• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Nibla

    Hej hej!

    Sitter just nu pa en 5-stjarnig resort pa Tioman Island. Ska dock aka till ett annat stalle idag, lite mer backpacker-stuk. Pa detta hotellet ar det mest amerikaner och snobbiga engelsman. Skont i alla fall att fa sova och duscha frascht. Ska vidare till ett stalle pa samma o dar vi bodde vara forsta natter. Hamnade pa ett ganska sunkigt stalle. Nara bungalowen dar vi bodde flot en liten back och i den backen simmade det 10-15 odlor, pa ca 2,5 m. GAH! Ingen som skrivit nat om i nan guidebok...... I ett trad hangde 300 fladdermoss stora som labradorer. (Kanske lite overdrivet, men stora var de i alla fall)

    Vattnet ar turkost, sanden kritvit och kokospalmera hoga. Ater gott, mest fried rice! Hehe!

    Kram pa er!
    Nibla som mest ar rod, da solen har langs ekvatorna ar forradisk.

  • Ab fab

    god mornings
    Nibla- avundsjuk? jag? aldrig Hoppas ni har en härlig semester o att bullen trivs i Asien

  • Frujj

    Nibla: Häääääääääääärligt ni har det!!! förutom ödlor och fladdermöss då Hoppas ni slipper dem nu.
    Ha en fortsatt underbar semester!

    Var det nån här som andvände nåt tryckeri till sina festprogram? Börjar brinna i knutarna för festprogrammet jag ska göra till nästnästa veckas brudpar

    *puh*

    Trevlig söndag!

  • Ab fab

    Nu har vi planerat student- 30 maj är det dags hemma hos oss. Annars har det varit en bra o lugn helg. Igår var vi på Stora holm. Fikade och köpte köksmatta. Lite piffning hemma är inte fel. Sen åkte vi till nyseparerad väninna o fixade hemma hos henne. Skruvade o mekkade lite. Lugn kväll i soffan.

    Idag har jag gjort en grym blåbärspaj med marängtänke. Mums fillibabba

  • Frujj

    Ab: Då har du ju varit i mina trakter - o inte hälsat på!!

    Gott med blåbärspaj... hur var adressen? *hihi*

    Här lagar vi kyckling i dragonsås idag... gott!!

  • Ab fab
    flåt Frujj. kommenterade att vi åkte förbi ditt område.
  • Carma07

    Godkväll

    Nibla: Kul att höra från dig och höra att ni har en bra resa trots läbbiga djur.

    Tezz och Nides: Hur var det på mässan? Hittade ni något intressant?

    Idag har det varit en busy dag i köket. Gjorde klart smörgåstårtan i förmiddags och bakade en björnbärspaj. Efter mina föräldrar varit här och firat sambon så har jag bakat en björnbärspaj till som vi tänkte ta med till jobbet imorgon. Dessutom står en gryta och puttrar på spisen. Nu är jag riktigt trött måste jag säga, men det känns skönt att ha fått gjort såpass mycket för en gång skull.

  • Nides

    Hej hej...

    ligger i soffan halv död. Man är inte så ung längre. Hoppas att alla har haft en bra helg. Igår hade vi lite folk här och det blev lite gör mycket Gin tror jag. hahhaha

    Nibla, guuuuuuuuuud va härligt med sol o värme. NJUT!

    JAg o Tezz var ju på mässan idag. Så mycket folk.
    Trodde att det skulle gå fort men vi var där i tre timmar. Och 800 kr fattigare.
    Blev lite stämplar o dunor. och papper och akvarellpennor och nåt som jag inte ens vet vad det heter, men man målar på papper och det spriker typ. hahhahha Oh va pysslig jag är.

    Det värsta var när jag kom ut ifrån mässan. Det blåste så mcyket. jag la ner min väska o påsar för att dra upp kedjan på jackan. då kommer vinden o tar mina påsar. Det var hemskt. Men jag hittade allt tror jag, var sååå arg på mig själv.
    Nu ska jag snart sova.

    kram på ER

  • FruTez

    Morsning!

    Nibla: Ha det uuuuuuuuunderbart!!!

    Frujj: Vi anlitade ett tryckeri. Vi skrev ut allt papper till festprogrammen själva, sen satte de i spiraler. Tänkte skrivit ut vigselprogrammen själva också, men det blev fel i skrivaren. Så vi lämnade in det till dom för utskrift. De var snabba och bra! Har för mig att jag tipsade om dom förra året... (eller va det nån annan?)

    Linum: Hahaha! Jag tycker att Kappahls nya kollektion Nr One är sketsnygg!! Då vet jag det att du kommer tycka att jag är klädd i tantiga och sketfula kläder nästa gång vi ses! Hahaha!

    Carma: Det var jättekul på mässan. Jag höll min budget på 500kr, nästan, hihihi! Köpte lite dynor, en magnoliastämpel, några andra stämplar, scrapbookpapper, och jungfrubenss-miniblommor i alla möjliga färger! Jag köpte också en sån där färg som krakelerar när man målar... men nu när jag tänker efter så var den inte med när jag packade upp grejerna???? Måste kolla i bilen, så den inte ramlat ur... Maken fick göra en tvärnit när vi åkte hem och då for alla grejerna ner på golvet.

    Nides: Puss på dig! Jag går gärna på nästa års mässa med dig! Du är underbar, hihi!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....