• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Frejis - vilken sanslös grej att tappa rösten dagarna innan disputationen!!! kära nån!

Har du kollat med apoteket/sjukvården om det finns nåt du kan göra? Din karl får väl ringa sjukvårdsupplysningen åt dig... *galet*

• sweetstreet

Både min man och jag ville gärna jobba utomlands, och eftersom vi båda disputerade med bara ca 1 års mellanrum så passade vi på.

Båda vill till ett engelskspråkigt land och USA kändes mer spännande än Englnad, plus att det finns mycket större utbud på bra forskningslabb här än i England.

Tycker hittills att allt varit över förväntan och jag rekommenderar verkligen alla som har en möjlighet att åka utomlands några år och jobba.
    Det är ju skillnad mot att åka som typ student eller så.

Men visst, Sverige är tyvärr jävligt dåligt på att uppmuntra sådan här "typ av jobb". Trist tycker jag eftersom det faktiskt innebär positiva saker för Sverige också. Att folk får erfarenhet och kunskap utomlands som de aldrig skulle kunnat skaffa sig i Sverige, och som man sedan kan ta med sig tillbaks. Men men..... Vi får väl se när vi kommer tillbaks.

• sweetstreet

OM man nu någonsin blir gravid och lyckas ploppa fram en bebis så är det lite coolt att han eller hon faktiskt kommer bli amerikansk medborgare! :) Tyker jag iallafall!

Hehe, man önskar ju ibland själv att man slapp stå i kön till "immigration" när man flyger in hit. Oh att slippa detta med visum etc.

Fast senare måste man väl välja medborgarskap väl? Man kan väl inte ha dubbelt i Sverige, typ både svensk och amerikansk? Om man inte har en förälder från ett annat land.

• sweetstreet

Vickan!!! Så du är igång nu igen!!!! ;)

Kanske har du något tips om info för "förtjokad livmodervägg"??? ;)

När jag googlar det så kommer jag till vår tråd! :o :D

Men har hittills inte fått upp de där smaskiga och snaskiga porrnovellerna som Kokosen fick fram när hon skulle leta info... :D

• viktualia

sweetstreet- jopp. Om ni får barn i USA så kommer barnet få dubbelt medborgarskap - både svensk och amerikanskt. Så har det i alla fall varit förut...

Min brorsas bästa killkompis är född av två svenska medborgare i USA och han har dubbla pass. Han föddes 1979 - och visst kan det ha ändrats sen dess... ha ha...

Näee.. det hade det inte.. www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/boendeutomlands.4.18e1b10334ebe8bc80005783.html

• viktualia

Sweet - näee jag hittar inte heller nån sån info, men kanske kan du ställa frågor till den här föreningens experter www.ffob.se - de verkar svara på alla möjliga frågor.

/Vickan - som satt igång att toksurfa igen.... är för trött för att gå och lägga mig...

• Frejis

Vickan, du är ju guldvärd :)

Måste säga att det hela låter mycket lovande inför fredagen. Slutsatsen är att min röst måste få vila :)

Det känns hur ironiskt som helst - min handledare kommer att trilla av stolen imorgon om rösten fortfarande är borta.

• Frejis

Haha... apoteket skriver: "Om du är hes är det viktigt att du är tyst. Framför allt ska du inte viska, eftersom det är extra påfrestande för stämbanden. Försök hosta så lite som möjligt för att inte irritera stämbanden i onödan. Använd gärna en hostdämpande medicin om du behöver."

Det här är ytterst underhållande ;) f*n jag har ju viskat hela kvällen *känner mig dömd till total tystnad, vilket jag har svårt att klara av*

Skrattar fortfarande.

• sweetstreet

Heja Frejan!!!!! :)

Du får ta ett par tysta dagar och försöka få rösten tillbaks tills på fredag! :)

Får man skratta????
    Kanske är det farligare att fnissa?? ;) Det är väl mer som att viska liksom????

Om man nu kan jämsföra skratt med prat och fniss med visk?? :?

Svar på tråden När märker man av det?