• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Ah, jag blev klar med första utkastet av testspecen (i excel, kan inte smälta detta!) nu. Skönt! Det var mitt mål för dagen... Jag har en lugnare period på jobbet nu, sååå skönt. Det var liiite stressigt här innan påsk.

• viktualia

Tänk att skolmedicinen och alternativ medicinen inte kan enas om att massage, streching och kiropraktik är bra.... *SUCKAR*

Min mamma har nyligen opererats för diskbråck och utan hennes tålmodiga besök en gång i veckan hos kiropraktorn innan operationen hade hon ALDRIG kommit igång så fort efter OPn....

Jag är verkligen inte nån förespråkare av alternativ medicin totalt sett, men vissa bitar borde få flytta in i skolmedicinen snart!!!!

• Hjortron

Moppy- Ibland är det verkligen fel personer på fel plats, suck! Att man alltid ska måsta förklara sig. Vi är väl vuxna människor allihopa med ett eget ansvar. Vill ni göra de tester som behövs för att känna er trygga så måste ni ju få det eller hur? Annars borde inte testen finnas överhuvud taget..

sweetstreet- Åh, försenad bröllopsresa. Lovely! Hoppas ni får det jättebra. Är inte alls avundsjuk

• Moppy

Mindre: ja du kan pusta ut, även om BM Gamla Stan och BM Östermalm har samma vårdidé, så hade jag nog bara otur. Jag ser fram emot att träffa min BM och se hur hon är ;) Jag bad om den mest erfarna BM de hade när jag ringde och bokade, så det känns ialla fall bra...

• ice13

Hej!

Vilken härlig tråd ni har! Har kikat in och tjuvläst några gånger.. Har liksom fastnat på BT även om det är ett år sedan vi gifte oss och är nu gravid i v 19. Har besökt systersidan familjeliv några gånger men det kändes som alldeles för aktivt för mig.. Hoppas att det är ok att jag kikar in hos er ibland, kanske kan tillföra nåt iaf...

Vi ses!

• Oms

ice! jag såg dig nog *även om det här egentligen inte är "min" tråd*

Grattis till graviditeten! Vad kul! hoppas allt e bra med er?!! *kramar om*

• ice13

Oms!!! Heeeeej! Det var inte igår. Tack! Allt är kanon med oss, längtar mest till september nu så vi får träffa grodan i magen. Ni då, är allt bra?

• Oms

måste bara lägga mig i debatten om massörer, kiropraktiker mm då detta är en ständigt återkommmande fråga i mitt yrke sen man iöht började praktisera alternativa metoder vid värk o stelhet.

Kiroprakter kan vara bra att besöka där man vet EXAKT vad som är fel men inte annars. Det finns många många som blivit felbehandlade och förstörda i lederna och fått kraftigt värk i resten av sitt liv. det är inte ngt vi eller läkarkåren rekomenderar till ngn som är skadad. dock kan det som sagt hjälpa de som VET vad felet är och vet hur det ska behandlas.

Massörer kan det onekligen vara skönt att gå till. de mjukar upp muskler och löser ens spänningar och man mår oftast omedelbart bättre - MEN det är enbart ngt som mildrar ens symptom, det tar inte bort problemet. du får spänningar och ömhet av ngt annat, som dålig arbetsställning, dålig hållning, stress etc och det kan inte ngn massör bota tyvärr. så istället för värktabletter kan det fungera m massage men inte om värktabletterna är inflammationshämnande då har de en läkande funktion.

strechning är en annan omtvistad fråga och där är skolorna delade, vissa av våra ortopeder förespråkar det och vissa pratar om att visst kan det var skönt men det gör inte så mkt för kroppen. i vilket fall är det inte farligt om man inte har en oupptäckt ledsjukdom eller kraftig bäckenbottenuppluckring eller är överrörlig i övrigt - då ska man ta det lugnt m stretchningen

Sådär ja, nu har jag sagt mitt och hoppar tillbaka till "den andra tråden" ;)

• Oms

ice - Allt e bara bra, jobbar o står i, maken jobbar och pluggar för fullt och dottern blir äldre o kaxigare för var dag som går. vi planerar oxå tillökning iår men när var o hur e en annan fråga;)

kom gärna till "den andra tråden" som du oxå gästspelade i ngn gång i höstas var det va? förresten har du hört eller sett ngt från de andra januaribrudarna?

www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2176613.html

Sorry girls för att jag kapar tråden lite;)

• ice13

Oms: Skönt att höra att ni mår bra och spännande med tillökningsplaner! Får se när det blir då! Just ja, den tråden kikade jag också in i... Tror att jag inte riktigt hängde med i ert tempo bara! Du vet, jag försvinner ju till fjärran på tjänsteresor då och då och på det viset kommer jag ju aldrig ikapp.

Svar på tråden När märker man av det?