• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • Snart fru Wennerström

slinker in lite i detta ämne jag med.. vet inte om du skrivit det, men när åker ni?
    det var ju ett jättebra pris!

FruFA skrev 2008-01-10 11:29:41 följande:
    Japp, flyg med Qatar, transfer med sjöflyg, 14 nätters boende i Beach Bungalow, inkl. halvpension = 39000 kr inkl. avbest.försäkring och flygskatt mm.Men denna resan skulle betalas senast 3 dagar efter bokningen, dvs idag, så nu så är man fattig
  • FruFA

Vi åker i början av maj

Snart fru Wennerström skrev 2008-01-10 12:58:03 följande:

slinker in lite i detta ämne jag med.. vet inte om du skrivit det, men när åker ni?det var ju ett jättebra pris!
  • Fru 080607

Hej hej,

Fru Hä, Vi har kollat upp allt som du skrev i den förra tråden, det blir sjukt mycket billigare att boka flyg med indcen och sen boka med den trevliga tjejen på skorpion travel!! :) så glad att jag hitta det du skrev, för vi höll på att lägga ner maldiverna för vi tyckte det skulle bli för dyrt med 70-80tusen för bara 15 dagar. Nu är vi inte ens uppe i 50 och kommer bo tre veckor på kuredu i o villa och flyg med Qatar :)

Det ska bli sjukt nice att få en dröm bröllopsresa!!!

• Jockes fru

...kikar in...
    ...åker till Kuredu 18 feb-3 mars...
    Någon som är där då?

• Fru 080607

Vi åker inte dit förän i november. Men vi gifter oss i Juni =) Längtar så!!

• Bride in England

Vi aker ocksa i november Bara 10 manader kvar

Fru 080607 skrev 2008-01-10 15:13:43 följande:

Vi åker inte dit förän i november. Men vi gifter oss i Juni =) Längtar så!!
  • fru Hä

Fru 080607 skrev 2008-01-10 14:52:55 följande:

Hej hej,Fru Hä, Vi har kollat upp allt som du skrev i den förra tråden, det blir sjukt mycket billigare att boka flyg med indcen och sen boka med den trevliga tjejen på skorpion travel!! :) så glad att jag hitta det du skrev, för vi höll på att lägga ner maldiverna för vi tyckte det skulle bli för dyrt med 70-80tusen för bara 15 dagar. Nu är vi inte ens uppe i 50 och kommer bo tre veckor på kuredu i o villa och flyg med Qatar :)Det ska bli sjukt nice att få en dröm bröllopsresa!!!
    Hallå!

Vad ROLIGT! Visst är hon supernice?! Ja, det kan göra stooor skillnad att "boka själv". Vi har använt Skorpion (Janeth) tidigare och varit hur nöjda som helst. Snacka om service! Nu åker vi igen o bokar med henne förstås. Fick ni bra flygtider? (Det är så skönt att planet går direkt fr Stockholm numera! Spec för oss som ska ta oss från Umeå först!)

Linda
  • 31 maj 2008

När jag mailade Janeth, så ville hon inte hjälpa mig med boende, utan hänvisade till Indcen-Micke istället. Lite skumt, tyckte jag...

• fru Hä

Hej!

Skorpion är agent för Indcen på Maldiverna. Det är säkert känsligt för henne att boka direkt. Om man redan haft kontakt o kanske tom bokat med Indcen så vågar Skorpion förmodligen inte "gå emellan". Bara en gissning.

Prova även Crown tours Maldives.

Linda

31 maj 2008 skrev 2008-01-10 16:17:10 följande:

När jag mailade Janeth, så ville hon inte hjälpa mig med boende, utan hänvisade till Indcen-Micke istället. Lite skumt, tyckte jag...
  • fru Hä

Hej alla!

Ang mitt svar igår. Jag har mailat med Janeth och fått veta att hon i framtiden ska vidarebefordra svenska gäster till Indcen som är Skorpions affärspartner i Sverige. Jag gissar att det finns nåt avtal.

MEN, kolla www.visitmaldives.com som a)har massor av info om Maldiverna b)har en lista på hemsidor till nästan alla öar c)har en lista på många resebolag på Maldiverna som man kan kolla med.

Linda

fru Hä skrev 2008-01-10 16:32:58 följande:

Hej!Skorpion är agent för Indcen på Maldiverna. Det är säkert känsligt för henne att boka direkt. Om man redan haft kontakt o kanske tom bokat med Indcen så vågar Skorpion förmodligen inte "gå emellan". Bara en gissning. Prova även Crown tours Maldives.Linda 31 maj 2008 skrev 2008-01-10 16:17:10 följande:
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)