Inlägg från: jenbp |Visa alla inlägg
  • jenbp

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Fru HÄ!!!!!! Vad är det för eluttag på maldiverna? Måste vi åka iväg och fixa omvandlare??

Åker i morgon................

• jenbp

Tack för info! Återkommer när vi kommit tillbaka till verkligheten! ;o)

• jenbp

UNDERBART!!!

OTROLIGT!!!

FÖRTROLLANDE!!!

& FANTASTISKT SAGOLIKT!!!

Tja, så kan jag sammanfatta resan och boendet på Anantara. Har aldrig i mitt liv varit med om något liknande!! Det var som att simma i ett ett enda turkost och kritallklart akvarium.

Kommer nog aldrig mer att åka till Grekland etc, utan sparar hellre och åker tillbaka!

Njut ni som har det framför er!

• jenbp

P.s

Ett tips är att boka 1:a klass på flyget då resan är lååång och ganska jobbig för kroppen. Vi ångrade att vi INTE bokade det. Dock hade vi bokat XL seat så vi hade lite mer benutrymme än vanliga stolar.

• jenbp
    Bling75 skrev 2008-02-28 18:40:07 följande:
    Bra tips, synd bara att det är så hiskeligt dyrt med första klass. Jag kollade på Business class med Qatar. Vanlig biljett 13.000:- för två. Business class 60.000:- för två. Då tar jag nog en extra trip till maldiverna nästa år istället F
    Oj det var värst. Så mycket kostade det inte för oss. Tror att det skillde sig 2-3000 mer per stol bara, men det tyckte vi inte att vi ville lägga! Håller fullt med dig, till det priset är det ingen tvekan om att skippa det!
  • jenbp

fru Hä skrev 2008-02-28 21:23:00 följande:

Jaha, ännu ett offer...... Man höjer ribban, eller hur?HÄ
    Helt klart! Jag finner inga ord för hur det var att vara där...Hade aldrig snorklat innan och det var något helt magiskt. Synd att man inte kan lägga in bilder här, då kunde man "bjudet" på lite ögongodis! :o)

Planerar snart att försöka bli med barn så vet ej när man kommer dit igen. Har ni varit där med barn?
  • jenbp
    Lejs skrev 2008-03-01 09:29:51 följande:
    Japp, ännu ett offer... Vet att Kurumba ligger nära flygplatsen. Ca 15 min med båt.Men men, man kan inte få allt!Och när vi skall resa med två barn, ett på 3 år och ett på sex månader så kan det vara skönt utan en lång skumpig båtfärd.Man kan ju alltid hoppas på att man får sitt boende på andra sidan ön.
    Vad får ni betala för att ha barnen med er?
  • jenbp

Det var det värst! Fullpris över 2 år.... Får nog lämna barnen hemma om man skall dit igen (vilket jag MÅSTE)

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)