• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • Sansisen

Åh, det låter dom en dröm :)
    Jag och min blivande har precis bokat resa till Kuredu den 7 november. Känns helt overkligt att vi ska få åka till ett sånt paradis. Lilla jag liksom!!! Åh, längtar så mycket!!!!

• Vilken tur det va

Gud vad härligt det låter mian73! Vi skall förmodligen boka en resa till Keredo i veckan också! Plannerar att åka några dagar efter vårt bröllop som är 7 juni!!!

• FruFA

Åhhh, det låter som ni haft en toppensemester !
    Vi åker till Kuredu 12 maj, två dgr efter vårat bröllop!
    Vi skall bo i beach villa, men hoppas hamna i O-villas ...
    Jag har redan shoppas nya bikinis, för jag längtar såååå, hihi.

Kram

mian73 skrev 2008-04-01 13:01:48 följande:
    Hej allihopa!Nu är vi hemma igen från paradiset som tom var ännu bättre än vi vågat hoppas. Det är verkligen paradiset!!Vi hade bokat vanlig beach villa men fick bo på O-resort i en BV där istället pga att det rean var fullt i vanliga BV. Jippi!! Vi grät inte direkt över att bli uppgraderade. För vilka villor och vilken härlig mat på O-restaurangen. Det var helt sanslöst bra mat och dryck...och för att inte tala om servicen. Vi var som kung och drottning där. Sååå bortskämda.Vädret var jättebra allt utom de två första dagarna då det var mulet och skurar. Det var dock ganska skönt för vårat kritvita skinn att få vänja sig innan solen stekte. Men himmel vad varmt det var. En hel del av dagarna var det nästan tomt på stranden för alla satt i skuggan. Solen stekte verkligen och det var inte att tänka på att strunta i solskyddsmedel för då hade man sett ut som en röd tomat. Grattis till er alla som har eran resa kvar!!
  • stenbruden

Vilken tur det va - Vi åker den 9 juni! Det är bra priser då!

Mian73 - Va underbart det låter!! Längtar

Lidingöbrud - 70´ är ju mycket om man jämför med våra 40´ MEN vi åker i juni (lågsäsong) och ni åker när det är som dyrast... Kolla med fru Hä sen när hon är tillbaka, hon har ju varit där många gånger vid olika tillfällen (tror jag)
    Jag kan tänka mig att det är lite dyrare att åka med charter bolag över lag. Har du kollat med Indcen?
    Alltid bra att jämföra..

2 månader kvar snart

• Ullis070707

Jag var på Kuredu i början av februari och det var helt underbart!

Mitt tips är att kolla om det blir billigare att boka flyg med Qatar Airways och boendet och sjäflyg direkt med hotellet. När vi kom hem kände vi att vi nog hade sparat en slant om vi gjort så istället för att boka via Ticket.

• starbelle83

det kanske har framgått tidigare, men jag undrar om man t ex får äta på O-restaurangen fast man tillhör Koamas? AI

• Ullis070707

Ja, man kan äta där, men man måste då varje dag gå och säga till på Francos restaurang vid poolen där de har en lista.
    När vi var på Kuredu hamnade vi i JBV 222 och tillhörde Kaomas, men vi åt bara där en enda kväll..

Kom dock ihåg att gå till Francos tidigt på dagen!! En dag var det fullt redan kl.10:30 när vi skulle skriva upp oss eftersom de bara har ett begränsat antal "extraplatser" per kväll.

starbelle83 skrev 2008-04-03 11:29:17 följande:
    det kanske har framgått tidigare, men jag undrar om man t ex får äta på O-restaurangen fast man tillhör Koamas? AI
  • starbelle83

Tack så mkt för svaret Ullis! Har du några andra tips el info att dela med dig av gällande Kuredu?
    Inte för att man måste veta precis allt innan man åker men kul o höra

• Ullis070707
    starbelle83 skrev 2008-04-04 11:20:11 följande:
    Tack så mkt för svaret Ullis! Har du några andra tips el info att dela med dig av gällande Kuredu?Inte för att man måste veta precis allt innan man åker men kul o höra
    starbelle83:

Såg att ni ska bo i BV och då kommer ni att hamna i närheten av piren där sjäflyget startar och landar, men vi bodde i JBV lite längre från piren och stördes inte alls av sjäflyget, så jag tror inte ni kommer irritera er på det heller. Eftersom det inte finns så mycket spännande som händer kan det vara lite roligt och se när det startar och landar!
    Om ni vill äta O-restaurangen ska ni försöka få en BV med så högt nummer som möjlighet, om ni inte blir uppgraderade till O-BV förstås!
    Ett tips är ta med ordentligt med solkräm!! Min man som är väldigt ljus i hyn använde 30 nästan hela tiden och brände sig så fort han glömt och smörja in någon liten yta.
    Vi var på Kuredu 1 vecka och jag tror att ni ska passa på att vara med på dykcentrets utflykter om ni vill komma iväg lite från ön under er vistelse.
    Fråga på om det är fler saker som du undrar över!
  • Utomlands 2008

Som jag skrivit förut: tråden stänger ner när den är tre månader gammla - vilket är väldigt snart! SÅ, jag föreslår att någon av er aktiva i tråden startar en fortsättningstråd och lägger in länken till den nya tråden här i denna tråd med en uppmaning om att att forsätta samtalen i den nya.

(Jag gör det inte själv då vi ännu inte bestämt oss för ifall det blir Maldiverna för oss som resmål...)

• Bride in England

080202 - ts - kanske kan lagga in det i tradstarten? sa ingen missar det speciellt Fru Hä som ju ar i Maldiverna just nu!! Var harliga radgivare

• Utomlands 2008

Bride in England skrev 2008-04-04 18:39:20 följande:

080202 - ts - kanske kan lagga in det i tradstarten? sa ingen missar det speciellt Fru Hä som ju ar i Maldiverna just nu!! Var harliga radgivare
    En god tanke men knappast genomförbar... TS har inte varit med i tråden på flera månader - högst rimligt då honåkte till Maldiverna för nästan tre månader sedan...
    Så, någon annan aktiv i tråden får nog ta tag i detta.
  • Bride in England

Ojda Tankte bara att det ar latt att missa om man skriver det i traden. Men jag tar o startar en iallafall, skriver in lanken har snart.

Utomlands 2008 skrev 2008-04-04 18:48:12 följande:

Bride in England skrev 2008-04-04 18:39:20 följande:
    En god tanke men knappast genomförbar... TS har inte varit med i tråden på flera månader - högst rimligt då honåkte till Maldiverna för nästan tre månader sedan... Så, någon annan aktiv i tråden får nog ta tag i detta.
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)