• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • Marge Simpson

Hej

Det är första gången vi åker till Maldiverna och vi kommer att bo i Male första natten och sista natten. Tycker att det blir skönt att slappna av.

Miss (snart mrs) A skrev 2008-03-17 12:06:28 följande:

Jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden men slänger in en snabb fråga, någon som ska dit slutet på april? Vi åker 22/4 och är borta i två veckor.Sista natten (onsdag till torsdag) bor vi på Malé, förstod när jag läste här att det kanske är en miss? Vi tyckte att det var skoj att få se huvudstaden och testa en restaurang där, sen flyger vi kl 9 på torsdagsmorgonen!
  • Utomlands 2008

Fru Hä: Hoppas det är ok med ett par frågor till...?

Vi reser med barn (ca 1 år gammal, ifall det är av betydelse): förslag på lämplig boendealternativ?

Var på ön vill man bo med tanke på att njuta av vackra solnedgångar o ha fin strand direkt utanför där man bor? Vi är INTE morgonpigga o skulle inte ha någon behållning av att se fina soluppgångar...

Tack på förhand!

• Utomlands 2008

Förresten, priserna på hemsidan uppfattar jag är per rum/bungalow/villa - men vad är kostnaderna för extrabädd? Kanske letat dåligt men jag ser inga uppgifter om det...

Någon som fått fördelaktigare pris genom att boka genom en agent här hemma i Sverige än via deras egen webbsida?

• silverpil

Hej! Har följt den här tråden och även förra, men aldrig skrivit något. Men nu kanske det blir ändring på det. Vi har nämligen bokat en resa till Kuredu nu, men inte förrän februari -09, sååååå länge kvar, suck. Men vi måste ju spara ihop pengar också.
    Vi var iväg till Mauritius i slutet av oktober-mitten av november -07 och gifte oss där också. Vi träffade ett par från södra Sverige där, som vi nu har bokat resan till Maldiverna tillsammans med.
    Efter att ha provat Mauritius, kändes det som att vi ville ha någonting som var ännu mer Paradis, så då föll valet på Maldiverna. Men denna gång far vi utan barnen, får se hur det ska gå i två veckor

• Bride in England

hej silverpil

Da ar jag inte ensam om att behova vanta laaaange. Vi aker i november och bokade i november forra aret sa det har lange kants som en evighet. An ar det laaaangt kvar ocksa, man kan ju inte riktigt borja langta an ens. Men den som vantar pa nagot gott, ellerhur?! Vi ska ocksa till Kuredu, ska bli uuuunderbart!

• fru Hä

Utomlands 2008? skrev 2008-03-18 01:57:24 följande:

Fru Hä: Hoppas det är ok med ett par frågor till...?Vi reser med barn (ca 1 år gammal, ifall det är av betydelse): förslag på lämplig boendealternativ?Var på ön vill man bo med tanke på att njuta av vackra solnedgångar o ha fin strand direkt utanför där man bor? Vi är INTE morgonpigga o skulle inte ha någon behållning av att se fina soluppgångar... Tack på förhand!
    Hej!

I så fall ska ni undvika att bo i "centrum" (BV 101-110 och 201-210) eftersom sjöflygplanen startar 7 på morgonen. Förslag JBV 150-160.

Priserna för extrabädd är nästan lika höga som för vanlig bädd.....sorry. Dyyyrt för en bebis.

mvh fru Hä
  • Marge Simpson

Till alla ni som har varit i Maldiverna,

Sitter och tänker på vad man bör ta med sig ditt, då det inte finns så många affärer där.

Finns det mygg på Kuredu??? Bör man ta med sig myggspray????

Hur är det med skor??? Ska man inte ta med sig skor alls???

• fru Hä

Marge Simpson skrev 2008-03-18 15:44:13 följande:

Till alla ni som har varit i Maldiverna,Sitter och tänker på vad man bör ta med sig ditt, då det inte finns så många affärer där. Finns det mygg på Kuredu??? Bör man ta med sig myggspray????Hur är det med skor??? Ska man inte ta med sig skor alls???
    Hej!

Det finns mygg, dock inga mängder. Vi haralltid med oss MYGGA som vi brukar rolla på runt vristerna.

Alltid barfota

Jag brukar resa i sneakers/träningsskor så jag kan ha dem på gymet om andan faller på + ett par flipflop/sandaler. Men vi (och alla andra) är barfota. Det är det bästa!

fru Hä
  • starbelle83

Halloj, på vings hemsida fick jag pris 31.080 för 2 veckor AI i jacuzzi beach villa, är det bra pris el. kan ´man hitta billigare på någon annan resebyrå? Någon som vet ifall det är den som kallas "koamas jacuzzi beach villas" på kuredus hemsida?
    Ingår sjöflyg i priset eller måste man boka in det separat?

• Bride in England

Wow! Ar det inklusive flyg? Later billigt!!!

starbelle83 skrev 2008-03-19 11:16:11 följande:
    Halloj, på vings hemsida fick jag pris 31.080 för 2 veckor AI i jacuzzi beach villa, är det bra pris el. kan ´man hitta billigare på någon annan resebyrå? Någon som vet ifall det är den som kallas "koamas jacuzzi beach villas" på kuredus hemsida?Ingår sjöflyg i priset eller måste man boka in det separat?
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)