• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • mian73

Nu är det inte långt kvar tills vi åker... :)
    Den 17 mars bär det av till Kuredu. Jag vill passa på att tacka dig fru HÄ för alla goda tips och råd som du lämnat. Det är så uppskattat!!!
    Vart skulle man annars ha fått reda på alla små nyttiga detaljer som kan vara bra att veta!?! Toppen!

• fru Hä
    mian73 skrev 2008-02-27 10:33:51 följande:
    Nu är det inte långt kvar tills vi åker... :)Den 17 mars bär det av till Kuredu. Jag vill passa på att tacka dig fru HÄ för alla goda tips och råd som du lämnat. Det är så uppskattat!!!Vart skulle man annars ha fått reda på alla små nyttiga detaljer som kan vara bra att veta!?! Toppen!
    TACK snälla! Jag tycker att det är roligt och önskar själv att jag vetat många saker! Hur länge är ni där nu igen? Vi kommer dit den 29 mars!!!!!!

Ha en underbar resa!

fru Hä
  • Bling75

Mian, låter härligt! Kom hem och dela med dig av dina erfarenheter!

Ha en underbar resa!

• Karincita

Ha en trevlig resa och du får berätta hur ni hade det

Yes säger samma, tack fru hä för alla tips!

• jenbp

UNDERBART!!!

OTROLIGT!!!

FÖRTROLLANDE!!!

& FANTASTISKT SAGOLIKT!!!

Tja, så kan jag sammanfatta resan och boendet på Anantara. Har aldrig i mitt liv varit med om något liknande!! Det var som att simma i ett ett enda turkost och kritallklart akvarium.

Kommer nog aldrig mer att åka till Grekland etc, utan sparar hellre och åker tillbaka!

Njut ni som har det framför er!

• jenbp

P.s

Ett tips är att boka 1:a klass på flyget då resan är lååång och ganska jobbig för kroppen. Vi ångrade att vi INTE bokade det. Dock hade vi bokat XL seat så vi hade lite mer benutrymme än vanliga stolar.

• Bling75

Bra tips, synd bara att det är så hiskeligt dyrt med första klass. Jag kollade på Business class med Qatar. Vanlig biljett 13.000:- för två. Business class 60.000:- för två. Då tar jag nog en extra trip till maldiverna nästa år istället F

• Lejs

Hej.

Vi har bokat resa till Kurumba på Maldiverna i november.
    Skall gifta oss barfota på stranden!

Är det någon som varit på Kurumba eller hört något om stället?

Tacksam för svar!

• fru Hä
    Lejs skrev 2008-02-28 19:29:39 följande:
    Hej.Vi har bokat resa till Kurumba på Maldiverna i november.Skall gifta oss barfota på stranden!Är det någon som varit på Kurumba eller hört något om stället?Tacksam för svar!
    Hej!

Kurumba är jättefin har jag hört. MEN, kolla bara innan för den ligger VÄLDIGT nära flygplatsen. Kan tappa m Robinsonkänsla där. Bara så att ni vet om det, annars är det säkert super!

fru Hä
  • fru Hä
    jenbp skrev 2008-02-28 18:15:48 följande:
    UNDERBART!!!OTROLIGT!!!FÖRTROLLANDE!!!& FANTASTISKT SAGOLIKT!!!Tja, så kan jag sammanfatta resan och boendet på Anantara. Har aldrig i mitt liv varit med om något liknande!! Det var som att simma i ett ett enda turkost och kritallklart akvarium.Kommer nog aldrig mer att åka till Grekland etc, utan sparar hellre och åker tillbaka!Njut ni som har det framför er!
    Jaha, ännu ett offer......

Man höjer ribban, eller hur?

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)