• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Mindre - tack för berättelsen, alla detaljer och symptom. Roligt att det stämmer överens med Cissis berättelse - hoppas att du får en lika bekymmersfri graviditet.

Sweet - ok, då har jag förstått lite bättre. Det verkar en del att kontrollera före operationen. Det är kanske ändå rätt bra timing med tanke på semestern innan: mer tid att smälta det hela, att vila upp sig och att ladda för tiden efter = fortsatt babyverkstad.

• sweetstreet

Vickan förresten!

Nu när tältnörden är inne i tråden igen har jag en fråga. Brukar du ibland använda vattenrenare???
    Typ filter och/eller tabletter???

Vi tänkte skaffa det innan vi drar till Hawaii eftersom vi hoppas få hika lite där också. Och vi har ignen aning om vattenkvaliteten ute i bushen där.

Har du någonsin testat något bra filter eller liknande?

Vi fick ett tips på en "sterpen" också, men den va så satans dyr att det känns lite väl overkill för vår lilla tipp...

• sweetstreet

Steripen heter den ju

• Frejis

Jag berättar för dem som frågar om vi ska ha barn, om vi vill ha barn och varför vi ännu inte har barn. I december är det två år sedan vi har varit gifta och då börjar ju vissa människor ana att något kan vara fel. Fast jag ändå upplever att det inte är så många som frågar, kanske för att familjebildningen kan se ut på så många olika sätt.

Undrar hur det har gått för Koko?

• sweetstreet

Frejis,
    ja vi hoppas ju att det ska bli resultat efter operationen. Tyvärr så blir det ingen Hwaiibebis då. Hm, man får visst nöja sig med ett "New York-barn" om det nu blir något plus efte op. ;)

• sweetstreet

Men jag känner mågna som varit gifta flera år innan de valde att försöka få barn.

Så det behöver ju inte alltid vara så att folk som gift sig vill bilda storfamilj på en gång.

• viktualia

sweetstreet - näe så anvancerad som till vattenrening har jag inte kommit... kompisarna som använder sånt tror jag har köpt sina prylar på Naturkompaniet...

Mina tips: Spana på www.naturkompaniet.se
    Och gå in på www.utsidan.se och rota runt bland andra nördar!! *fnitter*

• sweetstreet

Tror snarare att folk undrar mer pga av åldern????

Typ om man närmar sig 30, eller gud förbjude, är ÖVER 30 så börjar folk ta för givet att man ska börja satsa på familj.

Har hänt även vänner jag känner som varit/är ogifta, men som fått frågor om barn när passerat 30.

• sweetstreet

Japp, vi har redan kollat på några olia filtersystem i en sportaffär här.
    Så det blir nog det. :) Tror det var Schweiziskt och enligt mina fördomar om Schweiz så känns det som en pålitlig kvalitetsprodukt! ;)

Men ville bara kolla ifall du kanske hade testat något.

• Frejis

Sweet - en bebis tillverkad i NYC låter tillräckligt häftigt. Vet ni förresten hur länge till ni ska stanna kvar i USA?

Jag känner några som är otroligt nyfikna av sig. Fick frågan om barn ganska nyligen och svarade att det vore ju skönt om barn kunde komma på beställning. Tycker att det är lika bra att svara på en gång och slippa fortsatta utfrågningar. Skvaller bryr jag mig inte så mycket om så länge det inte når mig ;)

Svar på tråden När märker man av det?