• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Hmm Frejis, det där med heshet är en pärs faktiskt. Jag tappade ju rösten förra veckan. Kunde inte prata ALLS mellan må kväll och fre em... Skitjobbigt att vara tyst hela tiden :) Hoppas det går över snabbare på dig iallafall.

Nu hostar jag istället så jag tror jag blir galen. Min man blir nog snart lika galen som jag. Hopplöst när man ska försöka sova... Men nu är jag åtminstone tillbaka på jobbet och det är skönt. Har så fruktansvärt mycket att göra så det är bara stressande att vara hemma.

Koko - Det var jag som undrade om träningsdvdn! Jag har kollat på MTV Pilates på nätet. Är den bra tycker du? Värd pengarna? Tror du man kan träna efter den även om man är gravid?
    Det var förresten jag som fyller år denna veckan också. Ska bli ett helt år äldre :( Jag som tycker att jag är i en så bra ålder nu :)

Mindre & Vårbrud - börjar hålla alla tummar jag har för er skull!

Hur gick det för Pirr? Kom tanten igång på allvar där eller?

Sweet - Hur länge planerar ni att stanna i USA? Har ni satt någon "gräns" när ni planerar att flytta hem igen eller kommer ni kanske att stanna tror du?

Nä nu måste jag förbereda för morgondagen. Ska iväg tiiidigt på tjänsteresa... Ska nog ta ett hostdämpande piller oxå, både för min o mannens skull ;)

Sov så gott!
    kramar

• sweetstreet

Izzie,

krya på dig!! Låter bra att rösten är tillbaks ändå.
    Oh du det där med att bli ett år äldre. Det är faktiskt bara bra tyker jag !:) För alternativet till det är ju inte så kul.... :?
    Så länge man mår bra och trivs med livet så gör det ju inget at man blir äldre!

Vi ahr inte planerat att stanna här. Men som sagt, man får väl se hur det utvecklar sig. Men jag vill iallafall hem till Sverige igen så småningom. Har insett att jag är väldigt fäst vid Sverige. OCh framförallt att jag har en stor kompiskrets där som jag saknar. Min man skulle nog kunna tänka sig att stanna här tror jag. Men eftersom jag inte riktigt kan tänka mig en framtid med familj här så blir det nog Sverige så småningom. Men vi har planerat att stanna iallafall 1,5 år till. :) Och det känns jättebra tycker jag!

• Lapinette

Sweet - Sen som attan med mitt svar men gällande våra besök har jag ingen aning om vad de ska kolla. Jag har lämnat blodprov så det lär bli något slags svar angående det coh mannen har lämnat simmare. Antar att ser dem inget där så fortsätter utredningen.

Sweet förstår om du saknar Stockholm. Just nu är det underbart. Gick från mitt jobb utmed Strandvägen in till stan och hade solen i ansiktet hela vägen. Njuter i fulla drag av att få vara här även om jag ibland tycker jag var en idiot som valde Stockholm före Cannes (speciellt vintertid).

• start september

Izzie,

det är jättejobbigt att hosta så dät. Hjälper det inte med vanlig medicin så försök att få receptbelagd hostmedicin, det är det enda soom hjälper tycker jag, Cocillana-Etyfin heter den bästa. Jag läste på flaskan och den verkar funka även när man är gravid.

• Piggelin1

Jösses vad ni skriver! Sen jag skrev senast (typ förrgår) har det rullat förbi sisådär 35 sidor till!!
    Tyvärr funkar det inte för mig att skriva på jobbet , så det får bli lite sporadiska inhopp då & då! Men iofs, jag VET ju redan att ni skriver hur mkt som helst - har ju varit smygläsare lääänge...

Storasyster, tror att du frågade om resmål på semestern - håller med Lapinette i allt hon skrev! Cinque Terre i Italien är verkligen suveränt & inte sådär superexploaterat. Korsika & Sardinien står högt på min önskelista liksom klacken på Italien & Sicilien. Fick massor av Sicilien-tips av Lapinette häromveckan i vår restråd. Toscana & Amalfikusten är kanon också! Nu är det väl iofs risk att det är mängder av italienare som har semester samtidigt, om ni åker i augusti - men om det är OK att trängas lite, så är det säkert kanon!
    Annars är Normandie & Bretagne två ställen som jag varit flera ggr - underbara byar & maten likaså!

• Piggelin1

Sweet, suveränt med semester så snart!!

• Piggelin1

Frejis, håller tummarna för att rösten kommer tillbaka! Spännande med disputation! Var på en väninnas disputation för några år sen, men jag stupade redan på rubriken, vad det hela handlade om Acknowledgements var väl det jag förstod, typ! Vet att det var ngt med mikrobiologi, men tyvärr inte så mkt mer... Imponerade oavsett!

• Piggelin1

Storasyster,
    håller tummarna att du inte råkar ut för liknande plumpheter som jag, på festen du ska på till helgen! Om det är mingelkalas är det ju lite enklare att smussla med alkoholfri öl etc, men sitter man ner är det ju lite svårare. Min smala lycka i lördags (tills dess att kärringen gick loss när vi skulle hem...) var att jag hamnade vid ett bord där jag bara kände en sen förut & det var mannens bästa kompis, som var min "partner in crime"...

Kom på ett nytt alternativ till svar på tal förresten - ngt i stil med att "Nej, tyvärr kan jag inte dricka eftersom jag fått klamydia & därför går på penicillin"
    Det borde tysta de flesta?!

Berättade det för min syster (som har tre barn) igår & hon höll fullständigt med det där med att ens kropp plötsligt blir ngn slags allmängods, speciellt när magen börjar synas mera. Vilt främmande människor som hoppar fram & börjat klappa magen, som man ALDRIG skulle ha fysisk kontakt med annars.
    Känns som om det är läge att lägga upp några kommentarer på lager när man så småningom kommer dithän (om allt går bra... vågar inte hoppas fööör mkt innan NUPP), dvs för att ha tillhands & ge svar på tal! Ngn som har några förslag?!

• Piggelin1

Mmm, Cocillana-Etyfin, den är kanon. Man blir lite lagom mosig av den (innehåller morfin) & sover OTROLIGT gott efter en slurk

• Page

Piggelin, prova med: "rör du vid min mage igen så knäcker jag nacken på dig." Borde hindra från vidare diskussioner Inte så fyndigt men säkert effektivt!

Izzie, krya på dig vidare!

Frejis, vilket elände med rösten! Nu när du verkligen behöver den. Vila rösten och hela dig så att du är redo på fredag. Det är ju så spännande. Håller tummarna för dig, fick visst en över sedan det trista besöket.

Lapinette, blev det bio?

Mindre, tack för länken! Synd att du ska sälja den, för som alla andra redan sagt, är den jättefin! Fast jag har för mig att det går att färga om, så att man kan använda vid andra tillfällen. Det är verkligen synd att göra sig av med en klänning som passar en perfekt. Jag har sparat min och använt den typ på maskerad. Lyckats med att spilla rödvin på den också!

Fick lite tid över i dag så jag hann klippa mig. Skönt, för jag började få riktiga dumryck pga en för lång lugg. Massor med folk på stan trodde att jag hälsade på dem medan jag bara frenetiskt försökte skaka luggen ur ögonen.

Svar på tråden När märker man av det?