• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • starbelle83

Tack fru hä!!
    well, vi vill vara på den ultimata paradisön man kan tänka sig =) Är inte så kräsna med mat faktiskt men vill gärna ha AI, vacker strand och lite aktiviteter som snorkling m.m... Behöver inte vara allt för liten ö, är lite rädd att vi ska bli uttråkade samtidigt som vi känner att vi helst inte vill göra nånting förutom att ligga på playan med en drink...
    Hihi, jag gör det inte lätt för dig :)

• fru Hä
    starbelle83 skrev 2008-02-22 10:48:48 följande:
    Tack fru hä!! well, vi vill vara på den ultimata paradisön man kan tänka sig =) Är inte så kräsna med mat faktiskt men vill gärna ha AI, vacker strand och lite aktiviteter som snorkling m.m... Behöver inte vara allt för liten ö, är lite rädd att vi ska bli uttråkade samtidigt som vi känner att vi helst inte vill göra nånting förutom att ligga på playan med en drink...Hihi, jag gör det inte lätt för dig :)
    Hej!

Vad har ni för budget? När ni har rest tidigare, vilket ställe har ni gillat o varför?

fru Hä
  • starbelle83

Halloj, förutom flyg som redan är ordnat hade vi tänkt en budget på ca: 40000:- +/- (alltså enbart boende). Tillsammans har vi ännu bara hunnit resa till Mexico och Thaialnd,men jag har rest en hel del tidigare, bl a då USA, Mexico och Västindien och har då mest uppskattat Västindien med det vackra kristallklara vattnet och härliga sandstränder, snorkling och god mat m.m... Min sambo har inte rest så mycket men vill verkligen till Maldiverna då han tycker det verkar vara så paradisiskt :D
    Tack för att du tar dig tid med tips och allt!!

• Gudinnan

Vi var på Komandoo och vi hade helpension men vi hade inte tjänat på att uppgradera till All Inclusive och vi snålade inte vad det gäller dryck.

Om man inte hade AI fick man skriva på en nota när man gick från restaurangen, sen betalade man när man åkte hem.

• fru Hä
    starbelle83 skrev 2008-02-22 14:23:09 följande:
    Halloj, förutom flyg som redan är ordnat hade vi tänkt en budget på ca: 40000:- +/- (alltså enbart boende). Tillsammans har vi ännu bara hunnit resa till Mexico och Thaialnd,men jag har rest en hel del tidigare, bl a då USA, Mexico och Västindien och har då mest uppskattat Västindien med det vackra kristallklara vattnet och härliga sandstränder, snorkling och god mat m.m... Min sambo har inte rest så mycket men vill verkligen till Maldiverna då han tycker det verkar vara så paradisiskt :DTack för att du tar dig tid med tips och allt!!
    Hej!

Det är bara kul!

Med en sådan budget har ni ganska många alternativ! NÄR på året skulle ni åka? Var det under sommaren? Då är nämligen priserna lägre. Och hur länge?

"Budget": Kuredu O-villas eller Jacuzzi Villas (deras watervillas är inte spec fina...)

"Mellan": Filitheyo watervilla eller deluxe bungalow(mitt bästa tips!), Reethi beach deluxe bungalow

"Lyx": Coco Palm Dhuni Kolhu (dock ganska lugnt), Mirihi (pytteliten men fiiin), One & Only Kanuhura (om pengarna räcker, helt outstanding!),

Jag är själv mest för att bo på stranden, men water villas på Filitheyo är jättefina!!!!! Utsikt mot solnedgången. Underbar ö, underbar mat, riktigt bra snorkling osv. Mellanstor m 120 bungalows. Rekommenderas! Kostar liite mer dock.

AI bör man vänta med tills man är på plats och ser hur !det artar sig". Man kan alltid köpa till på plats.

mvh

Fru hä
  • starbelle83

Stort tack :) Vi ska vara där mellan 2NOV-16NOV, hittade tyvärr ingen bra sida på nätet att kolla priser på Filitheyo, något tips?

• fru Hä
    starbelle83 skrev 2008-02-22 15:12:07 följande:
    Stort tack :) Vi ska vara där mellan 2NOV-16NOV, hittade tyvärr ingen bra sida på nätet att kolla priser på Filitheyo, något tips?
    ring; Indcen, Maldivernas turistbyrå, maila; janeth@skorpion-maldives.com (vi använder dem o är jättenöjda!), Crown tours maldives brukar ha bra priser till Fili.

Lycka till!

fru Hä
  • Utomlands 2008

Hej!

Hoppas att det går bra att jag slänger in en fråga till er Maldivernaexperter, även om det inte är om Kuredo.

Om man vill resa till Maldiverna med barn, lite mer icke-bröllopsresemässigt dvs inte värsta lyxen o avkoppling utan mer;
    * En ö som tillåter småbarn
    * "Budget"boende (i den mån det går på Maldiverna...)
    * Nära till bra dyksajter (gärna korta båtresor, olyckligtvis är jag en sjösjuk dykentusiast)
    * Bra snorklingsmöjligheter (med tanke på barnet blir det nog mer snorkling än dykning...) med lite variation.

Tacksam även för andra tips ang. resande på Maldiverna där det är mer på budget-nivå... Dvs vad är mest prisvärt at AI, Helpension eller halvpension? Har läst i tråden men känner mig förvirrad...

Oerhört tacksam för lite input, även om ni inte rest med barn själva eller ens hunnit vara där än... ni kan ha snappat upp många bra tips ändå!

• fru Hä

Utomlands 2008? skrev 2008-02-22 17:05:48 följande:

Hej!Hoppas att det går bra att jag slänger in en fråga till er Maldivernaexperter, även om det inte är om Kuredo.Om man vill resa till Maldiverna med barn, lite mer icke-bröllopsresemässigt dvs inte värsta lyxen o avkoppling utan mer;* En ö som tillåter småbarn* "Budget"boende (i den mån det går på Maldiverna...)* Nära till bra dyksajter (gärna korta båtresor, olyckligtvis är jag en sjösjuk dykentusiast)* Bra snorklingsmöjligheter (med tanke på barnet blir det nog mer snorkling än dykning...) med lite variation.Tacksam även för andra tips ang. resande på Maldiverna där det är mer på budget-nivå... Dvs vad är mest prisvärt at AI, Helpension eller halvpension? Har läst i tråden men känner mig förvirrad... Oerhört tacksam för lite input, även om ni inte rest med barn själva eller ens hunnit vara där än... ni kan ha snappat upp många bra tips ändå!
    Hej, hej!

Med risk för att bli tjatig, Kuredu! Budget = Beach Bungalows. Prata med Micke på Indcen som själv var där i Oktober med 3 barn!

fru Hä
  • Utomlands 2008

fru Hä skrev 2008-02-22 22:56:09 följande:

Utomlands 2008? skrev 2008-02-22 17:05:48 följande:
    Hej, hej!Med risk för att bli tjatig, Kuredu! Budget = Beach Bungalows. Prata med Micke på Indcen som själv var där i Oktober med 3 barn!fru Hä
    Tack för tipset. Någon annan som vet/har hört mer att förmedla?
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)