• Hjortron

När märker man av det?

Det verkar vara några av er i den här tråden som kämpar och flera som är gravida. Till er som kämpar..ni är inte ensamma Till er gravida..Jättegrattis! Vilken känsla!

Jag och min man gifte oss i somras men inte har det blivit några barn för det . Jag har slutat räkna vilken gång i ordningen vi har misslyckats och inväntar nu årsdatumet så vi kan söka hjälp. Jag vet..det är helt normalt att det tar ett år men det blir ju inte roligare för det.

Familjeliv som jag tidigare varit beroende känns numera långtråkigt, känns som om jag skulle kunna svara på alla frågor själv vid det här laget. Skulle kunna sitta och ge hur mycket tips som helst till alla som försöker bli gravid trots att jag själv inte lyckas

Skönt att läsa er tråd då och då, det håller humöret uppe. Ni verkar vara ett gäng festliga brudar!

• Hjortron

Mugglesfan- Lär fortsätta hänga här då

Sweetstreet- Tack för välkomnandet.

I januari hade jag skumma bruna flytningar i stället för mens och hoppades då att det skulle ha tagit sig. Bokade tid och gjorde gravtest men nej då, "ingen krabat i magen" som barnmorskan uttryckte sig. Hoppades att det var för tidigt och väntade ivrigt in nästa månad då mensen glatt dök upp. Blä! Jag har nog haft alla symptom man kan och varje månad dyker det upp nya. Barnmorskan sa att vi är välkomna dit när det gått ett år så hon verkar vara kinkig på den fronten iallafall..Visst kan man väl söka privat men vi har bestämt att det får ta ett år. Vi ringer väl lagom i semestertider och får tid sent i september..
    Vi har försökt aktivt sedan mitten av augusti

• Hjortron

Frejis- På FL skulle dom skriva att brunt dropp och mensvärk är ett tydligt gravsymptom. Att du dessutom har ökade flytningar om du inte brukar ha det vid menstider förstärker bara hoppet ytterligare. Hoppet är ju det sista som överger en som bekant.
    Hur många har förresten gjort test även fast mensen kommit? *räcker upp en hand*

• Hjortron

_koko_ Endo (är det endomitros?) Hur fick du din diagnos om jag får fråga? Hur märkte du av att något var fel så du sökte hjälp?

30-årsdagen närmar sig med stormsteg kan jag ju säga Blir 30 i år med andra ord. Jag bor i Västerås (anar många stockholmare och vissa göteborgare i tråden?)

• Hjortron

Mindre- Tack!

Ömma bröst ska man visst ha när man är gravid vilket jag haft inför varje mens..utom förra gången. Kollade upp det på berömda FL och då kunde det minsann också vara ett symptom (att inte ha ont alltså)...Suck, vad ska man göra!

Jag slutade med p-piller för drygt ett år sedan och kanske är det helt enkelt så att det är först nu som min kropp börjar fungera som den ska. Upptäckte först för två månader sedan snigelspår och blev tok-lycklig! Däremot så har jag aldrig ont vid ägglossning och det funderar jag en del över. Testen visar att jag har ägglossning men se dom kan man visst inte heller lita på enligt FL. Testen visar att ägget håller på att mogna men inte att det verkligen släpper. Suck igen!!

• Hjortron

Fram till åttonde månaden har jag hört att det ska gå bra. Det är nog flygbolaget man ska kolla med för det kan skilja mellan dom.

• Hjortron

mugglesfan- och hur vet man att man har för tjock livmodervägg? Genom gynundersökning antar jag eller?

Bisolvon ska ju fungera för det tunnar ut slemmet och gör det lättare för spermierna att simma, men hur sjutton vet man att man behöver det? Det kanske blir för tunnt istället?

Varje morgon pressar jag en röd grapefrukt och dricker för det ska visst vara bra och göra livmoderväggen tjock och fin. Hur vet jag att den inte blir som sweetstreets, alltså för tjock? Det kanske är därför som jag inte blir gravid?

När jag slutade med piller fick jag ca 32 dagar mellan menserna. Det har sakta men säkert sjunkit ner till 29-30 och sist hade jag exakt 28 dagar. Kanske är det så att min kropp börjar bli redo nu?

• Hjortron

Sätter mig i solen en stund med en kaffe. Ses snart, då det är dags att arbeta igen

• Hjortron

Jäklar vad solen tar, det är riktigt varmt ute nu! :-8

Precis, det var nog livmoderslemhinnan och inte väggen som skulle bli tjockare av grape (sök runt på FL om ni är nyfikna, finns många trådare om det)Det gör alltså inget om den är för tjock?

Usch, snart dags att bege sig till kvällsmöte på jobbet. Ingen höjdare att stänga in sig när det är så vackert väder ute.

Någon som "BIM-ar" snart förresten?

Jag inväntar ägget till helgen. Jag vägrar använda fler stickor nu utan kör på regelbundet istället och hoppas att det tar sig ändå tillslut! Man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan..

• Hjortron

Go´morron tråden!
    Datorn krånglade igårkväll, mannen har precis köpt en ny genom sitt jobb och den vägrade att öppna Bröllopstorget, alla andra sidor gick tydligen bra. Fler som hade problem att komma in?

Lapinette- BOM ??
    Ni har börjat utredningssvängen vad jag förstår? Visst har ni också försökt nästan ett år?

Mugglesfan- Jag har försökt att införa varannandgassex men när ägglossningen väl närmar sig så får jag panik och vill hellre göra allt vad jag kan, dvs varje dag runt ägglossningen. Det funkar ju inte har jag märkt och därför får jag lägga ner det. Sexade loss igår, sen får det bli torsdag, lördag och måndag. Så! Nu var det bestämt! Mannen finner sig i det mesta bara seset ingår

Mindre- Åh, ska hålla tummarna för att kärringen brinner upp i valborgselden. Brukar det alltid droppa så långt i förväg för dig? För mig är det max en dag innan..positivt eller negativt?

Sweetstreet- Kvällsmötet var bra. Handlade om kost och motion vilket alltid kan behövas blli påmind om. Tjejer, ät alltid en bra frukost
    Jag följer Muggles råd och tar det cool med varannadagsses i helgen. Ingen stress den här gången för mig. Vem vet, kanske tar det sig bättre då? Hawaii!!!??? What? Bara sådär eller firar ni något särskilt? Angående frillan så klippte jag av mitt långa tråkiga hår efter bröllopet. Har numera en längre page a´la Beckham och är supernöjd. Saknar dock hästsvansen ibland (en tjejs bästa vän)
    Frejis- Tack för välkomnandet. Skönt att snacka av sig med likasinnade

Dax för lite jobb men dyker antagligen upp om ett par timmar igen och tittar till er..

• Hjortron

Lapinette- Vad skönt att bollen är i rullning. Båda testas altså på en gång? Jag trodde nästan att dom kollade mannen först för att utesluta simmarproblem innan man gick vidare med alla tester hos kvinnan. Perfekt att båda kollas på en gång, dvs mindre väntetid.

I höstas (när jag trodde att man i princip skulle bli gravid inom de tre första försöken) kände jag nästan panik ju längre tid det tog och vintern närmade sig. Jag hade såklart hoppats på att bli gravid på en gång och få barn nu i sommar med tanke på semester och ledighet. Allt eftersom månaderna gick så kändes det jättejobbigt att kanske få ett november eller decemberbarn. Ha ha! Snacka om att oroa sig i onödan. Jag kanske inte ens kan få barn överhuvudtaget.Och när november och december väl var så fanns det ju inget jag hellre skulle vilja ha än just ett november eller decemberbarn. Skulle jag mot förmodan bli gravid inom ett halvår så blir det ju faktiskt ett vår eller sommabarn. Hurra! När amn väl blir gravid så finns det ju tusen andra saker att noja över och när barnt väl är fött tusen till. Herregud, tänk när dom är tonåringar och ska börja sova över hos pojkvänner/flickvänner :-O

• Hjortron

Skulle vara en förskräckt gubbe där..hur gr man såna?)

• Hjortron

Moppy- Ibland är det verkligen fel personer på fel plats, suck! Att man alltid ska måsta förklara sig. Vi är väl vuxna människor allihopa med ett eget ansvar. Vill ni göra de tester som behövs för att känna er trygga så måste ni ju få det eller hur? Annars borde inte testen finnas överhuvud taget..

sweetstreet- Åh, försenad bröllopsresa. Lovely! Hoppas ni får det jättebra. Är inte alls avundsjuk

• Hjortron

_koko_ Häftigt! Hållar tummar och tår att allt går vägen

• Hjortron

23 grader i skuggan på balkongen, me like! Tyvärr finns det ju lite att göra inomhus också så jag smiter in här mellan diskvarven. Fy vad mycket disk det blir om man lämnar kvar disken på kvällen. *skäms*

Jag har ju redan erkänt mitt FL-beroende men numera hänger jag mest på inrednings- och mattrådar. Orka sitta och läsa alla BIM-trådar och inlägg typ "Jag har lite molvärk i magen. Kan jag vara gravid?" Suck!

Dansande björn-tråden har jag missat..allvarligt?

Svar på tråden När märker man av det?