Inlägg från: Karincita |Visa alla inlägg
  • Karincita

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Vi funderar på att åka till Kuredo och har vissa frågor. Skulle uppskatta mkt om ni kan ge oss lite tips...

Vilken månad är bäst att åka: Juni eller Juli?
    Hur/Var bokar man transfer till Kuredo?
    Vi har tittat på att åka med Vingflex, beach villas. Blir runt 35-40 000 kr för 2 veckor. Finns det ett billigare alternativ?
    Är det massor med folk där eller har man det lite "privat" också?

• Karincita

Det är verkligen stor prisskillnad beroende på när man åker.
    Kanske lite dum fråga men efter att ha läst recensioner på Tripadvisor...kan man bada där?? vissa hade skrivit att det var mkt koraller och att man inte kunde. De rekommenderade också de "gamla" beachvillas och inte de "nya" O-villas.

• Karincita

Tack så hjärtligt för svar fru Hä
    Vi bor i Skåne men blir det billigare så kan man ju flyga från sthlm. Jag ska kolla priser med skorpion.
    Vilket typ av boende har ni valt? ngt speciellt nr? all inklusive aller halvpension?
    Det måste vara jättefint och trevligt där om du har varit där så många ggr

• Karincita

Okej men då ska jag kolla priser med Skorpion travel när det gäller 0-villas och beach villas. Vi har aldrig varit där så det har hjälpt jättemkt att få info, TACK!
    Det vi mest är ute efter är att ha en fin utsikt och fin strand där man kan bada och ha lite "privat" också så om O-villas har lika bra strand som Beach villa så låter det som ett bra alternativ.
    Jag såg att flyger vi från sthlm är det 2000:- kr billigare/pers med Indcen än om vi flyger från Kastrup.
    Jag hoppas bara att vädret är okej...lite regn gör ju inget men så länge det är varmt och solen skiner

• Karincita

Bling 75:

Så tråkigt...är det ens bröllop så vill man att allt ska bli perfekt! varför bokar ni inte boende med skorpion?
    Jag tror att jag skulle köpa flyg med indcen och resten med annat bolag.
    Jag ringde afro-caribean resor för några dagar sen och ville bara veta pris för paketresa till aruba och tobago och de har inte heller hört av sig.
    Hoppas det löser sig för er

• Karincita

Vill bara fråga...vilken ö tyckte ni bäst om, Fili eller Kuredu?

• Karincita

Fru Hä:

Off topic fråga! är på photobucket och tittar på era fina bilder. Vad är det för ring du har som vigselring!? den ser ut att vara jättefin

• Karincita

Jag hoppas det är okej att jag frågar på
    -Vad är det för skillnad mellan beach bungalow och beach villa? priset är ju nästan det dubbla.
    -Om man åker under sommaren, vad riskerar man? regn? har man ändå sol så man kan sola och bada?
    -Vad tycker ni är minimitid man ska vara där?
    -Vilka vaccinationer rekommenderas och hur lång tid innan ska man vaccineras?
    -Hur mkt kostar ungefär en middag för 2?

/Karin

• Karincita

Tack så jättemycket fru Hä, vad hade man gjort utan dig
    Jag är lite osäker på boendet för det är ingen bröllopsresa utan det är tänkt att vi ska förlova oss där...jag vill gärna bo i beach villa eller o-villa men det är mkt billigare med beach bungalow och ringarna kostar en del.
    Jag ringde ving flex idag och 12 nätter i Juni kostar 25000 kr(beach bungalow) och beach villa 33000:- kr.
    Jag ska ringa Janeth på skorpion imorgon och kolla flyg med Indcen.
    Hittade en bra sida med väderrapport: www.meteorology.gov.mv/
    Där står det att det regnar mer i juli och mindre soltimmar om man jämför med Juni.
    Jag hatar sprutor och svimmar varje gång så om ni har klarat er utan vaccinationer kanske man ska försöka utan..aja får se.
    Tack så hemskt mkt för svar

P.s min sambo undrar..bor man tex på en sida av ön, får man bada på den andra sidan eller måste man hålla sig på den sidan där man har boende?

/ Karin

• Karincita

Hej igen! ni som bokat med Janeth på skorpion, hur har ni kontaktat resebyrån? mejl? tel? vilken tid ska man ringa svensk tid? jag har hittat billiga flygbiljetter och vill komma i kontakt med dem så snabbt som möjligt.

• Karincita

Läste igenom tråden noga och såg att man ska kontakta Micke och det gjorde jag...blev shockad vilken prisskillnad!

Ving flex halvpension:

2-15/6 bungalow 25 000:- beach villa 32 000:- kr (12 nätter)

Indcen:
    2-15/6 bungalow 32000:- beach villa 35000:- kr (12 nätter)

sen tillkommer transfer. Vi ska nog boka med ving flex då...
    Tycker ni priset låter okej? nu ska vi bara tänka om det blir bungalow eller beach villa... kanske bättre att bo sämre och spendera mer på utflykter, spa när man är där eller vad tycker ni? är bungalow dåligt? Indcen micke sa att man kan bada var man vill...får man äta var man vill också?

Ursäkta om jag skriver så mkt! eftersom det är första resan dit är man lite osäker om man gör bra val...

/ Karin

• Karincita

Ni som har varit på Komandoo och Kuredu vilken ö tyckte ni bäst om och varför?

• Karincita

Hej! Nu vet jag att tråden handlar om Kuredu men vill ändå bara fråga...ni som har bott på de lite lyxigare hotellen, typ Hilton, Coco eller ngt annat på Maldiverna vilken resort tycker ni är riktigt bra? har varit inne på crown tours maldives och de har jättefina hotell...vad ligger priserna runt/natt? hittar nämligen inga prser på crown tours hemsida.

/ Karin

• Karincita

Ha en trevlig resa och du får berätta hur ni hade det

Yes säger samma, tack fru hä för alla tips!

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)