• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • fru Hä
    Bling75 skrev 2008-03-16 01:03:07 följande:
    Hi hi, vi har faktiskt beställt tårtan, mest för att den såg så rolig ut att vi skrattade massor när vi såg bilden Hår har jag insett att man får fixa själv - hur det nu ska gå till att få fint i värmen. Middagen vill vi äta tillbaka på Komandoo. Vi hade tänkt att boka en middag själva på stranden den kvällen. Något många har rekomenderat att man gör någon kväll ändå.Klänningen blir en tunn vit historia i chiffon. Har köpt små platta vita sommarsandaler att ha om det är varmt på bryggor och i sanden. Men kan tänka mig barfota. Vad hade din man på sig?Har du några bilder som fotografen tog? Nyfiken
    Hej!

Det låter ju kanonbra! Jag körde den "naturliga" stilen i värmen. Allt blev perfekt. Avspänt, naturligt o superromantiskt med ett litet fniss. precis som vi ville ha det!

Det ligger ute massor av bilder på www.photobucket.com vårt album heter Lialu o det finns olika kategorier av foton där. Även många bilder fr bröllopet.

Min karl hade vitt linne o jag hallonröd linneklänning.

fru Hä
  • mian73

Åhhh, nu har jag resfeber. Vi åker imorgon!!!

Nu är det verkligen på allvar...men gud vad härligt det ska bli.

• FruFA

Vi åker till Kuredu på bröllopsresa 12-26 maj i år & vi undrar lite över maten på ön. Vi har köpt till helpension, och kommer att bo i en beach villa.
    Vad är det för typ av frukost? Vad serveras till lunch, kan man välja på olika rätter (många isf?) eller är det buffé?
    Samma fråga gäller middag...

Tacksam för svar

• Robina67

Fru Hä: vilka tjusiga bilder från er resa!
    Ser såååå skönt ut! Hur länge var ni där?

• Bling75

Fina bilder Fru Hä!

tack för alla tips

• fru Hä
    Robina67 skrev 2008-03-16 15:37:06 följande:
    Fru Hä: vilka tjusiga bilder från er resa!Ser såååå skönt ut! Hur länge var ni där?
    Tack! Vi har massor......men många har undrat så jag tänkte att jag lägger ut lite blandat. Vi har dessutom flera timmar film o guuuud vad roligt det är att ha kvar när man kommer hem!

Mian73; Ha det så bra! Betätta när du kommer hem!

fru Hä
  • FruFA

Hej Fru Hä !
    Jag har lite frågor ang. maten på Kuredu...
    Vad är det för typ av frukost, vad serveras till lunch, kan man välja på olika rätter (många isf?) eller är det buffé?
    Samma fråga gäller middag...
    Vi brukar aldrig välja helpension när vi reser, men nu gjorde vi det och undrar hur pass "låst" man blir...

• ~vinterbrud~

FruFA;
    Det är buffé på AI och helpension. Brukar finnas ganska mycket att välja på (buffe på frukost, lunch och middag). På middagarna har de alltid ett tema tex italienskt, barbeque, indiskt, american etc etc. Nytt tema varje dag.

• FruFA

Det låter ok Tack för ditt svar!

~vinterbrud~ skrev 2008-03-16 19:05:54 följande:

FruFA;Det är buffé på AI och helpension. Brukar finnas ganska mycket att välja på (buffe på frukost, lunch och middag). På middagarna har de alltid ett tema tex italienskt, barbeque, indiskt, american etc etc. Nytt tema varje dag.
  • Miss (snart mrs) A

Jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden men slänger in en snabb fråga, någon som ska dit slutet på april? Vi åker 22/4 och är borta i två veckor.

Sista natten (onsdag till torsdag) bor vi på Malé, förstod när jag läste här att det kanske är en miss? Vi tyckte att det var skoj att få se huvudstaden och testa en restaurang där, sen flyger vi kl 9 på torsdagsmorgonen!

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)