• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Det är därför jag säger som det är. Så behöver folk inte gå omkring och spekulera, undra och titta nyfiket på min mage varje gång man möter dem. För oss är det nog speciellt åldern som gör att folk tar för givet att vi ska försöka. Är ju inte direkt purung.

• sweetstreet

Javisst är det så.
    Om vänner undrar så berättar jag. Men hittills har nästan inga frågat. tror att de kasnke ha börjat "acceptera" att vi inte gö saker som "vanligt folk" bruka. Dvs vi flytta plötsligt utomlands när andra "flyttar hem" och så.

Och som sagt, familjen känns FÖR nära för att vi ska må bra av att de vet...

• sweetstreet

Fejis,
    vi planerar att stanna åtminstone fram till hösten/vintern nästa år. Sedan får vi se hur det känns med jobb etc. Jag kan tänka mig att förlänga det ett tag till, men inte för länge. Vill inte stanna för evigt....

• sweetstreet

Ånje!
    Ser nu att mitt keaksmule-R har gjort att jag stavat fel på ditt nick FRejis!!!!! :o

Ber ödmjukast om ursäkt. :? :? :?

• sweetstreet

Äsch!!!!!
    Jag kan ju itne skriva ALLS nuföritden!!!!! Utan att slira på tangentbordet!!!! Grrrrr! :[ :[ :[

• viktualia

Lapinette - jag kör med samma metod... vill inte ha folk som glor på min mage (som dessutom är rund i orginal...)

men som sagt... spänningen kommer stiga betydligt den dagen vi verkligen börjar försöka... baaaaaa inser att jag kommer behöva hålla er andra i handen då!!

• Lapinette

Sweet - har du provat att vända tangentbordet upp och ned och sen dunka den i ryggen? Många smulor små kanske då trillar ned. Eller så får du helt enkelt sluta att äta kakor/mackor vid datorn. Ajjja bajjja! (säger damen som sitter och äter banan just nu).

Nej, nu knatar jag till SATS för en timma på dansgolvet. Här ska funkas...he, he!

• vårbrud2008

Ingen tant i sikte än!!!!

• Moppy

Mindre - tack för spännande redogörelse. Känns som om sexande innan ÄL + samma dag är det som gör susen hos de flesta härinne!

Vårbrud2008 - spännande.. när är/var BIM? Ska du testa?

• vårbrud2008

Moppy
    Igår var det sagt att tanten skulle komma så jag vågar inte testa mig än på några dagar rätt att "hon" har kommit på dagen när jag har slutat med piller innan.
    Har liksom Mindre haft mer aptit än vanligt så man vet ju aldrig?????
    (har dock inte hänt innan då jag bara varit illamående)

Mindre
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!

Vi körde hårt veckan innan och veckan efter ÄL, får snart se om den metoden funkar.

• Vänner-fan

GRATTIS Mindre!!!!
    Åh, vad roligt!! Jag blev jätteglad!!

• Moppy

Jag håller tummarna Vårbrud! Kram!

• Liten med Mindre

Vårbrud - spännande!!!

Jag kunde knappt bärga mig till att testa dagen efter BIM. Det fanns ju inte minsta lilla spår av blod - det var mitt enda stora symptom. Men så testade vi ju "mitt i natten också". :)

(Kunde ju knappast hänföra nypen i magen till bebis i förra veckan, när jag var så kass i systemet i övrigt. Har härlett de gröna dimmorna till den mörka chokladen jag trodde var bättre att äta än godis - lurad!)

Hormonerna har redan spökat med mig, gråtattacker, blandat med glädje och lycka. Och idag nyps det mer i magen. :D

• mugglesfan

Mindre: jag tror det gjorde susen att sluta med din magmedicin, strongt gjort!!! Så kul att du har plussat!

Det är kul att ni är ett nytt plusgäng nu som kan jämföra symptom, NUPP-resultat mm

Ah, har just packat upp de sista flyttkartongerna - GÖTT! Det vore nästan värt en öl Får truga på mannen en så jag kan smutta lite...

Sweet: vilken rabiattråd du hittade igen! Ja herregud, man får snart inte skriva ngt alls här på BT utan att bli påhoppad för sin åsikt. Suck. Utom i den här tråden!

Undrar vad fruLlan ska kalla nästa tråd, börjar varianterna ta slut?

Var det idag el imorgon koko skulle plocka ägg? Jag trodde det var imorgon onsdag.

• _koko_

Åååååååååh, mindre!!!!!!!!!!!! Grattis gånger 100 miljarder till dig och maken!!!!!!!! Även jag får torka lyckotårarna!

För egen del är det tyvärr inte lika positiva nyheter. Allt gick bra, men jag kläckte bara 2 ägg. :( Läkaren trodde att min cysta kan ha stört äggstocken (cystan kom tillbaka nästan direkt efter operationen), jävla skit-endo!!! :( :( :(

Vet inte hur stora chanserna är just nu, men med tanke på att de både ska befruktas och dela sig som de ska känns det väl inte så hoppfullt. Får väl hoppas att jag producerat kvalitet isf kvantitet, men jag räknar inte med det. Den där försvarsmekanismen är välutvecklad hos mig också. ;)

Får ett första besked i morgon eftermiddag och kommer gråta, gråta, gråta om det inte är positivt. Men sen kommer jag rycka upp mig och inse att jag då får veta om min kostomläggning funkat på endon och vi får några chanser att försöka själva innan nästa ivf i augusti.

Grattis igen mindre, vilken valborgspresent!!! :p Tack för att du balanserar upp min dåliga dag. :p

• Frejis

Koko - jag håller tummarna tills de blir blå och ramlar av imorgon! Hoppas hoppas att dina två ägg är jättefina och kommer att uppföra sig i provröret!

Går det att göra något åt cystan eller kommer gyn att låta den vara?

• Liten med Mindre

Koko - vilken falskspelare, endon! :[ Men, just i dessa minuter är jag superoptimist och tror på högkvalitativa ägg och simmare, som fastnar på en gång. :)

Vi får se det positiva i att det blev ägg av det! :) Liksom jag försöker intala mig själv, att om något skulle hända nu, så vet jag att vi kan bli gravida, är kompatibla och allt det där. Alltid något.

Muggles - ja, det känns skönt att det är fler nygravida så att jag inte kommer väsnas själv. För jag kommer att väsnas. Är så van att analysera minsta knyst från kroppen. :D

• _koko_

Frejis - jag hoppas att de punkterade den också, så att den inte är kvar. Men jag har inte riktigt koll, man var rätt dimmig, hahaha...

mindre - Japp, ägg blev det ju. Förhoppningsvis två finfina toppenägg. Gah, denna väntan. Men nu kan vi verkligen inte göra mer. Nu är det upp till våra arvtagare att sköta sitt jobb.

Svar på tråden När märker man av det?