• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • jenbp
    Bling75 skrev 2008-02-28 18:40:07 följande:
    Bra tips, synd bara att det är så hiskeligt dyrt med första klass. Jag kollade på Business class med Qatar. Vanlig biljett 13.000:- för två. Business class 60.000:- för två. Då tar jag nog en extra trip till maldiverna nästa år istället F
    Oj det var värst. Så mycket kostade det inte för oss. Tror att det skillde sig 2-3000 mer per stol bara, men det tyckte vi inte att vi ville lägga! Håller fullt med dig, till det priset är det ingen tvekan om att skippa det!
  • jenbp

fru Hä skrev 2008-02-28 21:23:00 följande:

Jaha, ännu ett offer...... Man höjer ribban, eller hur?HÄ
    Helt klart! Jag finner inga ord för hur det var att vara där...Hade aldrig snorklat innan och det var något helt magiskt. Synd att man inte kan lägga in bilder här, då kunde man "bjudet" på lite ögongodis! :o)

Planerar snart att försöka bli med barn så vet ej när man kommer dit igen. Har ni varit där med barn?
  • Lejs

Japp, ännu ett offer...

Vet att Kurumba ligger nära flygplatsen. Ca 15 min med båt.

Men men, man kan inte få allt!
    Och när vi skall resa med två barn, ett på 3 år och ett på
    sex månader så kan det vara skönt utan en lång skumpig båtfärd.

Man kan ju alltid hoppas på att man får sitt boende på andra sidan ön.

• jenbp
    Lejs skrev 2008-03-01 09:29:51 följande:
    Japp, ännu ett offer... Vet att Kurumba ligger nära flygplatsen. Ca 15 min med båt.Men men, man kan inte få allt!Och när vi skall resa med två barn, ett på 3 år och ett på sex månader så kan det vara skönt utan en lång skumpig båtfärd.Man kan ju alltid hoppas på att man får sitt boende på andra sidan ön.
    Vad får ni betala för att ha barnen med er?
  • Lejs

Det är jättedyrt med barn över 2 år.
    3 åringen betalar lika mycket som oss men med en rabatt på 9500 för att han sover i enkelsäng.
    Då betalar vi nästan 21 000 för honom.

Den lilla betalar vi bara 395 kr. för, men sen tillkommer tydligen en Maldivisk turist skatt för barn under två år med
    8 usd per dag som betals på hotellet.

Men som sagt detta är ju en speciell resa för oss och då vill vi ha me barnen, annars hade vi aldrig rest med dem för dessa priserna.

• jenbp

Det var det värst! Fullpris över 2 år.... Får nog lämna barnen hemma om man skall dit igen (vilket jag MÅSTE)

• carand

Hej Alla

Nu har vi bokat bröllopsresa till Kuredu : )

Har lite frågor.
    Har läst någonstans att man inte får ta med alkohol till ön.
    Stämmer det? Kan man inte handla taxfree heller och ta med sig?

Hur mycket pengar går det på 2 veckor?
    Tar tacksamt emot andra tips.

Vi ska inte åka förrän 10 okt men längtar redan.

Mvh
    carola

• FruFA

Det undrar jag oxå; alltså det med taxfree.
    Vi flyger med Qatar Air. Ni då?
    Vi har bokat helpension, men jag undrar ungefär hur priset ser ut på vin/öl/drinkar, för det får man ju lägga til...

Vi åker två dagar efter att vi gift oss, 12 maj!
    Bara två månader kvar !

carand skrev 2008-03-10 15:40:30 följande:
    Hej AllaNu har vi bokat bröllopsresa till Kuredu : )Har lite frågor.Har läst någonstans att man inte får ta med alkohol till ön.Stämmer det? Kan man inte handla taxfree heller och ta med sig?Hur mycket pengar går det på 2 veckor?Tar tacksamt emot andra tips.Vi ska inte åka förrän 10 okt men längtar redan.Mvhcarola
  • FruFA

Det undrar jag oxå; alltså det med taxfree.
    Vi flyger med Qatar Air. Ni då?
    Vi har bokat helpension, men jag undrar ungefär hur priset ser ut på vin/öl/drinkar, för det får man ju lägga til...

Vi åker två dagar efter att vi gift oss, 12 maj!
    Bara två månader kvar !

carand skrev 2008-03-10 15:40:30 följande:
    Hej AllaNu har vi bokat bröllopsresa till Kuredu : )Har lite frågor.Har läst någonstans att man inte får ta med alkohol till ön.Stämmer det? Kan man inte handla taxfree heller och ta med sig?Hur mycket pengar går det på 2 veckor?Tar tacksamt emot andra tips.Vi ska inte åka förrän 10 okt men längtar redan.Mvhcarola
  • carand

Vi åker också med Qatar Air.
    Bokade med Ving Flex.

Vi gifter oss 080808 men vill inte åka direkt eftersom det brukar vara rätt bra väder här i Sverige i Augusti.
    Det blir nog en kortare resa inom Sverige direkt efter vi gift oss.

Hoppas Fru Hä ser våra frågor. Hon kan nog svara på dem.

/carola

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)