• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag har förstått att det är jätteviktigt att kunna slappna av för att inte oavsiktligt "hålla emot" när livmodern ska vidgas. Och andningen tar inte bort smärtan men man får ngt annat att koncentrera sig på vilket i sin tur hjälper. Dessutom är det enl min vattengympe-BM omöjligt att spänna sig under tiden man andas. Hon sa "pröva själva" och jag tror fasen att det stämmer

• mugglesfan

Men det där med whiskeyn förstår jag för det var ju alldeles nyligen du kom på att du kan dricka en massa whiskey nu ett tag framåt!

Coolt att sitta här och chatta med ngn i NYC förresten! Är du på jobbet? Jag antar att de inte "firar" Arbetardagen i USA?

• pappa_2008

Tack för alla glada och uppmuntrande ord!

Vi tyckte också att det var lite kul att jag skrev det, men att det var bäst att skriva att jag var gift med Mindre för att inte åka ut på öronen ;)

Det har varit en omtumlande, men helt underbar, dag. Det tog ett tag, men till sist så fick vi vårt plus...
    Har läst massor om vad som väntar nu, ser fram emot det med lite skräckblandad förtjusning.

• A.M.

Jag är nästan aldrig härinne numera - det finns ingen tid över - men jag måste bara få säga GRATTIS till Mindre och pappa_2008!!! Så kul för er!

Själv sitter jag med mitt snart halvåriga "plus" i knät och hon försöker förgäves nå datortangenterna. Det är omtumlande roligt och annorlunda att få barn (även när man som jag har barn förut) och jag önskar er ALL LYCKA TILL!

Och tiller andra gravida och snart-gravida: Håller tummaran för er alla!

Kram! från A.M. och Livia

• BrudSommar2006

Hej AM, kul att höra av dig, fortsätt att titta in när du kan! Det får mig att hoppas att jag också kommer att ha möjlighet att titta in här när jag sitter här med mitt halvåriga plus i höst!

Mindre, hoppas att ni har njutit av dagen!

• Liten med Mindre

Hej igen och jättetack för alla grattis! :) :D :)

Vi har njutit - var och en på sitt håll (träffade två kompisar som inget fick veta, hihi) - och nu resten av dagen tillsammans. *myser*

Brudsommar - det blev test mitt i natten eftersom det ryktas att morgonurin är säkrast - ville inte riskera att den blev utspädd om jag behövde kissa fler gånger. :D Tyvärr blev det ju svårt att somna om... Fast det var mysigt att vi båda var med om testet, vet inte vad jag hade gjort om jag varit själv.

• Moppy

Åhhh Mindre!!! Jag ryser i hela kroppen. Så fantastiskt kul för er!!! Det var verkligen er tur nu. Stor kram till dig!!

• Moppy

Kan du inte ge lite info, typ hur det gick till (daa!! men jag menar typ varannan dag eller varje), symptom, vilken ggr i försöksordningen det var etc

• Liten med Mindre

Och medan jag var borta har maken hunnit läsa in sig på allt (tom vecka 20), så nu ligger jag efter. Får nog läsa lite ikväll så att inte morgondagen på jobbet "råkar" gå åt. :D

Vi planerar som bäst när och hur familjen ska få veta. Det blir nog ihop med kommande födelsedagskalas. Vännerna får veta senare, när det känns mer säkert och lite tester hunnit göras.

Frejis - för att du inte ska ruinera dig på tester efter inseminationen kanske du vill ta över mina ÄL och Grav-tester. Fast då måste du lova att fortsätta träna med mig, och kanske bjuda på en fika efteråt. (Bubbelpoolen på SATS går säkert att bada i, men den ser inte så kul ut, så jag kanske avstår ändå.)

Muggles - får se hur det blir med namnbyte. Det känns elakt att hålla på Mindres namn, nu när h*n faktiskt finns. :D

• sweetstreet

Mugglan,
    näe här firas inte 1 maj.
    Men de har också labor day här, men det är inte förrän i september tror jag.
    Så jag är på jobbet nu.

Fast motivationen är typ noll..... :o

Ser redan fram emot vår labblunch vi ska ha idag. Ska på en resturang med alla på labbet. :)

Och ikväll ska jag ut och öla/drinka lite med ett par kompisar. Igen?!?!?!?! :o :o :o

Haha!

Jag har gett upp det där med vita veckor...
    Testade ju i början av året men det gick ju inte bättre för det.

Så nu kör jag som vanligt.
    Jag ska ju inte ens försöka fånga ägget än heller, så jag har verkligen inget dåligt samvete.

Men hejar på Lappis! Vet att det kan vara tufft med vita veckor. Särskilt när det börjar vara vår och man helst av alt tar en öl eller ett glas vin ute i kvällssolen... Men det är ju klart värt att testa på att vara vit iallafall.
    *hejar och viftar med cheerleaderflaggorna*

Svar på tråden När märker man av det?