• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Många grattiskramar från mig också, Mindre & pappa_2008! Verkligen jätteroligt!

• Frejis

Tjohoooo! :):):)

Jättestort grattis Mindre och pappa_2008! :) Jag blir så otrolig glad och tårögd över ditt plus Mindre, det är så helt underbart att ni äntligen har lyckats! Härligt! :)

Väntar så klart nyfiket på fler detaljer, men det uteblivna droppellidroppet var ju lovande :) Tur att vi hann ta ett litet bad på SATS Mindre eftersom det var det sista för dig på länge. Vem kunde ana det? ;)

Jättestort grattis ännu en gång! :) och många stora kramar från Frejis.

• Frejis

Tänkte bara skriva att jag håller tummarna för dig Koko! Visst var det idag det var dags för äggplock? Hoppas att det blir sju fina ägg och en bebis om sådär två tre veckor.

• BrudSommar2006

Hej Frejis, är du tillbaka från kryssningen nu? Har du återhämtat dig från allt nu? Hur var det nu igen med Uppsala för er del? Var det blodprover på dag 3 som stod näst på tur?

• mugglesfan

OJ! Jag sitter här och ryser över hela kroppen och har faktiskt tårar i ögonen - kan bara upprepa vad alla redan sagt: GRATTIS till både pappa_2008 (coooolt nick!) och Mindre!!! Fast nu blir du väl tvungen att byta nick el hur var det?!

Vad rörd jag blev.... Jag ÄR faktiskt tårögd, jag har blivit så blödig sedan jag blev gravid.

Ah, var tvungen att messa Cicci, hon kommer att bli såå glad.

• Frejis

Hej Brudsommar! :)
    Kom tillbaka från kryssningen igår och känner mig faktiskt ganska så trött. En slags tilltagande trötthet som har kommit smygande. Dessutom är jag fortfarande förkyld - förkylningar blir ju knappast bättre av att man dansar halva natten.

Uppsala, pust... Gjorde ett blodprov dag 3 och vet nu inte riktigt om jag behöver göra något dag 10 eller inte. Ska ringa dit och fråga hur det var tänkt. Annars ska vi göra en insemination nu i maj, förmodligen om en vecka, och i juni.

Jag får dock se om jag orkar genomföra båda. Har som vanligt jättestor lust att hoppa över det hela och bara låta det vara. Det känns jättebra och hoppfullt precis när man har varit där, men sedan går jag tillbaka till mitt vanliga tillstånd att jag inte vill göra något. Det beror säkert på att jag inte tror att det kommer att fungera för oss eller rättare sagt för mig. En intuition som hittils har slagit in.

Hur känns det för dig inför förlossningen? Vet du på förhand var du ska föda? Och är allting inhandlat och klart inför bebisens ankomst? Detta är mycket roligare att skriva om än alla mina negativa tankar. Tycker iaf jag :)

• mugglesfan

Izzie: man kan få skörare slemhinnor när man blir gravid, det är hormonerna som allt annat Speciellt efter sex kan man få en liten blödning men även annars. Precis som de andra redan skrivit, så är det nog ingen fara så länge du inte har ont och det inte blöder ordentligt - då ska du ringa din BM direkt.

Mindre förresten: fortsatta bubbelbad är ok, själv går jag ju på vattengympa .

Sweet: vi kommer att sakna dig när du är borta men du blir knappast bortglömd! Apropå piller att bli gravid på så gav ju din undersökning iaf svar på vad som kan vara ett hinder i ditt fall och det verkar ju inte alltför svårt att åtgärda även om op aldrig är kul. Så det är ju nästan ett "piller och sedan gravid" om än "op och sedan gravid"

Vårbrud: håller tummarna för dig!

• mugglesfan

Frejis: jättegrattis till din doktorstitel (tror jag har glömt gratta)!!
    Tror du inte att dina negativa tankar är en försvarsmekanism - om du utgår ifrån att det inte kommer att gå så kommer du inte bli besviken när det inte går (är tanken). Men det är ju värt att försöka med insemination iaf eller hur?!

Hur är det med Page egentligen? Har hon inte frysta simmare att hämta ut? Hur är det med det där eg - var de tvungna att försöka själva först, kommer inte ihåg...

Ah, Mindre så otroligt roligt - det här kan man suga på hela dagen!

• Frejis

Muggles - Tack för gratulationerna!

Visst är det en försvarsmekanism som dessutom är väl inarbetad ;) jag skulle nog svimma om jag såg ett plus och sedan skulle jag vara tvungen att förbruka massor med test för att se om det var på riktigt.

Jag är bara så seg (och feg) när det gäller Uppsala, vilket säkert beror på att det börjar närma sig.

Page har nog simmare att hämta ut, men jag tror inte att de var tvungna att försöka själva. Page rätta mig om jag har fel! Och - tack för ditt fina mejl igår, ska svara på det idag!

Aprilmånad blev ju riktigt bra när det gäller pluss, eller hur? Jag tror dock att även maj kommer att bära mycket gott med sig! :)

• BrudSommar2006

Frejis, nej, nej, inte hoppa över och inte ge upp! Då blir det ju definitivt ingenting så det är lika bra att fortsätta försöka. Det måste väl kännas bäst att verkligen ha provat allt, det skulle jag tycka i alla fall och alla vi här vill ju så gärna att det ska gå bra för er!

Muggles, jag lyckades aldrig reda ut hur det var med bubbelbad, att man kan bada bubbelbadkar har jag förstått men det var något med jaccuzzi och bakterier som de varnade för i en massa tidningar. När barnet blev större skulle man visst tänka på ljudvolymen under vattnet också. Jaja, det blir nog bra vilket som!

Jag önskar att jag visste var jag ska föda, jag hör ju till KS här i Solna men det finns visst inga garantier. Jag känner mig i vilket fall halvt hysterisk inför förlossningen och bara vill inte fast det törs jag inte tala om för maken, då tycker han att jag är negativ, speciellt efter alla förberedande kurser och informationstillfällen vi varit på och han har ju rätt, med en negativ inställning redan från början blir ju ingenting bra. Är lite orolig för hur jag ska göra med ryggbedövning också efter att jag varit hos narkosläkaren och fått veta att de måste börja tidigt med den om jag ska ha den eftersom det kan bli struligt att lägga den med min sneda rygg. Hade ju helst velat se om jag kan klara mig utan först innan jag ber om den men nu måste den ju som sagt läggas så tidigt om jag alls ska ha den.

Svar på tråden När märker man av det?