• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

sweetie - är det inte fantastiskt hur otroligt mycket man känner för varandra här. Människor som man i vissa fall (du :)) aldrig ens träffat, men som man ändå bryr sig så otroligt mycket om!

Längtar verkligen tills du kommer till sverige och hälsar på!!
    (jag åker i teorin till usa i juni, men det finns risk för att det kommer förbli i teorin...)

• sweetstreet

JA, det känns helt fantastiskt faktiskt! Att man kan lära känna personer så bra som jag tycker att jag gjort här i tråden!!! "Enbart" genom att typ chatta och skriva inlägg! :) :) :)

Ni känns verkligen som mina vänner trots att jag aldrig träffat er IRL!!!!!!

Och ja, jag lovar att höra av mig i god tid innan jag bokar Sverigebiljett. Så att man kan försöka boka in en träff med så många av er som möjligt!!!!!! :)

• Vänner-fan

Heeej!

Tänkte också bara slänga in Trevlig helg till er alla! För även om jag inte jobbar ju så är helg lite speciellt här också iom att maken inte jobbar då! Vi ska ut och äta ikväll i det underbara vädret bestämde vi just på telefon! Tjoho!

Och appropå 9 månader så... Visst var det så att jag blev befruktad (oj, vad klinisk jag blev nu då?) en vecka efter att Frullan startade första tråden. Jag såg den och tänkte "Oj, den tråden får jag akta mig för, så jag inte blir för besatt och sen har vi ju faktiskt inte riktigt börjat försöka så aktivt ännu (Yeah right)"... Och det gick ju som det gjorde med den saken... Fast jag vågade iofs inte ge mig till känna förrän den värsta missfallsrisken var över pga att jag var rädd för att jag skulle få missfall i samma stund som jag skulle skriva svart på vitt att jag var gravid.

Ja ja, nog tjötat, trevlig helg var det ju !

• _koko_

Jamen shit, vänner-fan, så är det ju! Gjorde inte alls kopplingen 9 månader = en graviditet... :D

Hur är det annars sweet, har du fått veta något mer om operationen?

• _koko_

Glömde ju helt bort en jätteviktig sak!!!
    Jag tolkade inte page inlägg som något hejdå utan mer som en sammanfattning efter ikappläsning?!

Page - pallra dig hit och red ut detta missförstånd!!! ;) :p

• sweetstreet

Kokosen,
    nej jag vet inget mer om op än.
    Ska träffa läkaren efter att vi kommit hem från Hawaii oh då ska han nog informera mer. Antagligen göra ett VUL till oh boka datum för op.

Den ska göras när man är i början av cykeln tydligen.

• _koko_

Skönt att få åka bort på semester nu, bara njuta av varandra och vila upp er.

Men TÄLT förresten, ni är ju galna!!! Bo i tält frivilligt på Hawaii???? Hahaha, det låter faktiskt helknäppt om du frågar mig. :D :D :D

• _koko_

Läste precis att ivf kostar typ 20' dollars i usa (tror vi har pratat om det förut också), heeelt sjukt mycket pengar!!! Nog för att folk generellt har mer pengar over there, men ändå!
    Känns som att våra 44' (ca 30' netto) var ett kap i sammanhanget. ;)

• sweetstreet

OJ!!! Visste inte att det var såå dyrt här! Shit! Så det är verkligen bara rika som kan göra IVF då. För inga försäkringar täcker den kostnaden vad jag förstår.

• sweetstreet

Hehe!!!!
    Tält är ju SUPER!!!!
    Bara vädret är bra så ÄLSKAR jag att sova i tält!!! VÅRT underbara lilla tält!!!
    Om det är varmt så skippar vi yttertältet oh då ser man stjärnorna genom myggnätstaket!!!!!!! :) :) :)
    Men slipper myggen...! ;)

Kanske kan få somna till vågskvalp istället för ilsket tutande taxibilar....! :D

Svar på tråden När märker man av det?