• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • fru Hä
    Karincita skrev 2008-02-18 09:20:53 följande:
    Hej igen! ni som bokat med Janeth på skorpion, hur har ni kontaktat resebyrån? mejl? tel? vilken tid ska man ringa svensk tid? jag har hittat billiga flygbiljetter och vill komma i kontakt med dem så snabbt som möjligt.
    Sök på Google, Skorpion travel maldives. Maila dit! Tjejen som hjälpt oss heter Janeth.

• Bling75

Hurra! Jag har fått svar angående vårt bröllop och den dag vi ville ha fanns Nu ska vi bara fundera på hur vi vill ha det med paketet så vi kan boka!

fru Hä, vad tyckte du om båten Britt? Vi ska ju bo på Komandoo och behöver därför transfer från och till Kuredo för cermonin. Skulle ju vara coolt att åka ena resan med den båten om den är fin.

• ~vinterbrud~

Jag har varit på både Komandoo och Kuredu (1v på vardera stället).
    Transport mellan båtarna görs med Dhoni och tar ca 25-30 min (supersmidigt).

• Bling75

Vinterbrud - vet du vad transporten kostade? Jag antar ju att den tillkommer på bröllopspaketet eftersom vi bor på andra ön. Du menade mellan öarna va? Eller är det fler båtar involverade?

Har du några bra tips för Komandoo?

• ~vinterbrud~

Hej Bling75!
    Vet tyvärr ej vad det kostade (var Indcen som bokade och fick bara ett totalpris inkl sjöflyg och båttransport mellan öarna). Om du bokar via resebyrå kan du fråga dem, annars skulle jag kontakta Komandoo direkt och fråga dem vad det kostar.

Komandoo var HELT UNDERBART! Inget ont om Kuredu i denna tråd men jag tyckte Komandoo slog mycket högre (vackrare ö, finare husrev, mycket bättre mat etc etc).
    Har nog speciella tips om Komandoo. SPA:t är superbra (är samma och lika bra som på Kuredu) - helt klart värt att unna sig. Snorklingen är fantastiskt (prata med Pro-Divers så visar de dig var man ska snorkla). Vi följde med på en snorklingsutflykt som var rätt kul (kostade 35 USD/pers tror jag). Var kul att låna en kanot och paddla runt ön, det tog ca 30 minuter.

Du får gärna ställa frågor om Komandoo så svarar jag gärna!
    Vad har ni bokat för boende?

• Bling75

Vinterbrud, det låter underbart! Vi har planerat in mycket snorkling, dykning och sköna SPA behandlingar. Vi kommer nog boka direkt med resorten eftersom jag fick ett lite mindre trevligt intryck av Indcen. Verkar enklast att ha direktkontakt.

Vi kommer att bo i Eagle Ray Water Villa. Från början hade vi tänkt blanda med Beach Villa innan bröllopet, men vi ångrade oss, för Water Villas var så mycket finare på bilderna och jag läste något om sandloppor...

Finns det något att köpa på ön, eller måste man ha med sig allt? Har du några bra tips om vad man ska ta med?

• Ullis070707

Hej!

Jag är nu tillbaks efter 1 vecka på Kuredu och 1 vecka på Hilton Rangali. Helt underbart!!!!
    Om ni har frågor så bara hör av er till mig!

Ni som inte har bokat än skulle jag vilja ge tipset att boka flyget direkt med Qatar Airways och sedan boende direkt med den resort där ni vill bo.

//Ullis

• fru Hä
    Ullis070707 skrev 2008-02-19 08:30:16 följande:
    Hej!Jag är nu tillbaks efter 1 vecka på Kuredu och 1 vecka på Hilton Rangali. Helt underbart!!!!Om ni har frågor så bara hör av er till mig! Ni som inte har bokat än skulle jag vilja ge tipset att boka flyget direkt med Qatar Airways och sedan boende direkt med den resort där ni vill bo.//Ullis
    Hej!

vad roligt att resan blev så bra! Berätta gärna lite om dina intryck! Miljö, mat, boende?????

fru Hä
  • ~vinterbrud~

Bling75:
    Vi bodde också i Eagle Ray Water villa - var UNDERBART!

Tips på vad man ska ta med sig: jag har själv följt alla tips som fru Hä har gett tidigare i tråden (tack fru Hä!).
    Viktigast är väl främst att ha med sig USD till dricks (mindre valörer). Kan vara bra att ha bad-/plastskor när man badar utanför Water Villa - stenarna/korallerna utanför är inte så sköna att gå på. Köp hög solskyddsfaktor (jag tål rätt mycket och hade faktor 25 i 5 dagar, sen gick jag ner till 15 och sen 10 sista dagarna).

Finns en liten, liten affär på Komandoo där man kan köpa det mesta och allt är rätt dyrt. Tex en påse chips 5 usd, ett paket tamponger (8st) 4,50 usd.

• Karincita

Ni som har varit på Komandoo och Kuredu vilken ö tyckte ni bäst om och varför?

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)