Karincita skrev 2008-02-16 10:19:56 följande:
Tack så hjärtligt för svar fru Hä Vi bor i Skåne men blir det billigare så kan man ju flyga från sthlm. Jag ska kolla priser med skorpion.Vilket typ av boende har ni valt? ngt speciellt nr? all inklusive aller halvpension? Det måste vara jättefint och trevligt där om du har varit där så många ggr
Hej!
Det är helt fantastiskt! Detta blir 7:e resan till Maldiverna för oss. OM man trivs där blir det svårt med alternativ, tyvärr.....men smaken är ju olika. Kuredu är perfekt att börja med. Det är en stor ö för att vara Maldiverna. Underbara stränder, snorkling o dykning. Man kan ha det väldigt privat om man vill och mer socailt om man vill. Vi VILL bo i nya O-villas för att få det lite mer privat + slippa sjöflygplanen som startar kl 7 på morgonen på den sidan piren är. Dessutom ligger nya restaurangen och spat så otroligt vackert till så man käkar ute på trädäck hela tiden. Inga barn under 12 är tillåtna där heller. På kvällen kan man ju gå till stotra Baren om man vill ha lite mer "action". Kom ihåg att "action" på Maldiverna är luuuuugnt på alla andra platser i världen.
Vi haR VALT BEACH vILLA (o-VILLAS är BEACH VILLA, BARA DET ATT DE LIGGER PÅ ANDRA SIDAN) O-villas nr 261-333, "gamla" Beach villas 101-110 o 201-210, på varsin sida om piren. Vi vill nog bo i 265-270, men vill man ha bredare strand = 300-320. Kolla även med Maldivernas Turistbyrå här i Sverige o Indcen resebyrå. De är bra att ha göra med, men Skorpion är billigare.
Jag kan ärligt säga att om jag var tvungen att välja mellan att a) aldrig åka till Maldiverna mer men varsomhelst annars eller b)BARA få åka till Maldiverna när jag skulle på semester så skulle jag HELT utan tvekan välja alt. b. !!!

MEN alla har inte samma smak!!
Tips: OM ni åker till Kuredu; Åk på heldagstur med båten BRITT o se till att åtminstone snorkla!!! Det finns jättetrevliga människor på dykcentret som jobbar spec med snorkling! Gå på Spa EN gång (trevligt med massage tillsammans!)
Åååhh det finns så mycket att göra!
Lycka till
fru Hä