• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • Sofia08

Nej, det är väl det som är fördelen med Fritidsresor, att man slipper mellanlandning.
    Vi kommer som sagt, att önska oss resecheckar i bröllopspresent, och sen bokar vi väl efter det. Samtidigt så är jag lite orolig att det är för sent att boka i Juni/Juli när man vill åka i November... Måste kolla upp det där lite.

carand skrev 2008-03-11 08:38:06 följande:
    Jag tror vi hade lite tur när vi bokade våran resa. Det gäller ju att hitta bra flyg biljett om man ska få ett vettigt pris.Jag hittade inga resor med Fritidsresor när vi ville åka.Är det direkt till Male med fritidsresor eller måste man mellanlanda i Doha med dem också?
  • Marge Simpson

Bride in England skrev 2008-03-11 13:30:35 följande:

Harligt! Vad betalade ni allt som allt for hela resan om man far fraga? Hur lange ar ni dar? Vi fick paketpris namligen, ca 42,000 SEK (om jag minns ratt nu) med AI for 2 veckor. Vore intressant o se skillnaden mellan AI och AI Gold, aven om ni bokade allt sjalva... Forresten ar det inte konstigt att All inclusive inte langre betyder All inclusive
    När åker ni
  • fru Hä

Marge Simpson skrev 2008-03-11 13:19:03 följande:

Hej Alla!!Jag och min man ska resa till Kuredu den 4/4 2008 och har bokat allt själva. Det blev betydligt billigare än om vi skulle få det via ett resebolag. På hotellet var dem jätte trevliga och vi har ombokat flera gånger utan att det har varit problem. Snabba med att svara på tanke på tidsskillnaden.Vi har tagit All Inclusive Gold och det är för att man ska slippa tänka på hur mycket saker och ting kostar. I detta fick man också en kostnadsfri spa timme och mycket annat. Gud vad skönt det ska vara. Ser fram emot resan. Räknar dagarna
    Hej!

Då ses vi på Kuredu! Vi kommer dit den 29 mars och åker hem den 14 april. Den 4 april är vår bröllopsdag!!! Vad spännande!

ses, fru Hä
  • Marge Simpson

Hej Fru Hä

Gud vad roligt... Jag hoppas att Ni får en jätte härlig, romantisk och rolig bröllopsdag. Får memorera din bild och hälsa om vi syns i Maldiverna. Vi ska fira i förväg vår bröllopsdag i Kuredu.

fru Hä skrev 2008-03-11 14:45:31 följande:

Marge Simpson skrev 2008-03-11 13:19:03 följande:
    Hej!Då ses vi på Kuredu! Vi kommer dit den 29 mars och åker hem den 14 april. Den 4 april är vår bröllopsdag!!! Vad spännande!ses, fru Hä
  • Caramell

Även vi tittar på Kuredu som ett alternativ till vår bröllopsresa. Tyvärr har jag haft otur i kontakten med Micke på Indcen och inte fått speciellt bra bemötande eller några bra priser. När jag mailade Janeth (hon är ju nästan kändis nu ) så fick jag samma svar som några andra här; att jag skulle kontakta Micke på Indcen. Känns som jag harvar runt lite och inte kommer någon vart...

Vi tittar i alla fall på ett AI-alternativ, men jag blir lite fundersam eftersom vatten på flaska inte ingår (visserligen 50% på priset med AI) så undrar jag om nån har en uppfattning om hur dyrt det blir för två pers under två veckor? Det KAN väl inte innebära de dryga 500 kronorna extra per DAG (som AI Gold kostar) för vatten på flaska??! Enormt tacksam för svar!

Skickar en kram till Fru Hä som verkligen verkligen verkligen inspirerat mig och min blivande till denna resa! *kram*

• Bling75

Caramell - boka själv. Jag fick bra pris direkt från ön, jag mejlade med reservations. Sedan bokade jag flyget med Qatar. Tror inte att vatten på flaska är så dyrt. Och man kan ju dricka vatten baren, restaurangen och tydligen vid dykcentret utan kostnad.

• Caramell

Tack snälla Bling 85! Är det kranvatten man dricker vid baren, eller får man på flaska? (vid dykcentret var det en kran om jag minns rätt?)

Får man andra priser om man mailar jämfört med de som finns på hemsidan? Det blir nämligen dyrare om jag räknar på hemsidans priser jämfört med det pris jag fått från Ving... Vilken djungel det är! Samtidigt verkar det ju verkligen löna sig att kolla runt hos olika. *suck* Undrar om man kan motivera den avkopplande härliga resan ännu mer genom att trötta ut sig vid bokningen av den?

• Caramell

Förlåt, Bling75 heter du ju. *skäms*

• Bling75

Jag har inte varit där ännu, men vad jag har förstått så är det bara att man inte kan ta med sig vattnet från baren.

Nu ska vi bo på Komandoo och det var billigare direkt än med både Ving och otrevliga Indcen, med den låga dollarn för det rum vi ville ha.

Ska ni åka i vinter så kommer väl fritidsresor ha direktcharter också?

• fru Hä
    Caramell skrev 2008-03-11 20:51:09 följande:
    Även vi tittar på Kuredu som ett alternativ till vår bröllopsresa. Tyvärr har jag haft otur i kontakten med Micke på Indcen och inte fått speciellt bra bemötande eller några bra priser. När jag mailade Janeth (hon är ju nästan kändis nu ) så fick jag samma svar som några andra här; att jag skulle kontakta Micke på Indcen. Känns som jag harvar runt lite och inte kommer någon vart...Vi tittar i alla fall på ett AI-alternativ, men jag blir lite fundersam eftersom vatten på flaska inte ingår (visserligen 50% på priset med AI) så undrar jag om nån har en uppfattning om hur dyrt det blir för två pers under två veckor? Det KAN väl inte innebära de dryga 500 kronorna extra per DAG (som AI Gold kostar) för vatten på flaska??! Enormt tacksam för svar!Skickar en kram till Fru Hä som verkligen verkligen verkligen inspirerat mig och min blivande till denna resa! *kram*
    Hej!

Sorry, jag vet att det kan vara besvärligt....men det är klart värt det! Har du hört med Stefan på Maldivernas turistbyrå? Det är ett alternativ, att boka med ön är smidigt men inte allra billigast. Kolla även Crown tours maldives och spotmaldives.com. Det finns massor av olika agenter på Maldiverna, men börja där vettja. Janeth (raringen) är jätteolycklig för att hon inte kan hjälpa er (de har avtal m Indcen tydligen...) hon vill ju inget hellre förstås.

Kram tillbaka!

Fru Hä

ps Marge - see you there! Vad var det för boende ni skulle ha?

ds
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)