• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • mrsD

FruFA - har ni bokat både flyg och hotell då?
    får man fråga om pris?

*nyfiken*

• mian73

Vi har bokat genom Indcen resor (Micke) och flyger med Qatar airways...

• Ullis070707

Vi har bokat med JamboTours via ticket. Antagligen inte det billigaste men då vi fastnade för kombinationen Kuredu och Hilton var det lättast att boka genom dem.
    Vi åker den 28 januari och jag återkommer gärna om resan levde upp till förväntningarna!

mrsD skrev 2008-01-09 20:27:20 följande:
    hej hej!vi ska åka till maldiverna på bröllopsresa, nu undrar jag: vilket bolag åker ni med?
  • EllaM

Ullis 070707:

Hur mycket betalade ni för den resan (och hur länge är ni borta)?

Vi funderar lite på Maldiverna, men är rätt bekväma av oss och vill gärna boka allt via en resebyrå, som ett helt paket liksom...

• fru Hä

Om ni är bekväma och vill ha flera öar att välja på = Indcen. De har 50-60 öar och är def billigare än Jambo. Vi har valt ett Maldivianskt bolag som har jättebra pris, men då bokar vi flygbiljett m Indcen (Qatar!) och allt annat med Skorpion Travel. Vi är jättenöjda. Hur ni än gör så lönar det sig att jämföra flera och "gräva" lite. Ibland betalar man onödigt mycket för att man söker "tryggheten?" med svenska bolag.

Lycka till!

ps Just Go! Oslagbart.

Linda

EllaM skrev 2008-01-10 08:55:17 följande:
    Ullis 070707:Hur mycket betalade ni för den resan (och hur länge är ni borta)?Vi funderar lite på Maldiverna, men är rätt bekväma av oss och vill gärna boka allt via en resebyrå, som ett helt paket liksom...
  • EllaM

Tack!

Hur är det att åka dit i maj? Ser att det är fler som ska göra det!

• Ullis070707

Vi betalar massor för den resan och jag håller med Fru Hä att ni antagligen får det billigare med Indcen. Tror slutsumman blir runt 70' och då är vi borta 15 dagar och har valt ganska dyrt boende.
    Vi kontaktade Micke på Indcen, men mot oss var han tyvärr inte alls tillmötesgående när vi kom med egna förslag så därför valde vi Ticket där vi fick kanonservice.

Ullis

• fru Hä

Hej Ullis!

Vad tråkigt! Då förstår jag verkligen att ni vände er till Ticket! Jag är själv väldigt noggrann med att gynna de som är tillmötesgående! Jag vill bara säga att med tanke på att ni ska bo på Hilton så hamnar priset i en helt annan dager! Jag tror att det är helt ok! + Att ni har JBV på Kuredu. Ni kommer att få en drömresa...

Linda

Ullis070707 skrev 2008-01-10 10:22:13 följande:
    Vi betalar massor för den resan och jag håller med Fru Hä att ni antagligen får det billigare med Indcen. Tror slutsumman blir runt 70' och då är vi borta 15 dagar och har valt ganska dyrt boende.Vi kontaktade Micke på Indcen, men mot oss var han tyvärr inte alls tillmötesgående när vi kom med egna förslag så därför valde vi Ticket där vi fick kanonservice.Ullis
  • FruFA

Japp, flyg med Qatar, transfer med sjöflyg, 14 nätters boende i Beach Bungalow, inkl. halvpension = 39000 kr inkl. avbest.försäkring och flygskatt mm.
    Men denna resan skulle betalas senast 3 dagar efter bokningen, dvs idag, så nu så är man fattig

mrsD skrev 2008-01-09 20:45:59 följande:
    FruFA - har ni bokat både flyg och hotell då?får man fråga om pris?*nyfiken*
  • mrsD

Tack!
    ska ta o kika in i denna djuglen av resebyråer..
    vi ska önska oss presentkort så vill ha en resebyrå där gästerna kan köpa presentkort så vi kan boka resan i efterhand

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)