Inlägg från: Marge Simpson |Visa alla inlägg
  • Marge Simpson

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Hej Alla!!

Jag och min man ska resa till Kuredu den 4/4 2008 och har bokat allt själva. Det blev betydligt billigare än om vi skulle få det via ett resebolag. På hotellet var dem jätte trevliga och vi har ombokat flera gånger utan att det har varit problem. Snabba med att svara på tanke på tidsskillnaden.

Vi har tagit All Inclusive Gold och det är för att man ska slippa tänka på hur mycket saker och ting kostar. I detta fick man också en kostnadsfri spa timme och mycket annat. Gud vad skönt det ska vara.

Ser fram emot resan. Räknar dagarna

• Marge Simpson

Hej Bride in England

Det här är vad som ingår och det kostar 75 euro per dag.

All Inclusive GOLD
    The G O L D concept includes:
    * Normal All-Inclusive
    * Minibar refilled once daily
    * Cocktails at all bars daily
    * Afternoon High Tea/snacks daily
    * One dinner per week in Francos restaurant.
    * One hour Spa treatment per week
    * Tennis
    * One Golf round per week
    * Intro or check up dive

www.kuredu.com/downloads/gold-all-inclusive.pdf

• Marge Simpson

Hej

Ja, det är jätte konstigt att All Inclusive inte betyder samma sak längre. Vi bokade först All Inclusive sen läste vi en artikel om en kille som har jobbat i Kurdeu och han rekommenderade Gold. Han menade att det blir billigare i slutändan då man inte behöver köpa vattenflaskor för det ingår i minibaren.

Vi ska åka den 4 april från Stockholm till Qatar och sedan vidare till Male. I Male ska vi bo en natt på deras hotell pga transferen inte flygger vidare på kvällarna. Dagen därefter åker vi vidare til Kuredu och ska bo på Water Villa +All inclusive Gold. Åker hem den 16 april. Allt detta kommer att kosta oss 50 000 kr.

• Marge Simpson

Bride in England skrev 2008-03-11 13:30:35 följande:

Harligt! Vad betalade ni allt som allt for hela resan om man far fraga? Hur lange ar ni dar? Vi fick paketpris namligen, ca 42,000 SEK (om jag minns ratt nu) med AI for 2 veckor. Vore intressant o se skillnaden mellan AI och AI Gold, aven om ni bokade allt sjalva... Forresten ar det inte konstigt att All inclusive inte langre betyder All inclusive
    När åker ni
  • Marge Simpson

Hej Fru Hä

Gud vad roligt... Jag hoppas att Ni får en jätte härlig, romantisk och rolig bröllopsdag. Får memorera din bild och hälsa om vi syns i Maldiverna. Vi ska fira i förväg vår bröllopsdag i Kuredu.

fru Hä skrev 2008-03-11 14:45:31 följande:

Marge Simpson skrev 2008-03-11 13:19:03 följande:
    Hej!Då ses vi på Kuredu! Vi kommer dit den 29 mars och åker hem den 14 april. Den 4 april är vår bröllopsdag!!! Vad spännande!ses, fru Hä
  • Marge Simpson

Vi valde sangu-villan.

fru Hä skrev 2008-03-12 09:28:01 följande:

Hej!Sorry, jag vet att det kan vara besvärligt....men det är klart värt det! Har du hört med Stefan på Maldivernas turistbyrå? Det är ett alternativ, att boka med ön är smidigt men inte allra billigast. Kolla även Crown tours maldives och spotmaldives.com. Det finns massor av olika agenter på Maldiverna, men börja där vettja. Janeth (raringen) är jätteolycklig för att hon inte kan hjälpa er (de har avtal m Indcen tydligen...) hon vill ju inget hellre förstås. Kram tillbaka!Fru Hä ps Marge - see you there! Vad var det för boende ni skulle ha?ds
  • Marge Simpson

Hej

Det är första gången vi åker till Maldiverna och vi kommer att bo i Male första natten och sista natten. Tycker att det blir skönt att slappna av.

Miss (snart mrs) A skrev 2008-03-17 12:06:28 följande:

Jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden men slänger in en snabb fråga, någon som ska dit slutet på april? Vi åker 22/4 och är borta i två veckor.Sista natten (onsdag till torsdag) bor vi på Malé, förstod när jag läste här att det kanske är en miss? Vi tyckte att det var skoj att få se huvudstaden och testa en restaurang där, sen flyger vi kl 9 på torsdagsmorgonen!
  • Marge Simpson

Till alla ni som har varit i Maldiverna,

Sitter och tänker på vad man bör ta med sig ditt, då det inte finns så många affärer där.

Finns det mygg på Kuredu??? Bör man ta med sig myggspray????

Hur är det med skor??? Ska man inte ta med sig skor alls???

• Marge Simpson

Tack för all hjälp Fr Hä!!!!

• Marge Simpson

Hej,

Det är bara 9 dagar tills vi reser iväg. Ser fram emot det....

Jag funderar över maträtterna. Jag kan tänka mig att det serveras mycket fisk mm men hur är det med kött??

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)