• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • fru Hä

31 maj 2008 skrev 2008-02-06 15:03:57 följande:

Lite OT, men på dina råd Fru Hä har vi nu via Indcen skickat en förfrågan till Filitheyo för oktober. Från att ha velat melan Kuredu, Komandoo (och kollat på en massa öar) fastnade vi för Fili. Men vi vågade inte oss på superior, för vi vill inte hamna på den sidan man inte kan bada, så vi har "bokat" deluxe i 11 nätter, och Water Villa i 2 nätter. Visst bodde i i Superior? Hamnade ni i en med lågt nummer? Något man ska tänka på när det gäller Fili?
    Hej!

Vi bodde i nr 97 "superior" alltså och tyckte att det var jättebra! Lagunen ligger på andra sidan m bredare strand osv, men det var superfint där vi var + direktaccess till husrevet (som är skitbra!) Ni kommer att älska Fili! Vår favvo hittills. OM vi åkte igen skulle vi boka samma boende men försöka få ett något lägre rumsnummer, kankse max 70? Men jag vill betona att vi var väldigt nöjda. Insidan av ön är otroligt vacker med jättehöga palmer så det var ett nöje i sig bara att promenera där. Solnedgången kollar man på i poolbaren. Missa inte "dubbelmassage" för er tillsammans på deras fina spa! Gå gärna på kvällen, då hade de satt ut facklor som vägvisare..superfint. Åk gärna på snorkelutflykt o nightfishing!! Spela Jenga i baren är obligatoriskt! Efter några glas en riktig utmaning.

Jag blir avis! En fantastisk ö!

fru Hä
  • fru Hä

31 maj 2008 skrev 2008-02-06 15:03:57 följande:

Lite OT, men på dina råd Fru Hä har vi nu via Indcen skickat en förfrågan till Filitheyo för oktober. Från att ha velat melan Kuredu, Komandoo (och kollat på en massa öar) fastnade vi för Fili. Men vi vågade inte oss på superior, för vi vill inte hamna på den sidan man inte kan bada, så vi har "bokat" deluxe i 11 nätter, och Water Villa i 2 nätter. Visst bodde i i Superior? Hamnade ni i en med lågt nummer? Något man ska tänka på när det gäller Fili?
    Klart man kan bada på den sidan! Vissa delar har lite korall på botten, men inte alls farligt. OCH Filitheyo är m mer för pengarna o bättre än Komandoo! Perfekt storlek för en ö i mina ögon. Liten men inte klaustrofobisk. Min karl spelade fotboll med staffkillarna några gånger. (De är galna i fotboll! Har ni möjlighet, ta med t-shirts el annat m fotbollstryck!) det var en syn...!

igen,

fru Hä
  • stenbruden

Nu är vi på gång att boka till kuredu Flyget är klart o vi väntar på svar på boende från Micke. Jacuzzi beach villa

Vi åker den 9 juni... Någon som vet hur dykningen är i juni? Sikt osv? Valhaj?

Och fickpengar... hur mkt brukar det gå åt för två veckor? Vi har halvpension och vill ändå göra lite utflykter och äta o dricka gott.. Jag har läst allt om dricksen men totalen på vad man kan behöva i fickpengar har jag inte sett.
    Fru Hä det vet kanske du

Tack tack!

• mrsD

Stenbruden - ska ni me t maldiverna? vi me ju=)
    du får recensera sen! vi bokar inte förrän efter bröllopet..

• 31 maj 2008

Det verkar bli Superior för oss också, Delux var fullt, men vi står på kölista för dem. Låter bra att ni var så nöjda "trots" den sämre sidan. Vi får försöka önska lågt nummer i så fall. Tack för alla tips!

• stenbruden

MrsD - Va kul!!! Ja vi ska raportera allt! Ska ni till Kuredu också? Har ni bestämt när ni ska åka?

• fru Hä

31 maj 2008 skrev 2008-02-08 20:36:58 följande:

Det verkar bli Superior för oss också, Delux var fullt, men vi står på kölista för dem. Låter bra att ni var så nöjda "trots" den sämre sidan. Vi får försöka önska lågt nummer i så fall. Tack för alla tips!
    Hej!

Jag kan ju bara tala för mig/oss, men jag tror att ni blir lika nöjda med superior + sparar lite pengar! Vattenvillorna på Fili är underbara! Ta hellre några extranätter där kanske?

Kolla in www.malediven.net gå på bilder - inselbilder o sedan Filitheyo. Foton som turister har tagit, även foton fr luften så ni kan se stranden. Maila till ön o önska ett lägre nummer på bungin bara t.ex. mellan 44-70.

Lycka till!

fru Hä
  • stenbruden

Där är du ju Fru Hä

Vet du något om mina frågor? Snacka om att du får många frågor här, men du är ju experten Hoppas du inte tycker att det är jobbigt...

• fru Hä
    stenbruden skrev 2008-02-08 18:41:10 följande:
    Nu är vi på gång att boka till kuredu Flyget är klart o vi väntar på svar på boende från Micke. Jacuzzi beach villa Vi åker den 9 juni... Någon som vet hur dykningen är i juni? Sikt osv? Valhaj?Och fickpengar... hur mkt brukar det gå åt för två veckor? Vi har halvpension och vill ändå göra lite utflykter och äta o dricka gott.. Jag har läst allt om dricksen men totalen på vad man kan behöva i fickpengar har jag inte sett.Fru Hä det vet kanske du Tack tack!
    Tja!

Det är faktiskt bara roligt! Då får jag prata/skriva om mitt favoritämne!!

Jättesvår fråga! Det beror givietvis på hur mycket ni dricker/äter/utflyktar osv. Ska ni INTE dyka skulle jag räkna med c:a 10 lakan för att vara på den säkra sidan. Drickat drar gärna iväg, även vatten o läsk, tänk på det.

Men ni får ta det med en nypa....bara min grova uppskattning!

fru Hä
  • fru Hä

31 maj 2008 skrev 2008-02-08 20:36:58 följande:

s220.photobucket.com/albums/dd40/Lialu/Filitheyo%20may%202006/?action=view&current=Filitheyo2006008.jpg

kolla den bilden (som jag själv tagit). Stranden närmast vä bildkant är den "dåliga". Döm själv....

fru Hä
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)