Karincita skrev 2008-02-17 15:22:22 följande:
Jag hoppas det är okej att jag frågar på-Vad är det för skillnad mellan beach bungalow och beach villa? priset är ju nästan det dubbla.-Om man åker under sommaren, vad riskerar man? regn? har man ändå sol så man kan sola och bada?-Vad tycker ni är minimitid man ska vara där?-Vilka vaccinationer rekommenderas och hur lång tid innan ska man vaccineras?-Hur mkt kostar ungefär en middag för 2?/Karin
Sure!
1. BB är lite mer "basic" men absolut inget fel på! De bästa är nummer 400-440 eller nåt. Jag har själv bott i en vid tre olika resor. Så det så.
Beach Villa finns 2 varianter numera. Den "gamla" ligger vid piren: Jättefin strand, men störande med sjöflygplan o mer folk (Om än inte mycket folk!) De "nya" kallas O-villas o ligger på "baksidan av ön. Bäst läge (tycker jag) med fördelen att äta i nya restaurangen. Alltså den mat man redan har betalt för med t.ex. halvpension.
Vädret på Maldiverna är mycket nyckfullt och ev regn brukar passera väldigt snabbt eftersom det är så otroligt platt (max 2 m över havet). Temperaturen är densamma hela året - väldigt varmt vid ekvatorn, men RISKEN för regn o den totala regnmängden är större under t.ex. juni ( som anses värst).
Den kortaste resan jag har gjort var 2 v precis. Öht bör inte långresor vara under för kort tid. Det tar några dar att "trappa ner". Absolut inte mindre än 10 dar! Flyget kostar ju ändå samma.
Vi har inte vaccinerat oss alls. Väldigt fritt från sjukdomar (paradiset

)Men kolla gärna på t.ex. internet. Vacc-klinikerna vill ju gärna tjäna pengar......
Ska ni äta middag på någan Ala carte rst på Kuredu kan priset variera fr pizza på Francos kanske 30 dollarsnota för 2 pers till m mer på The beach m flera rätter osv. Det beror på. Har man AI får man 205 på maten o den dricka som ingår i AI gör det även på de rest.
mvh
fru Hä