• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Alla i bekantskapskretsen som ligger före oss på barnfronten säger ju att roligt är det inte men inte så hemskt som jag inbillar mig heller så jag försöker inse att de har rätt!
    Lite känns det nog som att vi har gått profylaxkurs i onödan om jag ska ta all smärtlindring som finns och inte få användning av andningen vi övat in antar jag. Men, men, man kommer nog att få användning för allt det där i alla fall gissar jag.

Frejis, förhoppningsvis får du nytta av Muggles alla bra råd snarast om du följer makens råd och hänger på alla behandlingar ni har inplanerade nu!

• sweetstreet

Ååååååååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MINDRE!!!!!!

Det är ju helt FANTASTISKT UNDERBART!!!! :) :) :)

Blir så glad så glad så glad!!!!!!
    Haha! Sitter här också och bara fånler och har ögonen fulla med tårar! :)

Och det var verkligen kul pappa_2008 att det var du som skrev i tråden först!!! Ha! Jag höll precis på att elda upp mig lite över att folk har mage att skriva sådana inlägg i vår tråd trots att fruLLan sagt i sitt startinlägg att vi inte vill ha "inhoppar-inlägg". Hehe! MEn så såg jag ju att frugan var Mindre!!! :D :D :D :D :D
    Hahahaha!!! HUMOR!!!!! :)

Stor grattiskram till dig gumman!!! :) :p

• sweetstreet

Och till Koko!

Håller tummarna.
    Fast nu är det kasnke redan över??? Jag ligger ju hjälplöst efter i tiden...

• sweetstreet

Frejis!

KLart ni ska till Uppsala för insemination!!! :)

Kör på bara! Tänk bara på att du kände dig lite orolig för din disputation också. Men se, den gick ju galant!!!! :)

SÅ jag tycker verkligen det är bra att din make är en positiv jäkel som drar med dig till Uppsala!! ;) ;) :) :)

Jag brukar tänka som så att om jag inte testat så VET jag ju inte om det skulle funkat eller ej. Och jag vill inte sitta sen och undra hur det skulle varit. Har man testat/frågat (eller vad det nu kan vara) och det blir ett negativt resultat så har man åtminstone gjort vad man kunnat. Med den vetskapen kan jag sedan slicka mina sår en stund och så smånigom fokusera på nya mål. Men om jag inte testar så är det svårare för mig att slppa tanken på "OM/hur" det skulle blivit?

Kände likadant innan vi bestämde oss för att flytta från Sverige. Hade en massa tankar på om det skulle kunna gå, hur det skulle kunna gå, allt som skule kunna gå fel etc... MEn sedan tänkte jag att Näe, om jag inte testar så har jag ju ingen aning. Och det värsta som kan hända är att jag vantrivs otroligt, och då får jag väl bara flytta hem igen. Lite krångel kanske, men då VET jag iallafall.

Så Frejis!!!! Även om det kan kännas skitjobbigt och orostankarna sitter som dumma asgamar och häckar i bakhuvudet så hoppas jag att du ändå testar att hoppa över det där stupet! Ta ordentlig sats bara!!! Så kommer du nog flyga över. Och i annat fall får du lösa ut fallskärmen och segla ner. Och väl nere på marken kan du se dig om efter ett annat berg att klättra upp i! :)

Stor styrkekram till dig!!!!!!!!! :)

• mugglesfan

BS: jag tror du får god användning för profylaxandningen även om du tar smärtlindring på sjukhuset. Först ska ju livmoderjäkeln öppna sig så mkt att man ens får lov att åka till sjukhuset och då lär du behöva andas för det gör väl rejält ont det med har jag förstått. Jag tror att mkt av rädslan bottnar i att man inte varit med om det förut, man vet ju inte hur ont det kommer att göra, alltså föreställer man sig allt möjligt hemskt. Och en annan del i det är att man vet att även om man ber om all smärtlindring man kan få så kommer det ändå att göra helvetesont. Så är det ju inte vanligtvis när folk ska in till sjukhus, tex för op.

• sweetstreet

Mugglan!!

Klok som en bok! Som alltid!!! :D

Hoppas allt är bra med dig! Har ditt onda gått över? Du hade väl lite ryggproblem för ett tag sedan, men har för mig att du gjorde något så det försvann????

• mugglesfan

Nu har jag invigt balkongen Skönt!!! Så härligt att ha balkong igen, det var 4 år sedan (när jag flyttade från min tvåa med västerbalkong in i en 3:a utan balkong).

Sweet: det där med mardrömmar, jag vet inte om det hänger ihop med graviditet men flera här inne har haft otäcka mardrömmar (Vänner mfl) så vi tror det

Inatt drömde jag att jag var på kurs på en kursgård med en massa okända människor och vi skulle lära oss en sorts yogaandning. Alla andra var i extas över hur häftig upplevelsen var när man andades på rätt sätt och det var bara jag som inte begrep hur man skulle göra el i varje fall inte kände ngt speciellt. Och på grund av detta var jag lite negativ och då blev jag utfrusesn av de andra, jag fick inte sitta med dem och de svarade inte på tilltal etc. Inte så kul dröm det heller
    Nåja, va fan det vara ju bar en dröm

• sweetstreet

Brudsommar,

Jag tror som Muggles. Att profylaxen är bra ändå. Den kunskapen kommer du ju kunna använda dig av ven innan själva "sjukhusförlossningen" startar. Att kunna andas rätt och slappna av måste ju vara jättebra att göra. Vad jag har förstått så gör detta att smärtan inte alls känns lika mycket.

Och detta med bedövning under själva förlossningen. Äsch, ta vad du behöver! Varför inte??
    Har en kompis som kom in till sjukhuset och sa "ge mig allt ni har, annars får jag panik". Och hon har gått igenom 2 förlossningaroch båda gick bra! :)

• mugglesfan

Hej Sweet! Jag mår hur bra som helst. Jag fick sluta träna bara (och åka skidor ) så gick det över. En flytt var inte heller optimalt men vilar jag bara en dag (dvs inte tränar el likn) så försvinner det. Det kommer tillbaka litegrann efter varje ansträngning, som en långpromenad, vattengympa el likn men det ska tydligen vara bra att träna lite så jag fortsätter ändå.

Imorgon är det andra gångne på vattengympan och då ska BM som håller i det även prata lite om värkar och sammandragningar. Ska bli intressant!

• sweetstreet

Haha Mugglan!

Jag drömde skitkonstigt jag med!!
    Häromnatten drömde jag att en kompis hemma i Sverige var här och att hon blev blixtförälskad i en kille på jobbet. Jag blev skitförbannad på henne för hon gifte sig i höstas, och i min dröm ville hon nu sklija sig.
    Inatt drömde jag om att jag bråkade med en gammal gymnasiekompis över att han druckit upp min whiskey....

Man undrar ju ibland varför hjärnan väljer att drömma om händelser eller personer som man inte tänkt på (eller ens kunnat fantisera om) på länge? :?

Svar på tråden När märker man av det?