Inlägg från: Utomlands 2008 |Visa alla inlägg
  • Utomlands 2008

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Hej!

Hoppas att det går bra att jag slänger in en fråga till er Maldivernaexperter, även om det inte är om Kuredo.

Om man vill resa till Maldiverna med barn, lite mer icke-bröllopsresemässigt dvs inte värsta lyxen o avkoppling utan mer;
    * En ö som tillåter småbarn
    * "Budget"boende (i den mån det går på Maldiverna...)
    * Nära till bra dyksajter (gärna korta båtresor, olyckligtvis är jag en sjösjuk dykentusiast)
    * Bra snorklingsmöjligheter (med tanke på barnet blir det nog mer snorkling än dykning...) med lite variation.

Tacksam även för andra tips ang. resande på Maldiverna där det är mer på budget-nivå... Dvs vad är mest prisvärt at AI, Helpension eller halvpension? Har läst i tråden men känner mig förvirrad...

Oerhört tacksam för lite input, även om ni inte rest med barn själva eller ens hunnit vara där än... ni kan ha snappat upp många bra tips ändå!

• Utomlands 2008

fru Hä skrev 2008-02-22 22:56:09 följande:

Utomlands 2008? skrev 2008-02-22 17:05:48 följande:
    Hej, hej!Med risk för att bli tjatig, Kuredu! Budget = Beach Bungalows. Prata med Micke på Indcen som själv var där i Oktober med 3 barn!fru Hä
    Tack för tipset. Någon annan som vet/har hört mer att förmedla?
  • Utomlands 2008
    Johjo skrev 2008-02-23 18:36:37 följande:
    Utomlands 2008?När vi var till Maldiverna bodde vi på en ö som heter Kuramathi med vår son som var nästan tre då. Det var helt underbart, och det gick bra, även om det var väldigt få som hade barn med sig... Vi snorklade, och min man tog även en snorkeltur med båt själv för att få se lite annat. Men för mig dög det alldeles utmärkt med det som var runt ön att se.
    Tack för din info! Hade ni All Inclusive, helpension eller hur gjorde ni? Är ön stor? Hur bokar man egentligen boende? Via någon hemsida? Har den då samma namn som ön? *novis*
  • Utomlands 2008

Tack för tipset fru Hä!

Har inte kollat så detaljerat på boendena än, blir alldeles förvirrad av alla olika namn på bungalows o villas... Någon som har en bra sammanfattande förklaring?

Men, jag har tips på flygbolag som vi/ni kan använda för att kombinera flyg till Maldiverna med andra resmål i Sydostasien eller Arabländerna. Det kan ju vara trevlig med lite storstadsshopping eller annat samtidigt...

Singapore airlines, singaporeair.com
    Mihin Lanka, mihinlanka.com
    Ja, och så Qatar Airways men dem känner vi väl alla till sedan tidigare...?

• Utomlands 2008

Låter härligt Bling!

Om det inte är för oförskämt att jag frågar: vad hamnar de resp. flygresorna på?

Förresten, glömde ett flygbolag som trafikerar Maldiverna som är billiga: LTU, ltu.com

• Utomlands 2008

Fru Hä: Hoppas det är ok med ett par frågor till...?

Vi reser med barn (ca 1 år gammal, ifall det är av betydelse): förslag på lämplig boendealternativ?

Var på ön vill man bo med tanke på att njuta av vackra solnedgångar o ha fin strand direkt utanför där man bor? Vi är INTE morgonpigga o skulle inte ha någon behållning av att se fina soluppgångar...

Tack på förhand!

• Utomlands 2008

Förresten, priserna på hemsidan uppfattar jag är per rum/bungalow/villa - men vad är kostnaderna för extrabädd? Kanske letat dåligt men jag ser inga uppgifter om det...

Någon som fått fördelaktigare pris genom att boka genom en agent här hemma i Sverige än via deras egen webbsida?

• Utomlands 2008

fru Hä skrev 2008-03-26 13:48:40 följande:

Vi åker fre morgon!!!!Happy Hä
    Önskar dig/er en underbart härlig resa!
    Någon har väl skapat en fortsättningstråd på denna till din hemkomst o lämnat en länk i slutet på denna så att du hittar oss när du kommit hem igen...
  • Utomlands 2008

Som jag skrivit förut: tråden stänger ner när den är tre månader gammla - vilket är väldigt snart! SÅ, jag föreslår att någon av er aktiva i tråden startar en fortsättningstråd och lägger in länken till den nya tråden här i denna tråd med en uppmaning om att att forsätta samtalen i den nya.

(Jag gör det inte själv då vi ännu inte bestämt oss för ifall det blir Maldiverna för oss som resmål...)

• Utomlands 2008

Bride in England skrev 2008-04-04 18:39:20 följande:

080202 - ts - kanske kan lagga in det i tradstarten? sa ingen missar det speciellt Fru Hä som ju ar i Maldiverna just nu!! Var harliga radgivare
    En god tanke men knappast genomförbar... TS har inte varit med i tråden på flera månader - högst rimligt då honåkte till Maldiverna för nästan tre månader sedan...
    Så, någon annan aktiv i tråden får nog ta tag i detta.
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)