Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
Vi har bokat bröllopsresa till Kuredu, åker två dagar efter bröllopet, 12 maj - 26 maj.
Vi bokade Beach Villa med halvpension...
Lova berätta ALLT när ni kommit hem, ok ?!
Trevlig resa!
Vi har bokat bröllopsresa till Kuredu, åker två dagar efter bröllopet, 12 maj - 26 maj.
Vi bokade Beach Villa med halvpension...
Lova berätta ALLT när ni kommit hem, ok ?!
Trevlig resa!
realhob>>
Vi bokade med Ving Flex, och betalar c:a 40´ för resan.
Vi flyger med Qatar & har bokat resan genom Ving Flex.
Japp, flyg med Qatar, transfer med sjöflyg, 14 nätters boende i Beach Bungalow, inkl. halvpension = 39000 kr inkl. avbest.försäkring och flygskatt mm.
Men denna resan skulle betalas senast 3 dagar efter bokningen, dvs idag, så nu så är man fattig
Vi åker i början av maj
Snart fru Wennerström skrev 2008-01-10 12:58:03 följande:
Hej Fru Hä!
Verkligen toppen att ha en van "atoll-resenär" här på BT !
Vi åker för första gången till Kuredu i början av maj, och vi köpte till helpension utan att e.g veta vad som exakt ingår.
Frukost, lunch & middag förståss, men hur är det med dryck till resp. måltid? Köper man till det extra?
Vad dyrt det var med vatten på flaska, speciellt om man är van vid priserna i Thailand & Brasilien . Är vattnet i kranen vid Prodivers ok alltså? Brukar ni köra på det?
Låter ju fräscht med alko-gel på toan - ngt som jag alltid har med mig när vi reser...
fru Hä skrev 2008-02-11 13:14:15 följande:
Vi har betalat hela resan redan, så det är tyvärr för sent att ändra sig ang. helpensionen...
Tråkigt att man gjort ett dåligt val...
Vart äter man frukost, lunch & middag? Kan man välja själv?
Och min fästman undrar om frukosten är bra, han äter mycket till frukost!! Finns allt?
Vi flyger med Qatar Air, och har bokat genom Ving Flex.
fru Hä skrev 2008-02-11 14:54:20 följande:
Vilken bra idé !
Det skall vi absolut kolla upp!
fru Hä skrev 2008-02-11 15:41:46 följande:
Det undrar jag oxå; alltså det med taxfree.
Vi flyger med Qatar Air. Ni då?
Vi har bokat helpension, men jag undrar ungefär hur priset ser ut på vin/öl/drinkar, för det får man ju lägga til...
Vi åker två dagar efter att vi gift oss, 12 maj!
Bara två månader kvar !
Det undrar jag oxå; alltså det med taxfree.
Vi flyger med Qatar Air. Ni då?
Vi har bokat helpension, men jag undrar ungefär hur priset ser ut på vin/öl/drinkar, för det får man ju lägga til...
Vi åker två dagar efter att vi gift oss, 12 maj!
Bara två månader kvar !
Vi åker till Kuredu på bröllopsresa 12-26 maj i år & vi undrar lite över maten på ön. Vi har köpt till helpension, och kommer att bo i en beach villa.
Vad är det för typ av frukost? Vad serveras till lunch, kan man välja på olika rätter (många isf?) eller är det buffé?
Samma fråga gäller middag...
Tacksam för svar
Hej Fru Hä !
Jag har lite frågor ang. maten på Kuredu...
Vad är det för typ av frukost, vad serveras till lunch, kan man välja på olika rätter (många isf?) eller är det buffé?
Samma fråga gäller middag...
Vi brukar aldrig välja helpension när vi reser, men nu gjorde vi det och undrar hur pass "låst" man blir...
Det låter ok Tack för ditt svar!
~vinterbrud~ skrev 2008-03-16 19:05:54 följande:
Åhhh, det låter som ni haft en toppensemester !
Vi åker till Kuredu 12 maj, två dgr efter vårat bröllop!
Vi skall bo i beach villa, men hoppas hamna i O-villas ...
Jag har redan shoppas nya bikinis, för jag längtar såååå, hihi.
Kram