• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • Bride in England

Harligt att ni ar nojda med resan! Vad gjorde ni nar det regnade? Var det skurar som gick over fort eller var det regn hela dagarna??

majsanna skrev 2008-03-21 17:57:05 följande:
    Kom hem från Kuredu i natt och är jättenöjd med resan. Dock regnade det ganska mycket när vi var där. Trots det var det ju ändå varmt och skönt.Vi bodde i JBV.Har ni frågor ska jag försöka svara så gott jag kan.
  • Ullis070707

Min uppfattning är att de serverar minst lika bra kött som fisk!

Vi bodde i en JBV när vi var där och placerades att äta på Kaomas. Men efter att ha testat O-restaurangen andra kvällen bokade vi där varje kväll. Kan rekommenderas varmt! Det är samma mat, men så mycket härligare att kunna sitta utomhus på bryggan och höra havet.

Lite avundsjuk på er som har det härliga kvar...

//Ullis

Marge Simpson skrev 2008-03-25 08:51:23 följande:

Hej,Det är bara 9 dagar tills vi reser iväg. Ser fram emot det....Jag funderar över maträtterna. Jag kan tänka mig att det serveras mycket fisk mm men hur är det med kött??
  • fru Hä
    Ullis070707 skrev 2008-03-25 13:51:26 följande:
    Min uppfattning är att de serverar minst lika bra kött som fisk!Vi bodde i en JBV när vi var där och placerades att äta på Kaomas. Men efter att ha testat O-restaurangen andra kvällen bokade vi där varje kväll. Kan rekommenderas varmt! Det är samma mat, men så mycket härligare att kunna sitta utomhus på bryggan och höra havet.Lite avundsjuk på er som har det härliga kvar... //UllisMarge Simpson skrev 2008-03-25 08:51:23 följande:
    Hej Ullis m.fl!

Åker om 3 dagar, otroligt! En vän till mig o hennes mamma fick ett il och åkte ner igår (de borde vara framme nu). De kunde bara få JBV och jag hjälpte dem att få äta i O-rest. för vi kommer ner på lördag o ska bo i O-villa. Då kan vi äta tillsammans. Trevligt! De åker tyvärr hem när vi varit där i bara 5 (av 16) dagar, men det blir jättekul! Marge lär jag väl träffa där?! Vi kommer att bo i O-villa 261 (närmast poolen på O-resort) om ni får lust att säga hej! Ocj JA, köttet är precis lika bra. Maten får klart godkänt!

Vi ses där!?

mvh Fru Hä (aka Linda Hämäläinen)
  • fru Hä

Bride in England skrev 2008-03-25 12:16:34 följande:

Harligt att ni ar nojda med resan! Vad gjorde ni nar det regnade? Var det skurar som gick over fort eller var det regn hela dagarna??
    pssssssst.......den MYCKET ovanliga lilla regnperioden som varit är över och vädret är strålande = som det brukar denna tid på året!

fru Hä
  • Bride in England

Fru Hä - vi aker i november sa haller tummarna for att det inte regnar!! Ha en jatteharlig semester!! Ska bli spannande att hora om O-villorna sen

• fru Hä

Bride in England skrev 2008-03-25 14:12:02 följande:

Fru Hä - vi aker i november sa haller tummarna for att det inte regnar!! Ha en jatteharlig semester!! Ska bli spannande att hora om O-villorna sen
    Tack, tack, tack!!!! November är en bra månad, som april ungefär. Jag kommer berätta ALLT när vi kommer tillbaka!

fru Hä :-0
  • majsanna

För det mesta var det duggregn men ibland, främst på natten var det rejäla skurar. När det bara duggregnade var vi ute och gick runt ön, letade snäckor, stannade till på barerna och tog något att dricka.
    När det regnade mer kraftigt så satt vi på verandan och läste, badade jacuzzi eller bara slappade i sängen.
  • majsanna

fru Hä skrev 2008-03-25 14:01:33 följande:

pssssssst.......den MYCKET ovanliga lilla regnperioden som varit är över och vädret är strålande = som det brukar denna tid på året! fru Hä
    Usch, ingenting som jag vill läsa nu...
  • fru Hä
    majsanna skrev 2008-03-25 19:57:46 följande:
    fru Hä skrev 2008-03-25 14:01:33 följande:
    Usch, ingenting som jag vill läsa nu...
    Sorry, sorry, sorry!!!!!!!!!!!!!!! Jag vet! När vi var på Eriyadu (visserligen i juni) så var vädret inte helt hundra. Hoppas ni inte är avskräckta! Ni har verkligen haft maximal otur........ni komer aldrig att ha dåligt väder på en semester mer! Ni har fyllt den kvoten redan.

Ha det!

fru Hä
  • Emkalo

Tack så mkt för era svar ang vad osm ingick i drickväg!

Jag undrar om vad ni som varit där har tyckt om Bonthi restaurangen? Nu verkar Kuredu ha uppdaterat sin hemsida med mer info och vilket boende osm hör till vilken restaurang. Eftersom vi kommer bo i BB så blir det så att vi tillhör Bonthi. Är det Ok? Jag får lite känsla att det är tredjeklassen som äter där :) de som inte betalar för dyrare boende (= sämre mat???). Det verkar dessutom som att det är bara dem som bor i BV och "uppåt" som har rätt att boka in sig på andra än sin egen main restaurang, dvs att vi som bor i BB får inte äta på andra rest utan att betala extra? Då får vi betala antar jag.

Har ngn av er ätit där? Är dte stor skillnad på Bonthi, Koamas, Sangu mm? I matvägen?

Tacksam för svar!!!

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)