• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Aha!
    Vet du vad du ska göra på ditt besök??
    Är det gyn-koll med VUL eller så?

Får du även svaren från dina blodprov då Lappis??

Och vad är det mannen ska göra? Han har väl redan lmnat simmare?? Ska han även kollas mer ingående??

• A.M.

Hej tjejer! Kul att tråden är lika livaktig som förr. Jag är dock lite mer passiv som skribent ... Fullt upp med Livia skulle man kunna säga (och uttröttad av att inte sova ordentligt. Just nu har 8-kilosklumpen för sig att hon ska äta en gång i timmen på nätterna ...)

Måste sticka in en upplysning som efterfrågades (av Lapinette) - om varför det heter "fara omkring som skottspolar". En skottspole är ett verktyg man har när man väver - en träbit (spolformad) där garnet/tråden sitter lindat. Och denna skjuter/för man genom/mellan de uppspända varptrådarna. Skickliga väverskor gjorde detta väldigt snabbt - därav uttrycket förmodar jag ...

Lycka till barnverkstäderna och kram!

från
    Folklivsforskande mamman på stan

• sweetstreet

Hej A.M!!

Skoj att du tittar in!! :)

Har varit in lite på din blogg ibland för att kolla vad som händer med dig och Livia.

Men det är roligt att du kommer in är i tråden lite också.
    Förstår ifall det blir mycket att göra och lite sömn.

Kram till dig och Lillsnuttan! :)

• start september

Sweet,

de sade till mig att vi skulle vänta tre måander från att mitt HcG var noll vilket var typ 23 mars. Så ska man gå på det är det typ först mot slutet av juni vis ak försöka.

Maken tycker nog att man kan räkna liet tidigare, typ att jag fick sprutan ett par veckor tidigare och att tre månader är bara ungfärligt så att man kan börja typ om ÄL är tidigt i juni. Så vi får se hur vi gör.

Det som är trist är att jag ska gå en utbildning utomlands hela juli och bara träffa maken nån gång, så chansen att pricka en ÄL då lär vara liten...

Så en månad har gått i alla fall!! Och både böj och tant kom iallafall så nåt blir det. Jag ska gå och kolla sköldkörtelnivåerna och göra en allmän hälsoundersökning snart i alla fall.

Tanken var ju att jag skulle ta prover på dag 3 också, men det kanske man inte får om man inte har försökt?

Vi lär nog börja ungefär samtidigt tror jag?

Efter skrapning som ju är en enkel operation sa de två veckor utan sex eller tils det slutat blöda. Så det får du nog räkna med. Sen lär du vara fit for fight igen!

• sweetstreet

Ok September,
    då vet man. Antagligen bir det nog itne förrän i juli vi kan börja om då. För om jag gör op i bröjan av juni och man sedan ska vänta 2 vekor så kasnke ÄLen har passerat. Jag gissar iallafall att den har det då?

Tyvärr är ju även min make borta en dryg veka i juli, så vi får väl se ifall vi kan pricka in ÄL före eller efter hans resa. men, men. Annars blir det inte förrän augusti...
    Shit, då är det verkligen 1 år sedan vi började försöka aktivt med stickor och allt!!!

• sweetstreet

Fy vad jag längar tills att vi alla plussar!!!!!!!!!

Man känner ju extra mycket för er som man hängt med länge här i tråden. Oh som gått igenom samma berg-o-dal-bana som en själv.

Puss till er! :p
    Tyker det är vår tur snart!!!! :?

• sweetstreet

och ja frullan!! glöm inte starta ny tråd i slutet av månaden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller om det var början av maj???

• vårbrud2008

Ja, lycka till till oss alla säger jag också. Hoppas på pluss här framöver.

• Frejis

Koko - du är bra rolig, bara manlig faktor och pco som saknas i tråden. Vi får kanske fram dem om vi anstränger oss tillräckligt *helst inte, säger jag*

Brudsommar - vår utredning var nog inte så komplett från början som den kunde ha varit. Blodproverna är bara en formsak eftersom läkaren tror att allt är ok på den fronten, men tänk om det visar ngt och förklarar det hela? Som Frullan säger: en ske*ten hormon :)

Hjortron - välkommen till tråden! Uppskattar historien om tanten och känner igen mig!

Jag har tappat rösten nästan helt och hållet, måste viska nu annars gör det förfärligt ont. Det vore ju ett skämt på disputationen... :) har faktiskt ingenting emot det, skulle vilja se hur de löste det hela *är jag skadeglad eller*

Mindre - det blir kanske en bra Valborg, vem vet? *hoppashoppashoppas*

• sweetstreet

Ha Frejis!

Du kasnke kommer få skriva dina svar under disputationen?!

Svar på tråden När märker man av det?