Inlägg från: Bling75 |Visa alla inlägg
  • Bling75

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Vi planerar att gifta oss på maldiverna. Är det någon annan som hade tänkt det eller har gjort det? Alla tips och råd är varmt välkomna. Vi funderar på att bo på Komandoo men då blir cermonin på systerön Kuerdo.

• Bling75

Härliga bilder!

Hur mycket kunde ni påverka själva med dekorationer, blommor etc.? Vad tyckte ni om fotografen? Jag har inte hittat några alternativ till foto och eftersom vi inte bor på ön kan vi ju inte be några andra gäster så lätt om hjälp med egen bra kamera. Är mest orolig över dålig kvalitet på bilderna. Hur var deras båt, man kan tydligen även ha cermonin på den eller på den öde ön. Men jag gillar tältet på stranden.

Hur mycket fickpengar är lagom till 10 dagar på Maldiverna?

All mat ingår i vårt paket och dryck till maten, men sedan vill man säkert ha dricka och snacks och utfykter, spa, dyk etc.

Vi åker vidare till Singapore sedan och fortsätter vår smekmånad där eftersom jag älskar storstäder också. Vigseln blir nog på Arlanda innan vi åker om de inte hinner införa civila vigslar på maldiverna i tid. Har läst i en Engelsk tidning att det är på gång, ev i april.

• Bling75

Jag har mejlat Kuredo om datum för bröllop men de svarar inte (har gått över 48h) och jag hittar inga telefonnummer alls på deras sajt. Bokningen på Komandoo svarade samma dag. är det någon annan som har mejlat med Kuredo, brukar de vara långsamma på att svara?

Karincita - som jag har läst väderrapporterna så ska juni vara lite bättre så det är då vi planerar att åka. men det kan tydligen vara stora skillnader från år till år. Lite som den svenska sommaren som kommer och går som den känner för. Men jag hoppas att det blir en bra juni i år!

• Bling75

Tack fru Hä. Det kanske förklarar varför jag inte får svar, även om jag tycker det är lite dåligt. Jag ska prova att mejla till info adressen också.

När det gäller Indcen så rekomenderar jag dem inte. Sämre service har jag sällan skådat. Vi var där och förklarade att vi ville gifta oss på plats och att det var det absolut viktigaste. Vi var beredda att flytta vår resa några dagar i varje riktning för att få ihop det. Vi förklarade även att vi ville vara 10 nätter på Maldiverna och 9 nätter i Singapore. När det gällde flygresorna så vill vi helst flyga på kvällen.

Dels tog det dem 5 dagar att skicka en offert. När vi väl fick den på mejlen så fanns det inte ens en liten kommentar eller avsändare i mejlet utan bara en bifogad textfil. Kändes väldigt oengagerat.

I offerten nämndes inte ens bröllopscermonin som var det viktigaste. När det gällde boendet så var det 11 Nätter på maldiverna och 6 i Singapore utan förklaring. Hemresan var dessutom bokad på morgonflyget.

Mycket besviken och rekomenderar dem som sagt inte. Det blev dessutom billigare att boka direkt med hotellen.

• Bling75

Hurra! Jag har fått svar angående vårt bröllop och den dag vi ville ha fanns Nu ska vi bara fundera på hur vi vill ha det med paketet så vi kan boka!

fru Hä, vad tyckte du om båten Britt? Vi ska ju bo på Komandoo och behöver därför transfer från och till Kuredo för cermonin. Skulle ju vara coolt att åka ena resan med den båten om den är fin.

• Bling75

Vinterbrud - vet du vad transporten kostade? Jag antar ju att den tillkommer på bröllopspaketet eftersom vi bor på andra ön. Du menade mellan öarna va? Eller är det fler båtar involverade?

Har du några bra tips för Komandoo?

• Bling75

Vinterbrud, det låter underbart! Vi har planerat in mycket snorkling, dykning och sköna SPA behandlingar. Vi kommer nog boka direkt med resorten eftersom jag fick ett lite mindre trevligt intryck av Indcen. Verkar enklast att ha direktkontakt.

Vi kommer att bo i Eagle Ray Water Villa. Från början hade vi tänkt blanda med Beach Villa innan bröllopet, men vi ångrade oss, för Water Villas var så mycket finare på bilderna och jag läste något om sandloppor...

Finns det något att köpa på ön, eller måste man ha med sig allt? Har du några bra tips om vad man ska ta med?

• Bling75

Största skillnaden är mellan beach bungalows/villas och Water Villas. Som namnet antyder så ligger de första på stranden och de andra på pålar i vattnet. Bungalows har en lite lägre standard än Villas.

Nu har vi nästan bokat färdigt vår resa ska bara lägga till hotell i Singapore.

Vi flyger med Qatar från Stockholm till Maldiverna. Sedan med Singapore air till Singapore. Slutligen från Singapore till Stockholm med Qatar med ett stopp på 19 timmar i Qatar där vi planerar att shoppa lite och sova massor på hotell innan planet går vidare till Stockholm.

Ett tips med Qatar är att du kan boka en multistop resa direkt på webben, och då också hoppa över sträckor. Vi trodde att vi skulle vara tvugna att boka tre enkelresor, men vi sparade över 9.000:- på att boka en multistop som då räknades lite som tur och retur resa.

Först var vi skeptiska till det långa stoppet i Qatar, men när vi kollade så behåller de baggaget och man kan lämna flygplatsen. Då blev det som en extra liten semester

Vigselcermoni och hotell på maldiverna är bokade och bekräftade. Längtar massor...

• Bling75

Flyget från Stockholm till Maldiverna och från Singapore till Stockholm kostar ca 13.600:- för två inkl skatter mm.

Från Maldiverna till Singapore kostar ca 6.500:- för två.

Sparade massor på att dollarn föll.

• Bling75

Mian, låter härligt! Kom hem och dela med dig av dina erfarenheter!

Ha en underbar resa!

• Bling75

Bra tips, synd bara att det är så hiskeligt dyrt med första klass. Jag kollade på Business class med Qatar. Vanlig biljett 13.000:- för två. Business class 60.000:- för två. Då tar jag nog en extra trip till maldiverna nästa år istället F

• Bling75

Caramell - boka själv. Jag fick bra pris direkt från ön, jag mejlade med reservations. Sedan bokade jag flyget med Qatar. Tror inte att vatten på flaska är så dyrt. Och man kan ju dricka vatten baren, restaurangen och tydligen vid dykcentret utan kostnad.

• Bling75

Jag har inte varit där ännu, men vad jag har förstått så är det bara att man inte kan ta med sig vattnet från baren.

Nu ska vi bo på Komandoo och det var billigare direkt än med både Ving och otrevliga Indcen, med den låga dollarn för det rum vi ville ha.

Ska ni åka i vinter så kommer väl fritidsresor ha direktcharter också?

• Bling75

Vad avis jag blir fru Hä, jag längtar som en liten tok men har 3 månader kvar tills det bär iväg.

En liten fråga. Hur såg erat schema ut för bröllopsdagen? Vilken tid var vigseln och hur lång tid tog det runtomkring?

Vet du om det finns några blommor på ön, eller beställer de buketten åt en? Fick du välja något eller kom den bara?

Börjar bli lite nervös

Jag ska mejla mer med dem när det närmar sig, men Andre som ska planera det är inte så bra på att svara på mejl - eller han glömmer att svara på det jag vill veta. I värsta fall får jag ringa när det är några veckor kvar, men man vill ju veta så mycket som möjligt.

• Bling75

Hi hi, vi har faktiskt beställt tårtan, mest för att den såg så rolig ut att vi skrattade massor när vi såg bilden

Hår har jag insett att man får fixa själv - hur det nu ska gå till att få fint i värmen. Middagen vill vi äta tillbaka på Komandoo. Vi hade tänkt att boka en middag själva på stranden den kvällen. Något många har rekomenderat att man gör någon kväll ändå.

Klänningen blir en tunn vit historia i chiffon. Har köpt små platta vita sommarsandaler att ha om det är varmt på bryggor och i sanden. Men kan tänka mig barfota. Vad hade din man på sig?

Har du några bilder som fotografen tog? Nyfiken

• Bling75

Fina bilder Fru Hä!

tack för alla tips

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)