• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Frejis - SKÄMS PÅ DIG! Att viska när du håller på att tappa rösten är en dödssynd! (Eller var det med flit? :?)

Fortsätt med ingefärsguckan, kanske något slemlösande (bisolvon? :) ), och även "imma på spegel"-övningen jag gav Izzie. Den senare ska vara avslappnande för rösten. (Försök att försiktigt "andas" ut imma på din hand, eller kanske rent av en spegel. :D )

• Liten med Mindre

Hjortron - det brukar droppa i upp till en vecka före mens. Vet inte riktigt varför. Mitt hår har sakta blivit kortare sedan bröllopet. Men nu känner jag mig rätt nöjd. Mitt på skulderbladen längd. Hittade ett ställe som är bra på långa hår, och hon hjälpte mig att hitta en lång längd som jag faktiskt trivs bra med.

Kanske nåt för dig Sweet (vet förstås inte om du är långhårig). George Michael Long Hair Center heter stället - "lärjunge" till någon långhårsguru i New York tror jag. Fast det kostar säkert tusan där borta.

Jag har faktiskt aldrig varit nöjd med frisörer jag varit till utomlands. Det märks att "vanliga" salonger förmodligen anställer folk utan vidare utbildning. Eller så är det svårt för en utlänning att känna av vad som är schysst salong och vad som är ett sunkställe.

Vårbrud - då håller jag en tumme för dig med till Valborg. Elda upp tanten är en bra idé. :D

FruL - vad skönt att chefen kröp fram ut sitt gömställe tillslut. Det borde ju vara lättare för honom att svara på en gång - än att behöva drabbas av din vrede. Hugaligen! ;) På honom nu bara! Lycka till hos BM också.

• Lapinette

Hjorton - hade också problem att komma in på BT igår. Det gick såååå långsamt. Vi har testat 11 gånger sen jag slutade med mina piller i juni så omgång 12 är nu i maj. Som alla andra redan vet här (så ni behöver inte läsa detta) så har jag lämnat blodprov och ska till min gyn om en vecka och min man har lämnat simmare på Sophiahemmet och ska dit om 11 dagar.

• Lapinette

Väldigt långt efter men Page - japp, det blev bio. Såg den där nya med John Travolta. Easy movie, ganska löjlig men man fick småskratta ganska så ofta. Kändes skönt och lättsamt. Hann sedan hem och äta framför Desperate. Helt ok kväll.

• Lapinette

Förresten Syrran, man kan alltid återvända till Italien!!! Har själv varit där ca 20-25 ggr och kommer absolut att åka dit igen. Finns så många olika platser att besöka. Tycker det är ett perfekt semesterland (kan inte tänka mig att bo där).

• Liten med Mindre

Hur går det för dig Lapinette - fortfarande lika trist på jobbet?

Tror jag ansluter mig till dig idag i så fall. Förstår inte att det känns så motigt här, när det finns mycket att göra. Dagen går redan långsamt, och jag kommer inte på något jag känner mig berättigad att surfa på heller. :D

• Vänner-fan

Här är en till som inte lyckades komma in på BT igår kväll.

Jag var hos BM igår (en ny, hon vi hade förut är numera bara på förlossningen) och det var inte så kul. Dels fick jag inget förtroende för tanten ( BM alltså, den andra tanten har väl ingen nåt förtroende för )Dels var mitt glukos-värde för högt, så nu ska jag testas för graviditets-diabetes. Och det är väl som det är med det. Är det diabetes ska jag föda på specialförlossningen och det gör mig inget, men sen blir det ökade kontroller på barnet och även under en ev. kommande graviditet blir det det och jag får så dåligt samvete för det känns som att jag har orsakat detta själv. Har ätit jättemycket sött, speciellt sen jag slutade jobba. Har ju svårt att äta choklad i vanliga fall pga migrän, men nu under grav. har det ju funkat och då har jag passat på. Och så äter jag MYCKET mjölkprodukter och det var visst inte heller bra med tanke på mjölksockret i det, vilket jag inte hade en aning om!

Sen lät testet inget vidare heller för en som är känslig med sina mattider. Får inte äta eller dricka (helst inte ens vatten enligt henne!?) på 12 timmar och sen ta ett första test. Sen dricka en sockerlösning på fastande mage och ta ett till test efter 2 timmar. HOPPAS bara att jag får en tid på morgonen säger jag bara. Annars finns det fara för de människor som kommer i min väg under tiden... Gör det nog ändå iofs...

Får trösta mig med att betydligt värre saker kan hända. Men det känns ändå inget bra. Tänkte jag skulle bege mig ner på stan nu och shoppa lite så jag får nåt annat att tänka på. De skulle ändå kontakta mig om test-tid på mobilen.

• Liten med Mindre

Oj, jobbigt besked Vänner-fan. Nu är det ju tack och lov kort tid kvar för dig. Hoppas att det inte påverkar din och bebbens hälsa negativt!

Kanske är det något att tänka på när jag någon gång blir gravid - inte så mycket sötsaker (kämpar på redan nu). Hade en kollega på ett gammalt jobb som drabbades tidigt, och hon fick lusläsa alla förpackningar med mat. Jobbigare på den tiden innan socker blev så uppmärksammat.

Hoppas på ett bra svar. Jag tror alldeles säkert att de ser till att du får en morgontid på labbet. Det brukar väl vara så när man ska vara riktigt fastande.

• Storasystern

Piggelin förresten - och ni andra med (begynnande) bäbismagar. Om någon kommer fram och klappar på magen, så klappa tillbaka! På deras mage alltså - gärna med en syrlig kommentar i stil med "och här var det degigt" så ska ni se att de inte gör om det. Har aldrig fattat varför det är OK att klappa på bäbismagar. Det är väl ingen som gillar att bli klappad på magen av halvt främmande människor???

• Storasystern

Frejis - hur mår halsen??? Jag lovar att hålla en tumme för dig på fredag! Otroligt spännande med disputation. Min egen skulle ju bli i höst, men det kan ju kanske bli svårt.
    Planen var i slutet av november eller början av december. Men om allt går vägen och krypet (som jag har döpt till Nils-Berit med motiveringen att det ska vara så fult och knäppt att man inte vill behålla namnet när den är ute) stannar kvar så är det ju änså länge beräknat till 16/12.
    Kanske inte så lyckat att planera in en disputation två veckor innan...

Svar på tråden När märker man av det?