Inlägg från: FruFA |Visa alla inlägg
  • FruFA

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Vi har bokat bröllopsresa till Kuredu, åker två dagar efter bröllopet, 12 maj - 26 maj.
    Vi bokade Beach Villa med halvpension...

Lova berätta ALLT när ni kommit hem, ok ?!
    Trevlig resa!

• FruFA

realhob>>
    Vi bokade med Ving Flex, och betalar c:a 40´ för resan.

• FruFA

Vi flyger med Qatar & har bokat resan genom Ving Flex.

mrsD skrev 2008-01-09 20:27:20 följande:
    hej hej!vi ska åka till maldiverna på bröllopsresa, nu undrar jag: vilket bolag åker ni med?
  • FruFA

Japp, flyg med Qatar, transfer med sjöflyg, 14 nätters boende i Beach Bungalow, inkl. halvpension = 39000 kr inkl. avbest.försäkring och flygskatt mm.
    Men denna resan skulle betalas senast 3 dagar efter bokningen, dvs idag, så nu så är man fattig

mrsD skrev 2008-01-09 20:45:59 följande:
    FruFA - har ni bokat både flyg och hotell då?får man fråga om pris?*nyfiken*
  • FruFA

Vi åker i början av maj

Snart fru Wennerström skrev 2008-01-10 12:58:03 följande:

slinker in lite i detta ämne jag med.. vet inte om du skrivit det, men när åker ni?det var ju ett jättebra pris!
  • FruFA

Hej Fru Hä!

Verkligen toppen att ha en van "atoll-resenär" här på BT !
    Vi åker för första gången till Kuredu i början av maj, och vi köpte till helpension utan att e.g veta vad som exakt ingår.
    Frukost, lunch & middag förståss, men hur är det med dryck till resp. måltid? Köper man till det extra?

Vad dyrt det var med vatten på flaska, speciellt om man är van vid priserna i Thailand & Brasilien . Är vattnet i kranen vid Prodivers ok alltså? Brukar ni köra på det?
    Låter ju fräscht med alko-gel på toan - ngt som jag alltid har med mig när vi reser...

• FruFA

fru Hä skrev 2008-02-11 13:14:15 följande:
    Vi har betalat hela resan redan, så det är tyvärr för sent att ändra sig ang. helpensionen...
    Tråkigt att man gjort ett dåligt val...
    Vart äter man frukost, lunch & middag? Kan man välja själv?
    Och min fästman undrar om frukosten är bra, han äter mycket till frukost!! Finns allt?

Hej!Måste säga att jag nog antingen skulle ta halvpension (då kan ni luncha var ni vill, typ poolbaren eller så) ELLER AI. Tror inte att det ingår några drycker, ev vatten till maten o kaffe/te tillfrukost förstås. Vi har alltid druckit ur den kranen och mått bara bulla, men man måste testa själv, alla är olika. Bra vätskeersättning är RESORB som man köper receptfritt på apoteket. Både i förebyggande och om ma skulle ha magproblem.Jag vet, alkogel är grym! bristande handtvätt hos vissa människor är det stora problemet..... det visar också en väldigt bra insikt och inställning. Vattnet är dyrt - man kan ju inte handla någon annanstans heller. Bara att köpa läget. Ha det!Linda
  • FruFA

Vi flyger med Qatar Air, och har bokat genom Ving Flex.

fru Hä skrev 2008-02-11 14:54:20 följande:

Tjena!Det finns inga "dåliga" val! Bara olika. Det finns massor till frukost. Bl.a. lagar de omelett direkt "på beställning" eller vilka ägg du nu vill ha. Trevligt. Vilka var det ni åkte med? fru Hä
  • FruFA

Vilken bra idé !
    Det skall vi absolut kolla upp!

fru Hä skrev 2008-02-11 15:41:46 följande:

Kanon! Qatar är jättebra, vi åker helst med dem o ska så göra även i mars. vad ni skulle kunna kolla är hur m Ving vill ha för att uppgradera till AI. Jag vet att det kostar en del att göra det på plats numera, så om ni är intr kan man ju alltid kolla menar jag.www.kuredu.com/downloads/ai-package.pdfVia den länken kan ni se vad som ingår i AI. fru Hä
  • FruFA

Det undrar jag oxå; alltså det med taxfree.
    Vi flyger med Qatar Air. Ni då?
    Vi har bokat helpension, men jag undrar ungefär hur priset ser ut på vin/öl/drinkar, för det får man ju lägga til...

Vi åker två dagar efter att vi gift oss, 12 maj!
    Bara två månader kvar !

carand skrev 2008-03-10 15:40:30 följande:
    Hej AllaNu har vi bokat bröllopsresa till Kuredu : )Har lite frågor.Har läst någonstans att man inte får ta med alkohol till ön.Stämmer det? Kan man inte handla taxfree heller och ta med sig?Hur mycket pengar går det på 2 veckor?Tar tacksamt emot andra tips.Vi ska inte åka förrän 10 okt men längtar redan.Mvhcarola
  • FruFA

Det undrar jag oxå; alltså det med taxfree.
    Vi flyger med Qatar Air. Ni då?
    Vi har bokat helpension, men jag undrar ungefär hur priset ser ut på vin/öl/drinkar, för det får man ju lägga til...

Vi åker två dagar efter att vi gift oss, 12 maj!
    Bara två månader kvar !

carand skrev 2008-03-10 15:40:30 följande:
    Hej AllaNu har vi bokat bröllopsresa till Kuredu : )Har lite frågor.Har läst någonstans att man inte får ta med alkohol till ön.Stämmer det? Kan man inte handla taxfree heller och ta med sig?Hur mycket pengar går det på 2 veckor?Tar tacksamt emot andra tips.Vi ska inte åka förrän 10 okt men längtar redan.Mvhcarola
  • FruFA

Vi åker till Kuredu på bröllopsresa 12-26 maj i år & vi undrar lite över maten på ön. Vi har köpt till helpension, och kommer att bo i en beach villa.
    Vad är det för typ av frukost? Vad serveras till lunch, kan man välja på olika rätter (många isf?) eller är det buffé?
    Samma fråga gäller middag...

Tacksam för svar

• FruFA

Hej Fru Hä !
    Jag har lite frågor ang. maten på Kuredu...
    Vad är det för typ av frukost, vad serveras till lunch, kan man välja på olika rätter (många isf?) eller är det buffé?
    Samma fråga gäller middag...
    Vi brukar aldrig välja helpension när vi reser, men nu gjorde vi det och undrar hur pass "låst" man blir...

• FruFA

Det låter ok Tack för ditt svar!

~vinterbrud~ skrev 2008-03-16 19:05:54 följande:

FruFA;Det är buffé på AI och helpension. Brukar finnas ganska mycket att välja på (buffe på frukost, lunch och middag). På middagarna har de alltid ett tema tex italienskt, barbeque, indiskt, american etc etc. Nytt tema varje dag.
  • FruFA

Åhhh, det låter som ni haft en toppensemester !
    Vi åker till Kuredu 12 maj, två dgr efter vårat bröllop!
    Vi skall bo i beach villa, men hoppas hamna i O-villas ...
    Jag har redan shoppas nya bikinis, för jag längtar såååå, hihi.

Kram

mian73 skrev 2008-04-01 13:01:48 följande:
    Hej allihopa!Nu är vi hemma igen från paradiset som tom var ännu bättre än vi vågat hoppas. Det är verkligen paradiset!!Vi hade bokat vanlig beach villa men fick bo på O-resort i en BV där istället pga att det rean var fullt i vanliga BV. Jippi!! Vi grät inte direkt över att bli uppgraderade. För vilka villor och vilken härlig mat på O-restaurangen. Det var helt sanslöst bra mat och dryck...och för att inte tala om servicen. Vi var som kung och drottning där. Sååå bortskämda.Vädret var jättebra allt utom de två första dagarna då det var mulet och skurar. Det var dock ganska skönt för vårat kritvita skinn att få vänja sig innan solen stekte. Men himmel vad varmt det var. En hel del av dagarna var det nästan tomt på stranden för alla satt i skuggan. Solen stekte verkligen och det var inte att tänka på att strunta i solskyddsmedel för då hade man sett ut som en röd tomat. Grattis till er alla som har eran resa kvar!!
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)