• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • Ickaflicka

Hej, det var länge sedan jag var där (95) så jag minns faktiskt inte, men på den tiden betalade man inte med pengar någonstans på ön, dvs man skrev bara under ett kvitto och så betalade man räkningen när man åkte hem... Vet inte om det fortfarande är så...

• FruFA

Vi har bokat bröllopsresa till Kuredu, åker två dagar efter bröllopet, 12 maj - 26 maj.
    Vi bokade Beach Villa med halvpension...

Lova berätta ALLT när ni kommit hem, ok ?!
    Trevlig resa!

• realhob

Oj vad kul vi åker den 26 ma. Hoppas att vi kommer att ha fint väder. Vi bokade helpension. Vilka bokade ni med,och pris om man får fråga?

FruFA skrev 2008-01-08 16:06:27 följande:
    Vi har bokat bröllopsresa till Kuredu, åker två dagar efter bröllopet, 12 maj - 26 maj.Vi bokade Beach Villa med halvpension...Lova berätta ALLT när ni kommit hem, ok?!Trevlig resa!
  • FruFA

realhob>>
    Vi bokade med Ving Flex, och betalar c:a 40´ för resan.

• fru Hä

Hej!

I huvudsak "signar" man för allt. Sedan betalar man med kortet kvällen före hemresan. Man kan gå till receptionen o kolla hur man ligger till när som helst. Dricks i dollar ungefär som följer;

Roomboy 10 dollar/vecka Servitör 10 dollar/vecka barpersonal: till den du gillar langa in en tia eller femma i början så blir det extra schyssta (vilket de är ändå) Båtkillar om man är på utflykt eller så nån dollar eller två per pers. Lä,mnas oftast till "kaptenen". Kom ihåg att man absolut inte är TVUNGEN att dricksa o de är inte "på" för dricks, men de jobbar skithårt och en liten slant för oss är en stor slant för dem. Vi brukar alltid ge lite efter nån dag (om vi är nöjda o det har vi alltid varit hittills!) och sedan kanske litet i mitten o det mesta på sluetet. Ovanstående är riktmärke bara. Vi brukar nog lämna lite till.

Visst menar du 4 feb? Ivrig kanske? Själv åker jag om 11 veckor o 2 dagar...inte för att jag räknar

Ha en underbar, underbar resa och se till o njut redan från ni stiger på planet tills ni landar hemma! Tips! Köp böcker om Maldiverna (på flygplatsen, bakom fiket, innan man går in i själva huvudbyggnaden finns en m bra shop m bra priser. Nevilles "Resorts of the Maldives" är bra + lonely planet m.fl. Det är jättekul att ha när man kommer hem!

Linda

080202 skrev 2008-01-07 21:15:28 följande:
    Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås! En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?(snart åker vi, 4 jan!)
  • FunkyMonkey

Måste tacka för all den fina infon FruHä. Tänk vad mycket tid man sparar på att slippa undra och ta reda på allt själv när väl är där. Gör ju så att man får ut MAX av resan.

Jag och min flickvän åker den 15:e Jan. nästa vecka!

• fru Hä

AVUNDSJUK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha det superduperhärligt!

Linda

FunkyMonkey skrev 2008-01-09 16:27:41 följande:
    Måste tacka för all den fina infon FruHä. Tänk vad mycket tid man sparar på att slippa undra och ta reda på allt själv när väl är där. Gör ju så att man får ut MAX av resan.Jag och min flickvän åker den 15:e Jan. nästa vecka!
  • mian73

Jag håller med funkymonkey: Tack fru hä för alla superbra tips!! Jag tom hänvisade till dig i en annan Maldiverna-tråd eftersom du alltid är så hjälpsam och har så bra svar. Tack!

• mrsD

hej hej!

vi ska åka till maldiverna på bröllopsresa, nu undrar jag: vilket bolag åker ni med?

• FruFA

Vi flyger med Qatar & har bokat resan genom Ving Flex.

mrsD skrev 2008-01-09 20:27:20 följande:
    hej hej!vi ska åka till maldiverna på bröllopsresa, nu undrar jag: vilket bolag åker ni med?
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)