• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • Marge Simpson

Vi valde sangu-villan.

fru Hä skrev 2008-03-12 09:28:01 följande:

Hej!Sorry, jag vet att det kan vara besvärligt....men det är klart värt det! Har du hört med Stefan på Maldivernas turistbyrå? Det är ett alternativ, att boka med ön är smidigt men inte allra billigast. Kolla även Crown tours maldives och spotmaldives.com. Det finns massor av olika agenter på Maldiverna, men börja där vettja. Janeth (raringen) är jätteolycklig för att hon inte kan hjälpa er (de har avtal m Indcen tydligen...) hon vill ju inget hellre förstås. Kram tillbaka!Fru Hä ps Marge - see you there! Vad var det för boende ni skulle ha?ds
  • Bride in England

Inte forran november!! Sa jag kan inte ens borja langta pa riktigt an, da hinner jag val bli sjuk av langtan. Ni aker ju snaart!! Harligt

Marge Simpson skrev 2008-03-11 14:01:51 följande:

Bride in England skrev 2008-03-11 13:30:35 följande:
    När åker ni
  • Bride in England

Fru Hä, en liten fråga! Vad kostar det att ga ut med baten Britt och vad innebar utflykten? Har ju hort att det ska vara vart att aka ut med henne...

• fru Hä

Bride in England skrev 2008-03-13 10:16:45 följande:

Fru Hä, en liten fråga! Vad kostar det att ga ut med baten Britt och vad innebar utflykten? Har ju hort att det ska vara vart att aka ut med henne...
    Hej!

jag tror det kostar 120 dollar/pers nu. En HELT otrolig dag med sol o snorkling o lunch på båtdäck o delfiner o manta om man har TUR! Båtkillarna brukar göra precis allt för att man ska trivas. En fantastisk upplevelse! Kul att få se sig om lite också...

fru Hä (som åker om 15 dagar!!!!!)
  • Bride in England

Hej Fru Hä!

Tack for svar. Wow ni aker om 15 dagar!!!! iiiihh jag ar avundsjuk! Ska bli spannande o hora vad ni tyckte om O'villorna. Sa baten Britt, vart aker man nagonstans? Ar man ute pa baten hela dagen eller aker man till andra oar osv?

• fru Hä

Bride in England skrev 2008-03-13 15:18:13 följande:

Hej Fru Hä!Tack for svar. Wow ni aker om 15 dagar!!!! iiiihh jag ar avundsjuk! Ska bli spannande o hora vad ni tyckte om O'villorna. Sa baten Britt, vart aker man nagonstans? Ar man ute pa baten hela dagen eller aker man till andra oar osv?
    Hej!

Det kan nog variera lite, oftast stannar man till på nån liten öde ö o snorklar, men mest på båten.

Jag har fått m bra rapporter om O-villas och speciellt nya restaurangdelen!!! + spat ska visst vara super. Huga, vad jag börjar få resfeber!

fru Hä
  • Bling75

Vad avis jag blir fru Hä, jag längtar som en liten tok men har 3 månader kvar tills det bär iväg.

En liten fråga. Hur såg erat schema ut för bröllopsdagen? Vilken tid var vigseln och hur lång tid tog det runtomkring?

Vet du om det finns några blommor på ön, eller beställer de buketten åt en? Fick du välja något eller kom den bara?

Börjar bli lite nervös

Jag ska mejla mer med dem när det närmar sig, men Andre som ska planera det är inte så bra på att svara på mejl - eller han glömmer att svara på det jag vill veta. I värsta fall får jag ringa när det är några veckor kvar, men man vill ju veta så mycket som möjligt.

• Emkalo

Vi har oxå bokat resa till Kuredu. :)

Carand, jag såg på din bröllopshemsida att vi reser ut samma dag :) 10 oktober. Vi reser oxå med ving flex och bor i BB, men stannar tre veckor. Ska bli hur skönt som helst!

• carand

Då kanske vi ses där ; )

Emkalo skrev 2008-03-14 22:08:36 följande:
    Vi har oxå bokat resa till Kuredu. :)Carand, jag såg på din bröllopshemsida att vi reser ut samma dag :) 10 oktober. Vi reser oxå med ving flex och bor i BB, men stannar tre veckor. Ska bli hur skönt som helst!
  • Emkalo

Haha, ja förmodligen, ön är ju inte sååå stor :)

Får jag fråga dig Carand, när reser ni hem igen? Vilken tid? Vårt plan hem (mot Male först) lyfter 9.30 och Ving vill att vi bor på Hulhule sista natten för att vi inte hinner med transfer på morgonen (det blir för tidigt). Jag har dock hört att dte ska funka om planet lyfter efter 9.00. Hur gör ni? Vi har dessutom inte fått ngt boende bekräftat på Hulhule hotellet ännu. Kanske får övernatta på flygplatsen ;)

carand skrev 2008-03-14 22:13:44 följande:
    Då kanske vi ses där ; )
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)