• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • fru Hä
    carand skrev 2008-03-10 21:59:44 följande:
    Vi åker också med Qatar Air.Bokade med Ving Flex.Vi gifter oss 080808 men vill inte åka direkt eftersom det brukar vara rätt bra väder här i Sverige i Augusti.Det blir nog en kortare resa inom Sverige direkt efter vi gift oss.Hoppas Fru Hä ser våra frågor. Hon kan nog svara på dem./carola
    Hej på er!

HI, hi, hi...smicker funkar varje gång..

Nej, man kan inte köpa taxfree och ta med isg till ön. Däremot är det m billigt att köpa taxfreesprit i male på vägen hem. Annan bra shopping på Male flygplats är klockor (väldigt billigt) o böcker om Maldiverna att läsa hemma.....

Drinkar osv är inte jättebilligt men rätt så, speciellt m den låga dollarn. En öl typ 4 dollar, vin samma, cocktail (rejäl) 10 dollar. Jämför m svenska priser......

Själva åker vi om 18 dagarför att fira första bröllopsdagen på Kuredu den 4/4 - vi gifte oss på ön 4/4 2007!

fru Hä
  • Sofia08

Carand: Får man fråga vad er resa gick på. Jag velar om man ska boka charter med Fritidsresor eller med Ving Flex. Vi tänker åka i November.

• carand

Hej

Tack Fru Hä. Jag kommer säkert med fler frågor längre fram.
    Hoppas ni får en underbar bröllopsdag där. Du får skriva allt om resan när du kommer hem igen.

Sofia08: Resan går på 32850 kr inkl. sjöflyg (4220kr). Vi kommer bo i Beach Bungalow.
    jag tycker detta är ett mycket bra pris. Det hade inte blivit billigare om vi bokat flygresan och hotellet själva.

/carola

• Sofia08

Oj, vilket bra pris!!! Jag velar lite för först sa vi att vi önskade oss resecheckar på Ving i bröllopspresent, men nu har jag ändrat till Fritidsresor istället. Känns ju lite omständigt om man ska ändra sig igen!!!Och nu kanske folk har börjat fundera lite på vad man ska köpa...Men så billigt hittade jag inte med Fritidsresor när jag kollade. Så himla svårt att veta vad som är bäst...Ving skulle ju vara skönt på ett sätt då det alltid känns lite "bättre" att åka reguljärt kan jag tycka...

• carand

Jag tror vi hade lite tur när vi bokade våran resa.
    Det gäller ju att hitta bra flyg biljett om man ska få ett vettigt pris.

Jag hittade inga resor med Fritidsresor när vi ville åka.

Är det direkt till Male med fritidsresor eller måste man mellanlanda i Doha med dem också?

• Marge Simpson

Hej Alla!!

Jag och min man ska resa till Kuredu den 4/4 2008 och har bokat allt själva. Det blev betydligt billigare än om vi skulle få det via ett resebolag. På hotellet var dem jätte trevliga och vi har ombokat flera gånger utan att det har varit problem. Snabba med att svara på tanke på tidsskillnaden.

Vi har tagit All Inclusive Gold och det är för att man ska slippa tänka på hur mycket saker och ting kostar. I detta fick man också en kostnadsfri spa timme och mycket annat. Gud vad skönt det ska vara.

Ser fram emot resan. Räknar dagarna

• Bride in England

marge

Hej! hur mycket betalade du for AI Gold?

• Marge Simpson

Hej Bride in England

Det här är vad som ingår och det kostar 75 euro per dag.

All Inclusive GOLD
    The G O L D concept includes:
    * Normal All-Inclusive
    * Minibar refilled once daily
    * Cocktails at all bars daily
    * Afternoon High Tea/snacks daily
    * One dinner per week in Francos restaurant.
    * One hour Spa treatment per week
    * Tennis
    * One Golf round per week
    * Intro or check up dive

www.kuredu.com/downloads/gold-all-inclusive.pdf

• Bride in England

Harligt! Vad betalade ni allt som allt for hela resan om man far fraga? Hur lange ar ni dar? Vi fick paketpris namligen, ca 42,000 SEK (om jag minns ratt nu) med AI for 2 veckor. Vore intressant o se skillnaden mellan AI och AI Gold, aven om ni bokade allt sjalva... Forresten ar det inte konstigt att All inclusive inte langre betyder All inclusive

• Marge Simpson

Hej

Ja, det är jätte konstigt att All Inclusive inte betyder samma sak längre. Vi bokade först All Inclusive sen läste vi en artikel om en kille som har jobbat i Kurdeu och han rekommenderade Gold. Han menade att det blir billigare i slutändan då man inte behöver köpa vattenflaskor för det ingår i minibaren.

Vi ska åka den 4 april från Stockholm till Qatar och sedan vidare till Male. I Male ska vi bo en natt på deras hotell pga transferen inte flygger vidare på kvällarna. Dagen därefter åker vi vidare til Kuredu och ska bo på Water Villa +All inclusive Gold. Åker hem den 16 april. Allt detta kommer att kosta oss 50 000 kr.

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)