starbelle83 skrev 2008-02-22 14:23:09 följande:
Halloj, förutom flyg som redan är ordnat hade vi tänkt en budget på ca: 40000:- +/- (alltså enbart boende). Tillsammans har vi ännu bara hunnit resa till Mexico och Thaialnd,men jag har rest en hel del tidigare, bl a då USA, Mexico och Västindien och har då mest uppskattat Västindien med det vackra kristallklara vattnet och härliga sandstränder, snorkling och god mat m.m... Min sambo har inte rest så mycket men vill verkligen till Maldiverna då han tycker det verkar vara så paradisiskt :DTack för att du tar dig tid med tips och allt!!
Hej!
Det är bara kul!
Med en sådan budget har ni ganska många alternativ! NÄR på året skulle ni åka? Var det under sommaren? Då är nämligen priserna lägre. Och hur länge?
"Budget": Kuredu O-villas eller Jacuzzi Villas (deras watervillas är inte spec fina...)
"Mellan": Filitheyo watervilla eller deluxe bungalow(mitt bästa tips!), Reethi beach deluxe bungalow
"Lyx": Coco Palm Dhuni Kolhu (dock ganska lugnt), Mirihi (pytteliten men fiiin), One & Only Kanuhura (om pengarna räcker, helt outstanding!),
Jag är själv mest för att bo på stranden, men water villas på Filitheyo är jättefina!!!!! Utsikt mot solnedgången. Underbar ö, underbar mat, riktigt bra snorkling osv. Mellanstor m 120 bungalows. Rekommenderas! Kostar liite mer dock.
AI bör man vänta med tills man är på plats och ser hur !det artar sig". Man kan alltid köpa till på plats.
mvh
Fru hä