• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Zozo

fruLan - din gamla häxtant! Är det HÄR du hänger *blink, blink*

Jag tog FEL pa ngn (som inte VAR du) i en annan trad.. sa besviken jag blev *gar och lägger sig pa psykoterapeutens soffa*

• Izzie

Grattis Frejis! Skönt att det gick så bra och att du fick tillbaka rösten! Det lilla missödet med maten verkar ni ju fixat smidigt trots allt! Synd bara att det blev stressigt för er. Men men, huvudsaken är att det gick bra, och det verkar det ju gjort!

Min förkylning segar sig vidare och nu är jag inne på tredje veckan med hosta och halsont. Var på vårdcentralen, men de hittade inget fel på mig, eller rättare sagt, det var ingen bakterie iallafall. Både bra och dåligt. Hade varit skönt att då någon medicin så jag kunde piggna till nån gång, men å andra sidan är det ju skönt att de inte hittade något fel. Det är väl bara att härda ut.

Nu till mitt lilla "problem" som gnager lite i tankarna... Upptäckte en något något färgad flytning idag. Inte direkt rosa, men lite minifärgad. Någon annan som haft det så här i början på graviditeten? Känner mig lite orolig att jag ska börja blöda. Ser än så länge inga tecken på att det tilltar, men iallafall. Har inte skrivit in mig hos BM ännu, och jag avskyr verkligen allt vad sjukhus heter så jag åker gärna inte in såvida jag inte absolut måste. Det var tillräckligt jobbigt att ta mig till vårdcentralen i morse. Är skitfjantig med sånt.
    Hursomhelst, vore tacksam om ni hade något råd eller likn erfarenhet att berätta om.

Trevlig Valborg allihop!

• sweetstreet

Izzie,

jag har ju själkv ingen erfarenhet om graviditeter, men om jag minns rätt så har det varit några här som haft någon liten mindre "blödning" i början av graviditeten. Kanske Mugglan? Men minns inte helt vem.
    Tror inte att du behöver oroa dig ifall det inte blir kraftigare blödningar iallafall!

Men om du känner dig väldigt orolig kanske du kan ringa till ngn BM och fråga?? Kanske inte behöver åka in, menar jag, utan "bara " ta det per telefon.

Men som sagt om det inte är mycket så tror jag itne det är ngn fara.
    Men jag har full förståelse för om du känner dig lite orolig.

Kram till dig!

• sweetstreet

Syrran!

Härligt att du snart är hemma i Averige igen!!!! :)
    Du ser tiden går ju rätt snabbt ändå. Fast man oftast itne tror det innan man börjar "räkna ner".... ;)

Hur mår du nu? Fortfarande bra?

Härligt med 25 grader och fint väder!!!
    Vårt "finväder" tog liksom slut i mitten av förra veckan. Hade ju typ 28 grader förra helgen och fram till onsdagen men sedan droppade temperaturen betänkligt och i helgen var det bara runt 18.
    Idag är det 25 igen men här inne på labbet är det ju AC så man märker liksom inte riktigt av det.

• sweetstreet

Vill även jag säga LYCKA TILL imorgon KOKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:) :) :) :) :) :) :)

Känns helt sjuuuuuuuuukt spännande!!!!!!!

På ett postivit sätt såklart! :)

Puss o Kram!!!!
    :p :p :p

• sweetstreet

Oj vad dött det var i tråden ikväll.
    Gissar att ni alla varit ute/är ute och kollar eldar eller äter goda middagar och firar in våren?! :)

Själv har jag känt mig lite hängig idag. Vet inte ifall det beror på för lite sömn (de höll på med vägarbeten här utanför under natten vilket man vaknade avb stup i kvarten...) eller om det är pms.
    Kanske är det en kombination?

Iallafall så tror jag att jag borde gå och lägga mig snart så att jag kan sova sött och vakna på betydligt bättre humör än vad jag känner just nu.

• Storasystern

Heej Sweet!
    Jag såg också den tråden. Jag läste bara TS inlägg och tyckte att det verkade tillräckligt krångligt! ;)

• Storasystern

Men tänk var knäppt ändå, att hon blev gravid "av misstag" på ett enda försök, medan vi härinne har kämpat betydligt längre än så! :(

• Storasystern

Izzie, jag läste i min gravidbok att det var ganska vanligt med små färgade flytningar/blödningar i början av graviditeten, och att man inte skulle oroa sig förrän man blöder _rejält_ och dessutom har ont!
    Så jag tror inte att det är någon fara för dig!

Svar på tråden När märker man av det?