• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Lappis - klart att man kan åka till Italien många gånger - skulle gärna ta en sväng till toscana igen - men det är så många ställen jag inte har varit på att det skulle vara kul att prova något nytt! :)
    Dessutom är det ju tyvärr ganska dyrt i Italien. Vilket helt klart talar för ex. Kroatien!!! :) :)

• Hjortron

Lapinette- Vad skönt att bollen är i rullning. Båda testas altså på en gång? Jag trodde nästan att dom kollade mannen först för att utesluta simmarproblem innan man gick vidare med alla tester hos kvinnan. Perfekt att båda kollas på en gång, dvs mindre väntetid.

I höstas (när jag trodde att man i princip skulle bli gravid inom de tre första försöken) kände jag nästan panik ju längre tid det tog och vintern närmade sig. Jag hade såklart hoppats på att bli gravid på en gång och få barn nu i sommar med tanke på semester och ledighet. Allt eftersom månaderna gick så kändes det jättejobbigt att kanske få ett november eller decemberbarn. Ha ha! Snacka om att oroa sig i onödan. Jag kanske inte ens kan få barn överhuvudtaget.Och när november och december väl var så fanns det ju inget jag hellre skulle vilja ha än just ett november eller decemberbarn. Skulle jag mot förmodan bli gravid inom ett halvår så blir det ju faktiskt ett vår eller sommabarn. Hurra! När amn väl blir gravid så finns det ju tusen andra saker att noja över och när barnt väl är fött tusen till. Herregud, tänk när dom är tonåringar och ska börja sova över hos pojkvänner/flickvänner :-O

• Hjortron

Skulle vara en förskräckt gubbe där..hur gr man såna?)

• BrudSommar2006

Vänner-fan, har du haft låga värden fram tills nu och så helt plötsligt blev det högt? Jag har haft bra värden hittills men det kan kanske smälla till och ändra sig bara så där från en vecka till nästa?

• viktualia

Storasystern - Vi var på semester i Dubrovinik för några år sedan. Tyckte verkligen att det var supermysigt! Mycket god mat, spännande utflykter (var bland annat till Mostar i Bosnien ) och precis lagom tempo. Allt var hyfsat billigt eller kostade som hemma... dyrare var det inte. Däremot var shoppingen ingen höjdare... alldeles för mycket krimskrams alternativt svindyra märkesprylar som troligen kostar lika eller mindre här hemma.

Hjortron - precis ovanför rutan där man skriver sina meddelanden här på BT finns texten "Smiley i texten, se här?" . Klicka på den så hittar du "koderna" till alla gubbar. Och då ser du även vilka kombinationer som gör att det blir en gubbe.

Ett problem brukar vara att använda slutparantestecken, då blir det lätt gubbe av det. Mitt tips är att slå in två extra mellanslag innan slutparantestecknet, så slipper man gubben!!

• Frejis

God morgon!
    Har fått börja äta antibiotika mot halsåkomman eftersom jag tvingades inse (av min mor som är läkare) att det är det enda sättet att bli någorlunda ok tills på fredag. Rösten eller röstliknande rostningar är tillbaka, men det håller i max 5 minuter. Lyckas kanske förlänga det till en kvart tills på fredag, det får duga.

Izzie, jag känner igen mig lite i det som du skriver, fast du verkar ha drabbats av en större röstförlust :(

Syrran - nej, det är verkligen ingen bra idé att försöka kombinera ev förlossning med disputation. Det är bättre att disputera sex månader eller ett år senare än att stressa ihjäl sig.

Usch, jag hatar verkligen det här. Känner mig uselt förberedd och vill att det ska vara lördag i stället.

Tack alla rara tjejer som bryr er :) :) :) blir verkligen glad över tråden och alla som skriver här.

Hinner inte skriver så mycket mer idag, men ni vet vad jag sysslar med ;) och tråkigt är det. Äsch, ska snart ut i solen och träffa handledare.

Många kramar till alla! :) och trevlig dag från Frejis!

• BrudSommar2006

Hjortron, de flesta bryr sig nog inte om vilken tid på året den lille föds när man väl blir gravid men det som är galet är att det verkar vara så svårt att få dagisplats annat än till början av höstterminen varje år och barnet får ju inte börja innan det fyllt ett år. Alltså, barn föds varje dag året runt men alla måste få ihop det så att föräldraledigheten räcker så att man får dagisplats. Uruselt uttänkt.

• viktualia

Frejis - ååå heja heja heja! Du kommer säkert klara dig strålande och du har säkert bättre koll på din avhandlingstext än vad du tror!!!
    Jag skickar en massa hejarop!!!!!!!!!!!!!!

• BrudSommar2006

Semestrar ja. Det är väl bamseklubben som gäller från och med nu då...

• _koko_

Skönt att du kikar in iaf fruLlis så vi vet att du lever. Gillar inte denna stress du utsätts för, tycker din chef får skärpa till sig ordentligt!!! :[ :[

Bra att jag skrek så du såg mig. :D

Heja frejis på fredag! :)

I morgon bitti är det dags för min första dom. Just nu känns det väldigt hoppfullt, äggstockarna gör sig påminda och det känns som att något växer... Hoppas hoppas!

Puss på er allihop! :p

Svar på tråden När märker man av det?