• Carma07

    Fikasugna GbgFruar träffas igen....

    Halloj

    Redan dags för en ny tråd. :-O *jösses*

    Tezz och Nides: Jag har nu pusslat ihop helgen och jag kommer att åka på mässan imorgon. Passar på att göra lite andra ärenden när jag ändå är i Gbg. Dessutom fyller maken år på måndag som vi tänkte fira lite smått på söndag istället och då är det skönt att kunna vara hemma hela dagen.

    Ab: Vad skönt att kunna ta sovmorgon och jobba hemifrån.

  • Carma07

    Hej i stugan

    Bauti: Kul med namnet. Kniper mina tummar för din utbildning. Hemsidor är inte detta dataproffset starka grej heller.

    Aldrig mer mässan vid öppning. Var där två timmar efter öppning och jag ångrade mig direkt när jag klev in genom dörrarna och såg allt folk och kände all svettlukt. Jag fick köpt en massa papper som jag tänkt iaf. Men jag gillar att lulla omkring där och klämma på alla saker, kolla på alla färdiga layouter och annat och kika runt på demonstrationer och det kom man inte riktigt åt att göra nu. Men nu sitter jag iaf och tittar på alla fina papper jag köpt.

    Tezz och Nides: Ha det så roligt på mässan imorgon.

    Ikväll blir det till att baka bröd och fixa smörgåstårta till imorgon.

  • Carma07

    Godkväll

    Nibla: Kul att höra från dig och höra att ni har en bra resa trots läbbiga djur.

    Tezz och Nides: Hur var det på mässan? Hittade ni något intressant?

    Idag har det varit en busy dag i köket. Gjorde klart smörgåstårtan i förmiddags och bakade en björnbärspaj. Efter mina föräldrar varit här och firat sambon så har jag bakat en björnbärspaj till som vi tänkte ta med till jobbet imorgon. Dessutom står en gryta och puttrar på spisen. Nu är jag riktigt trött måste jag säga, men det känns skönt att ha fått gjort såpass mycket för en gång skull.

  • Carma07

    Godkväll i tråden

    Har inte haft tid mer än att tjuvläsa lite i tråden. Imorse var vi och lyssnade på hjärtat igen. Kul för maken att också få lyssna. Bra present på sin födelsedag.

    Jag vill gärna också gå på bio. Men gärna en helgdag istället för en vardagkväll.

    Tezz: Jag förstår din pysselfråga och har svarat dig på mailen. Hoppas du fattar. Vi håller på att planera en ny pysselträff igen. Alltid sugna efter mässan. Inte säkert ännu, men vi pratade om 19 eller 20 april.

    Bauti: Blir det bra i sovrummet? *nyfiken* Det kanske är klart tills vi kommer hem till dig så man kan se förvandlingen.

    Idag är jag trött och tänkte faktiskt gå och lägga mig snart. Jag har satt tv-förbud på mig ikväll eftersom jag ändå bara somnar där. Det är ändå bara ishockey ikväll iaf.

  • Carma07

    Godkväll i stugan

    Har ni blivit lurade idag? Försökte att lura maken imorse med att det hade snöat igen, men jag har världens sämsta pokerfejs och han behövde inte ens öppna ögonen för att se det. Men å andra sidan ingen som har lurat mig heller. Vad jag vet ännu iaf.

    Ab: Vad kul att hon blev glad för kortet.

    Nides: Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du har handlat istället för en stämpeldyna. Hoppas det är något som kan komma till användning ändå.

    Tezz: Grattis till ditt MVG!! Visst är dem roliga att få.

  • Carma07

    Godmorgon

    Igårkväll när jag lagt mig så bufflade bebisen runt ordentligt. Ville inte gå upp och störa den så jag ringde till maken på mobilen och bad han komma in i sovrummet. Den sparkade redan såpass mycket att det kändes på utsidan. Jätteroligt!! Trodde det skulle dröja en månad till innan även han skulle kunna känna.

    Nides: Låter som det är en "watermark" dyna du har köpt. Den kan man göra fina vattenstämplar med. En sån använde jag jättemycket i början och gjorde bakgrunder med. Om jag minns rätt är den inte jättebra att embossa med, men kan nog fungera om du är väldigt snabb.

    Tezz: Tråkigt med ditt chefsmöte. Men hon kanske säger så också för att hon inte vill att du ska byta plats? För att det är lättast för henne? Dessutom håller du ju på att bättra på dina kunskaper nu. Tänk på ditt MVG från igår och låt det inspirera dig. Tycker att du ska fortsätta leta på egen hand. Mina tummar för dig att allt löser sig snart.

  • Carma07

    Godkväll

    Idag kände jag mig inte helt bra och åkte hem vid tvåtiden och la mig och sov. Jätteskönt!! Längtar verkligen till helgen så jag kan sova ikapp mig lite.

    Nides: Klart du får vara med på våra pysselträffar. Bara kul om du kommer med. Magen har växt lite granna. Framför allt så har den ändrat lite form tycker jag från degklump till bebismage.

    Linum: Hoppas erat sängköp blev bra. Jättesvårt med sängar tycker jag. Det tar ett tag innan man känner om det är ett bra köp eller inte.

    MissP: Hej på dig. Skönt att livet håller på att vända tillbaka och vara ute och jobba igen.

    Ab: Ha en trevlig helg i Stockholm. Håller med Bauti, förstår inte hur du hinner med allt jämnt. Också impad.

    Tezz: LO på "pysselspråk" betyder Layout och är den färdiga sidan man har scrappat ihop.

    Bauti: Ha en rolig helg med stickningen.

  • Carma07

    Linum: Blev du hjälpt med ryggen idag? Inte roligt när den krånglar.

  • Carma07

    Godmorgon

    Idag är jag jättetidig på jobbet. Maken är och besiktigar bilen och släppte av mig här så länge. Har precis ätit lite frukost och nu värmer jag mig med lite te. Tänkte passa på att kopiera klart "jobb-sökar-bibban" jag fått låna av Ab under tiden. Vill inte gärna pyssla med det när de andra är här.

    Jag har haft jättesvårt att somna nu några nätter. Jag är så pysselsugen och har tusen idéer som ploppar i huvudet och trodde att det var dem jag låg och tänkte på. Men nu har jag kommit på att det är jobbtankar som snurrar i skallen istället. I helgen ska jag sova!!! Och pyssla så mycket jag hinner med, om det inte blir jättefint väder för då vill jag komma ut i trädgården lite också.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....