• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • vårbrud2008

Lapinette
    Näpp, fick inte föjla med, endast killas som skulle grilla och titta på hockey. De är hockeydomare allihopa även min sambo.

Åkte hem till mamma och pappa och grillade istället. Mums!!!!

• Victory

Här är vinet uppdrucket! Inte bara en flaska (som brukligt) utan två! Men gott var det! (alltså, vi delade maken och jag, inte drack jag två flaskor själv inte )

Livet känns ganska skönt just nu. (Beror det på alkoholen eller... ) Vi dolar på med vår renovering, fast det går långsamt. Imorgon ska vi ägna hela dagen åt tapetrivning, så är tanken i alla fall...

Hå hå ja ja... slut på kvällens rapport!

• Lapinette

Victory har så kul med tapeterna. Jag skulle vilja börja med våra men vi borde hitta någon som fixar vårt tak i vardagsrummet innan vi beger oss på väggarna. Det är bara så satans svårt att hitta snickare!

• Frejis

God morgon :)
    Tack till alla i tråden som höll tummarna för mig i fredags, det gick jättebra! Över alla mina förväntningar, måste jag säga!
    Rösten kom tillbaka och opponenten var väldigt bra: intresserad av ämnet, kunnig och duktig. Det blev ett samtal och en lång diskussion mellan henne och mig, vilket handlade om teoretiska saker som vi båda tyckte om och inte om en opposition. Helt fantastiskt bra! och vi hade kunnat fortsätta några timmar (det gjorde vi visst senare under middagen).
    Festligheterna... är lite trött idag eftersom vi hade en mindre middag i fredags (en mer akademisk och ämnesinriktad sådan, lite tråkigt för min man ;)) och en mottagning hemma på lördag. Jättekul förutom det faktum att maten som jag hade beställt inte var klar när den skulle hämntas, dvs beställningen aldrig skickades iväg. Tänk er: drygt 50 personer ska komma och cirka två timmar före det står man där med beskedet att det inte finns någon mat. Jag var först chockad, sedan rasande arg och panikslagen till sist.
    Tur att det finns så många matbutiker i närheten av oss. Vi köpte allt som kom i vår väg och fick ihop en buffé på ca 1 timme som faktiskt blev väldigt bra. Det löste sig till slut och det blev jättekul :)
    Summa summarum: jag är jätteglad och nöjd!
    Ikväll ska vi på kryssning :) en kort historia, men kul ändå.
    Ska gå tillbaka och läsa vad ni har hunnit skriva. Kram till alla :)

• viktualia

Frejis - åååå vad skoj för dig att det gick bra! Grattis till doktorsgraden!!!

• Storasystern

JÄTTE-GRATTIS Frejis!!!
    Skönt att allt gick bra och att rösten kom tillbaka!
    Tyvärr har jag bara halv-trist erfarenheter av Cateringfirmor. De gånger jag har haft med dem att göra har de varit sena, maten har inte varit klar eller så har vi inte fått det vi beställt. Fast jag kanske bara har haft otur...

Kul att se dig Nenne!!! Kom gärna tillbaka lite oftare!! :)

• Lapinette

Supergrattis Frejis!!! Antar att det känns som luften har gått ur dig totalt nu efter alla förberedelser. Vila ut ordentligt på er kryssning.

• _koko_

Hej frejis och GRATTIS!! Vad roligt att allt gick bra! Låter faktiskt som en jättehäftig upplevelse! Lite för häftig med avseende på maten, men det löste sig ju till slut. Vilken panik jag skulle fått...
    Ha så roligt på kryssningen!

Jag är lite bakis, drack en massa god öl igår. :) Men nu blir det lugnt fram till äggplock, ingen valborgsfylla för mig!

sweet - vilka IDYLLISKA bilder du skickade, nästan så att jag blev sugen på att tälta! Roligt att få se friluftssweet också. :D

Blev skitarg på sambon igårkväll. Alkoholen spelade säkert in, jag tyckte han var totalt okänslig när jag ville lufta lite känslor och få lite extra sympati för allt jag går igenom nu... Han såg favvoprogrammet på tv och var inte alls intresserad av att prata med mig. :[

Varför är det så kallt för?? Vill att värmen ska komma tillbaka... Tänker på cicci och blir duktigt avis... :)

Nu ska vi se om det kan bli frukost nån gång, har varit vaken sen 7 i morse...
    Kram på er!

• Lapinette

kokos - trist att maken inte ville lyssna men jag är precis likadan om det är mitt favoritprogram på TV'n. Över lag tycker min make att jag är en dålig lyssnare vilket säkert stämmer. Pratar hellre .

Ja, trist att det är så kallt igen men jag sitter faktiskt på balkongen och lapar lite sol mellan molnen och städningen. Maken är förkyld så det blir nog en ovanligt lugn helg med massor av sömn och ingen alkohol (vita veckor). Förresten var det någon som såg serien igår om äggdonation? Kändes lite overkligt.

• _koko_

Hur går det med vita veckorna, lappis? Tycker ni är duktiga.

Ja, jag inser ju nu i efterhand att tajmingen var väldigt dålig, men med alkohol i kroppen blir ju saker ofta som bekant skruvade... :)

Har påtat i trädgården ett tag, vädret är ju faktiskt bättre än väntat, men blev så trött i ryggen att jag var tvungen at pausa en stund. Borde nog ta en powernap, har börjat vakna alldeles för tidigt på lediga mornar...

Svar på tråden När märker man av det?