Inlägg från: starbelle83 |Visa alla inlägg
  • starbelle83

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Halloj, var precis inne och kollade på Komandoos hemsida och priserna var faktiskt helt OK, en fråga bara, om jag har förstått det rätt så är det all inclusive priser?
    Hur är det prismässigt mellan Komandoo och Kuredu, är det stor skillnad?
    Vi har bokat flyg med Fritidsresor (business class för 10200 p/p, prisvärt tycker vi) och har nog planer på att bo på Club Med på Kani men jag vill kolla och jämföra med lite andra ställen också, så vad rekommenderas, för och emot =) Sorry, kanske lite OT med tanke på trådens namn, hoppas det är OK iaf.

• starbelle83

Ok, så du har varit på CM också? Vad jag förstår så är det alltså Kuredu som ligger 1:a på din lista =) Var precis inne på den hemsidan (Kuredu) och sökte på de datum vi skall ha och det ploppa upp ett pris, är det total priset som visas? (alltså för 2 pers.)Hur mkt ca: brukar det kosta att lägga till AI?
    Sorry, ni har säkert skrivit allt detta tidigare, har inte hunnit kolla igenom...

• starbelle83

Tack för svar! Mkt hjälpfullt! Ska gå igenom hela tråden ikväll =)
    Vad betyder animators?
    Det är lite svårt att bestämma sig, skulle vara så skönt om någon annan bara bestämde: Här ska ni bo, bäst pris för pengarna, uppfyller alla era önskemål etc.. etc..

• starbelle83

Tack fru hä!!
    well, vi vill vara på den ultimata paradisön man kan tänka sig =) Är inte så kräsna med mat faktiskt men vill gärna ha AI, vacker strand och lite aktiviteter som snorkling m.m... Behöver inte vara allt för liten ö, är lite rädd att vi ska bli uttråkade samtidigt som vi känner att vi helst inte vill göra nånting förutom att ligga på playan med en drink...
    Hihi, jag gör det inte lätt för dig :)

• starbelle83

Halloj, förutom flyg som redan är ordnat hade vi tänkt en budget på ca: 40000:- +/- (alltså enbart boende). Tillsammans har vi ännu bara hunnit resa till Mexico och Thaialnd,men jag har rest en hel del tidigare, bl a då USA, Mexico och Västindien och har då mest uppskattat Västindien med det vackra kristallklara vattnet och härliga sandstränder, snorkling och god mat m.m... Min sambo har inte rest så mycket men vill verkligen till Maldiverna då han tycker det verkar vara så paradisiskt :D
    Tack för att du tar dig tid med tips och allt!!

• starbelle83

Stort tack :) Vi ska vara där mellan 2NOV-16NOV, hittade tyvärr ingen bra sida på nätet att kolla priser på Filitheyo, något tips?

• starbelle83

Halloj, på vings hemsida fick jag pris 31.080 för 2 veckor AI i jacuzzi beach villa, är det bra pris el. kan ´man hitta billigare på någon annan resebyrå? Någon som vet ifall det är den som kallas "koamas jacuzzi beach villas" på kuredus hemsida?
    Ingår sjöflyg i priset eller måste man boka in det separat?

• starbelle83

nope, inte med flyg, endast hotell, glömde skriva det...

• starbelle83

vi har bokat flyg separat, business class med Fritte
    vilka har ni bokat med?

• starbelle83

Vill bara meddela att vi äntligen har bokat Kuredu!!! Det blev Koamas BV med AI 14 dgr, totalt med flyg i business blev det ca: 48000:- allt som allt, vi längtar såå mkt till november!
    Nån som vet om det är vid koamas BV som sjöflygen håller till?

• starbelle83

*Hannapanna2008*

Vi bokade flyg med fritidsresor och hotellet via spotmaldives.com, i priset ingick sjöflyg.

• starbelle83

det kanske har framgått tidigare, men jag undrar om man t ex får äta på O-restaurangen fast man tillhör Koamas? AI

• starbelle83

Tack så mkt för svaret Ullis! Har du några andra tips el info att dela med dig av gällande Kuredu?
    Inte för att man måste veta precis allt innan man åker men kul o höra

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)