Inlägg från: Bride in England |Visa alla inlägg
  • Bride in England

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Vi aker ocksa i november Bara 10 manader kvar

Fru 080607 skrev 2008-01-10 15:13:43 följande:

Vi åker inte dit förän i november. Men vi gifter oss i Juni =) Längtar så!!
  • Bride in England

Ett litet tips till er som kanske inte orkar leta runt sjalva for att slippa mellanhanden men anda fa det billigare kan vara att boka genom en resebyra i England. Har finns det mer konkurrens och darmed battre priser. Vi fick tex var resa for ca 45000 SEK med Beach Villa, 14 dagar i Kuredu, All inclusive i november. Vi bestallde genom First Choice. Ta ett billigt RyanAir-flyg till o fran London. Ni kan sakert hitta lika billigt, och billigare, i Sverige men tankte bara tipsa ifall att

• Bride in England

Ja det e sant forstas, man maste kunna ta sig till London ok, annars blir det kanske en jobbig start pa smekmanaden!

fru Hä skrev 2008-01-11 15:25:58 följande:

hej!Bra tips tycker jag! Men bara om man kan åka direlt till London sådär (är själv från Umeå...)Vissa utländska resebyråer i England o Tyskland t.ex. erbjuder att man kan köpa endast boende, ofta till vettigt pris. Bra tips tycker jag!Linda Bride in England skrev 2008-01-11 15:17:44 följande:
  • Bride in England

Hej fru Hä! Har ju som du kanske minns bokat var resa till Kuredu nu, vi aker i November, can't waaaait! Undrar bara lite nar jag last dina svar har om att om man gillar ol ar AI bra... Vi bokade med AI sa vi slipper tanka pa pengar nar vi ar dar (=upphov till stress!!!). Vilka drycker ar det egentligen som ingar i AI? Jag dricker inte ol, men dricker vin och gin/vodka-drinkar, ingar sant? Fick for mig att det gor det men ville bara trippelkolla

• Bride in England

Tack for svar!! Ingar inte kaffe i AI?

• Bride in England

Ja det haller jag med om Later supermysigt!! Far man ta med sig dricka "hem" i plastglas eller maste det drickas pa baren/restaurangen? Funkar en drink i solstolen pa stranden? Kan inte fatta att vi aker till Maldiverna i ar!!!!

• Bride in England

åh tack fru Hä! Du ar sa snall o hjalpsam

• Bride in England

marge

Hej! hur mycket betalade du for AI Gold?

• Bride in England

Harligt! Vad betalade ni allt som allt for hela resan om man far fraga? Hur lange ar ni dar? Vi fick paketpris namligen, ca 42,000 SEK (om jag minns ratt nu) med AI for 2 veckor. Vore intressant o se skillnaden mellan AI och AI Gold, aven om ni bokade allt sjalva... Forresten ar det inte konstigt att All inclusive inte langre betyder All inclusive

• Bride in England

Inte forran november!! Sa jag kan inte ens borja langta pa riktigt an, da hinner jag val bli sjuk av langtan. Ni aker ju snaart!! Harligt

Marge Simpson skrev 2008-03-11 14:01:51 följande:

Bride in England skrev 2008-03-11 13:30:35 följande:
    När åker ni
  • Bride in England

Fru Hä, en liten fråga! Vad kostar det att ga ut med baten Britt och vad innebar utflykten? Har ju hort att det ska vara vart att aka ut med henne...

• Bride in England

Hej Fru Hä!

Tack for svar. Wow ni aker om 15 dagar!!!! iiiihh jag ar avundsjuk! Ska bli spannande o hora vad ni tyckte om O'villorna. Sa baten Britt, vart aker man nagonstans? Ar man ute pa baten hela dagen eller aker man till andra oar osv?

• Bride in England

hej silverpil

Da ar jag inte ensam om att behova vanta laaaange. Vi aker i november och bokade i november forra aret sa det har lange kants som en evighet. An ar det laaaangt kvar ocksa, man kan ju inte riktigt borja langta an ens. Men den som vantar pa nagot gott, ellerhur?! Vi ska ocksa till Kuredu, ska bli uuuunderbart!

• Bride in England

Wow! Ar det inklusive flyg? Later billigt!!!

starbelle83 skrev 2008-03-19 11:16:11 följande:
    Halloj, på vings hemsida fick jag pris 31.080 för 2 veckor AI i jacuzzi beach villa, är det bra pris el. kan ´man hitta billigare på någon annan resebyrå? Någon som vet ifall det är den som kallas "koamas jacuzzi beach villas" på kuredus hemsida?Ingår sjöflyg i priset eller måste man boka in det separat?
  • Bride in England

ah ok Kan tyvarr inte saga riktigt da eftersom vi fick paketpris o jag vet inte vad som ar vad i det priset!! vet du vad flyget skulle kosta? Vi betalade ca 45000 SEK for 2 veckor i BV, AI - inklusive flyg, sjoflyg osv.

• Bride in England

Harligt att ni ar nojda med resan! Vad gjorde ni nar det regnade? Var det skurar som gick over fort eller var det regn hela dagarna??

majsanna skrev 2008-03-21 17:57:05 följande:
    Kom hem från Kuredu i natt och är jättenöjd med resan. Dock regnade det ganska mycket när vi var där. Trots det var det ju ändå varmt och skönt.Vi bodde i JBV.Har ni frågor ska jag försöka svara så gott jag kan.
  • Bride in England

Fru Hä - vi aker i november sa haller tummarna for att det inte regnar!! Ha en jatteharlig semester!! Ska bli spannande att hora om O-villorna sen

• Bride in England

080202 - ts - kanske kan lagga in det i tradstarten? sa ingen missar det speciellt Fru Hä som ju ar i Maldiverna just nu!! Var harliga radgivare

• Bride in England

Ojda Tankte bara att det ar latt att missa om man skriver det i traden. Men jag tar o startar en iallafall, skriver in lanken har snart.

Utomlands 2008 skrev 2008-04-04 18:48:12 följande:

Bride in England skrev 2008-04-04 18:39:20 följande:
    En god tanke men knappast genomförbar... TS har inte varit med i tråden på flera månader - högst rimligt då honåkte till Maldiverna för nästan tre månader sedan... Så, någon annan aktiv i tråden får nog ta tag i detta.
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)