• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Vänner-fan

Hoppas att det kommer gå bra för er Lapinette och att de hittar nåt pyttefel som är lätt att åtgärda! Håller tummarna för det!

• Lapinette

Tack vänner! Jag hoppas också på ett pyttelitet fel som man kan få 1 piller för och så är det bra. Och när man tagit det där lilla pillret så blir man bums på smällen. Snacka om önsketänkande.

• BrudSommar2006

Lapinette, att det är så kort tid kvar till era läkarebesök, det är ju jättebra!

Frejis, grattis, grattis, kul att det gick så bra, fast det trodde jag nog att det skulle göra! Trist med cateringen men det löste sig visst i alla fall. Hoppas att ni får en trevlig kryssning nu också.

Vänner-fan, det är tur att det inte är våra BM som ska vara med vid förlossningen! Min är trevlig men inte smartast i stan känns det som, även om jag tycker att hon blivit bättre och bättre vartefter tiden gått, det var en liten chock på inskrivningen bara! Fast det är kanske jag som vant mig... Nu är det ju inte långt kvar för dig alls, bär du med dig din journal överallt i fall att? Jag har skrivit en lista på allt som ska packas men själva packningen får nog bli i sista stund, man behöver ju hälften hela tiden.

Själv har jag ju fyra veckor kvar, kan ju bli längre om man har otur. Man törs väl inte hoppas på att det blir tidigare i alla fall. Idag är det klämdag men annars är det tänkt att jag ska jobba den här veckan och nästa. Det är så mycket kvar som jag inte fått gjort och jag hoppas verkligen att jag blir klar, det skulle bli så krångligt annars.

Idag har vovven klipptid, ska bli jätteskönt både för honom och oss. Annars har vi städat och fixat hemma hela helgen, bytt gardiner, städat akvariet osv. Jag fattar inte att det är så mycket som behöver göras jämt och dammigt blir det så fort man vänder ryggen till!

Sedan är det middag hemma hos mina föräldrar ikväll tillsammans med min bror och hans sambo, ska bli trevligt, och skönt att slippa laga mat! Någon brasa blir det inte för vår del, jag orkar inte ta mig till någon, annars har vi varit på Skansen ett par år i rad nu, det har varit fint fast det är ju jämt så kallt.

Längtar efter att få plantera på balkongen när jag läser om era trädgårdsbestyr. Vi har ju inglasat så jag satte ut penséer för länge sedan men i år så tänkte vi vara borta hela juli och har ingen som kan vattna, vet inte hur vi ska göra med krukväxter inne heller. Så det känns inte som att det är någon idé att sätta ut något på balkongen i år, det är lite trist faktiskt. Vi känner inte våra grannar så det känns inte kul att ringa på och fråga om det heller, när det är så här varmt så behövs det ju vattnas nästan varje dag, varannan i alla fall.

Nej, nu är det snart dags att åka för min del, ha det så trevligt idag nu alla!

• Lapinette

Brudsommar - jag kommer att träffa din syssling ikväll. De har som tradition de senaste åren att komma ut till Mariefred på Valborg med några vänner. Vi brukar mötas upp vid kyrkan eller elden för att snacka lite. Någon gång har de även följt med oss ut till vårt landställe och grillat korv men när de har kompisar med sig brukar de äta i Mariefred. Vi drar ut till landet så fort maken har jobbat klart. Han jobbar och jag chattar = är ledig.

• Vänner-fan

BS,
    Nej, jag bär inte med mig journalen nånstans. Och visst behöver man det som ska ner i bb-väskan, så jag kör också med en lista. Förutom bilbarnstolen och amningskudden som är skrymmande och som inte behövs innan som redan ligger i bilen.

Jag har även samma problem som du vad gäller balkongplantering. Vi kommer ha 8 veckors ledigt ihop i sommar förhoppningsvis och det skulle vara skönt att slippa tänka på vattningen då. Räcker med det man har inne. Samtidigt är det ju så fint med blommor...

Nej, nu ska jag yoga lite innan jag tar mig till min BM. Har jag tur kan jag få den BM jag hade först på förlossningen, för hon jobbar bara där nu. Denna senare skulle jag inte vilja ha...

• Lapinette

Jag har ju mestadels bott i Cannes de senaste somrarna och har också struntat i blommor på balkongen men i fjol kunde jag inte låta bli och ställde några lite skuggigt på golvet. De klarade sig bra med vattning 1 gång i veckan och var jättefina! I år ska det bli en fin balkong...vi har ju inte så mycket ledigt att ta ut då vi varit 2 veckor i Sydafrika så tanken är ju att njuta av helger och kvällar i Stockholm.

• Victory

Nu har vi också en trädgård att påta i och det är sån himla härlig känsla! Trodde inte jag skulle tycka om trädgårdsarbete men nu kan jag inte vänta tills jag får stoppa händerna i jorden! Kom på igår när jag krattade: Det här är VÅR trädgård!! Mysko känsla! Bara att gå ut och göra vad vi vill med den! Jag har inte alls varit intresserad av blommor och sånt men nu har jag en massa projekt på gång! KUL!

Inget tantbesök än (dag 34). Vet att jag omöjligt kan vara gravid men ändå bestämde jag mig för att testa (det kommer ju att bli alkohol ikväll ). Men det var förstås negativt. Helt väntat men ändå liiiiiite tråkigt att se den där stickan med bara ett j*vla streck!

• Lapinette

Ahhh...undrar hur länge tanten ska hålla dig på sträckbänkten Vickan! Undrar även hur det går för Mindre, om hon fått besök eller ej. Håller tumamarna!

• Victory

Ja, jag antar jag får vänta ut henne rätt länge den här gången. Mindre hade väl BIM för ett bra tag sedan. Ingen som hört nåt?

• mugglesfan

Hej på er! Ska strax sticka iväg till mamma och fira hennes 65-årsdag men tittade in för att uppdatera mig. Har klämdag idag (maken jobbar stackarn).

Sympatikramar till Lapinette som kämpar med de vita veckorna - starkt! Bra att ha testat det också.

Inatt drömde jag en mardröm att jag skulle åka Lisebergs nya attraktion Uppswinget men att säkerhetsbältet gick sönder när jag skulle justera det (det satt obekvämt över gravidmagen även i drömmen ). Innan jag hann byta plats och få på mig ett nytt bälte började attraktionen köra och jag blev helt lipig typ "jag vill inte trilla ur". Det var en jättehemsk mardröm - ska det börja nu?! Hur får man ihop sådant här förresten? Liseberg kan jag förstå iom att mannen nämnde att de har säsongspremiär nu. Hjärnan är bra konstig...

Ha en bra Valborg allihop! (Vi kanske ses vid Cortegen Vänner...)

Svar på tråden När märker man av det?