• 080202

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Då den gamla tråden har stängts drar jag igång en ny och hoppas att de som hängde på den gamla hittar hit, även nya är välkomna förstås!

En fråga till er som redan varit på Kuredu: hur gjorde ni med dricks? Ungefär hur mycket gav ni?

(snart åker vi, 4 jan!)

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
  • fru Hä
    Emkalo skrev 2008-03-26 11:05:39 följande:
    Tack så mkt för era svar ang vad osm ingick i drickväg!Jag undrar om vad ni som varit där har tyckt om Bonthi restaurangen? Nu verkar Kuredu ha uppdaterat sin hemsida med mer info och vilket boende osm hör till vilken restaurang. Eftersom vi kommer bo i BB så blir det så att vi tillhör Bonthi. Är det Ok? Jag får lite känsla att det är tredjeklassen som äter där :) de som inte betalar för dyrare boende (= sämre mat???). Det verkar dessutom som att det är bara dem som bor i BV och "uppåt" som har rätt att boka in sig på andra än sin egen main restaurang, dvs att vi som bor i BB får inte äta på andra rest utan att betala extra? Då får vi betala antar jag. Har ngn av er ätit där? Är dte stor skillnad på Bonthi, Koamas, Sangu mm? I matvägen?Tacksam för svar!!!
    Hej!

Såvitt jag vet/har märkt så är det exakt samma mat i alla "huvudrestauranger". De ursprungliga restaurangerna Bonthi och Koamas är likadana o mysiga, m öppna m väggar av korall vilket är ovanligt eftersom det numera är förbjudet att bygga m korall. Ska man äta på a la carte får man betala extra var man än bor. Att betala extra för att äta på nån annan "tilldelad"restaurang vet jag inte om ni komer att känna något behov av? Ev kan ni ju käka på nya O-restaurangen, men det räcker ju m att ta en drink eller två för att testa själva läget sas. Jag håller med om att det börjar bli lite krångligt, men samtidigat tydligt var man äter osv. Oroa er INTE, det kommer att bli lovely hursomhelst! :-0

Det är verkligen inte "tredjeklassen". man kan välja att lägga slantarna på olika saker, själva har vi valt O-villa denna gång, men jag skulle gladeligen ta en BB närsomhelst, speciellt då det betyder att man kan gå mer på spa, dyka mer, fler utflykter o framförall, åka oftare till Maldiverna!

Ha det så bra!!! Vi åker fre morgon!!!!

Happy Hä
  • majsanna

Det tycker jag absolut att vi har gjort.

Åker gärna dit igen, men det får bli om några år, eftersom vi snart ska börja jobba på att bli tre i familjen

Hälsa Kuredu från mig när du är där!! Jag vet ju att du kommer få en härlig semester.

fru Hä skrev 2008-03-26 08:22:12 följande:

Sorry, sorry, sorry!!!!!!!!!!!!!!! Jag vet! När vi var på Eriyadu (visserligen i juni) så var vädret inte helt hundra. Hoppas ni inte är avskräckta! Ni har verkligen haft maximal otur........ni komer aldrig att ha dåligt väder på en semester mer! Ni har fyllt den kvoten redan.Ha det!fru Hä
  • Utomlands 2008

fru Hä skrev 2008-03-26 13:48:40 följande:

Vi åker fre morgon!!!!Happy Hä
    Önskar dig/er en underbart härlig resa!
    Någon har väl skapat en fortsättningstråd på denna till din hemkomst o lämnat en länk i slutet på denna så att du hittar oss när du kommit hem igen...
  • fru Hä

Utomlands 2008? skrev 2008-03-26 19:20:59 följande:

fru Hä skrev 2008-03-26 13:48:40 följande:
    Önskar dig/er en underbart härlig resa! Någon har väl skapat en fortsättningstråd på denna till din hemkomst o lämnat en länk i slutet på denna så att du hittar oss när du kommit hem igen...
    TACK! Ja det hoppas jag! Vill gärna berätta om "nya delen" osv.
    Nu har jag sån resfeber att hela hjärnkontoret har lagt ner...

Ha det superduper alla trevliga på denna tråd! Vi kanske ses här eller på Kuredu! Vem vet?!

kram

fru Hä
  • starbelle83

Vill bara meddela att vi äntligen har bokat Kuredu!!! Det blev Koamas BV med AI 14 dgr, totalt med flyg i business blev det ca: 48000:- allt som allt, vi längtar såå mkt till november!
    Nån som vet om det är vid koamas BV som sjöflygen håller till?

• Lindingöbrud08

Hej!

Här är en till som funderar på bröllopsresa på Maldiverna. Vi har bokat en junior suite med Fritidsresor på Kuredo Island Resort med begränsad havsutsikt och jacuzzi. Men när jag tittar på hotellets hemsida och läser tråden här blir jag lite konfunderad. När det står begränsad havsutsikt, är vi inte nära stranden då? Hamnar vi i de sämsta husen? Och hur är Fritidsresors priser, är det värt att försöka hitta något billigare själv? Vi betalar ca 70 000 för flyg (Fritidsresors buisness class) och all inclusive över jul och nyår. Verkar det för mycket?

Tack för all hjälp!!!

• hannapanna2008
    starbelle83 skrev 2008-03-31 22:10:41 följande:
    Vill bara meddela att vi äntligen har bokat Kuredu!!! Det blev Koamas BV med AI 14 dgr, totalt med flyg i business blev det ca: 48000:- allt som allt, vi längtar såå mkt till november!Nån som vet om det är vid koamas BV som sjöflygen håller till?
    Med vilka och hur har ni bokat? Flygbolag, sjöflyg, hotellet? Är det via hemsidan eller via någon reseagent?
  • Tjinglan

Jag blir alldeles virrig av alla olika alternativ som finns att välja på. Priserna verkar variera rätt mycke beroende på vilken reseagent man väljer. Överlag har jag uppfattat det som att det inte blir särskilt billigt med Fritidsresor.

• starbelle83

*Hannapanna2008*

Vi bokade flyg med fritidsresor och hotellet via spotmaldives.com, i priset ingick sjöflyg.

• mian73

Hej allihopa!

Nu är vi hemma igen från paradiset som tom var ännu bättre än vi vågat hoppas.
    Det är verkligen paradiset!!
    Vi hade bokat vanlig beach villa men fick bo på O-resort i en BV där istället pga att det rean var fullt i vanliga BV.

Jippi!! Vi grät inte direkt över att bli uppgraderade. För vilka villor och vilken härlig mat på O-restaurangen. Det var helt sanslöst bra mat och dryck...och för att inte tala om servicen. Vi var som kung och drottning där. Sååå bortskämda.

Vädret var jättebra allt utom de två första dagarna då det var mulet och skurar. Det var dock ganska skönt för vårat kritvita skinn att få vänja sig innan solen stekte. Men himmel vad varmt det var. En hel del av dagarna var det nästan tomt på stranden för alla satt i skuggan. Solen stekte verkligen och det var inte att tänka på att strunta i solskyddsmedel för då hade man sett ut som en röd tomat.
    Grattis till er alla som har eran resa kvar!!

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)