Här är en till som inte lyckades komma in på BT igår kväll.
Jag var hos BM igår (en ny, hon vi hade förut är numera bara på förlossningen) och det var inte så kul. Dels fick jag inget förtroende för tanten ( BM alltså, den andra tanten har väl ingen nåt förtroende för
)Dels var mitt glukos-värde för högt, så nu ska jag testas för graviditets-diabetes. Och det är väl som det är med det. Är det diabetes ska jag föda på specialförlossningen och det gör mig inget, men sen blir det ökade kontroller på barnet och även under en ev. kommande graviditet blir det det och jag får så dåligt samvete för det känns som att jag har orsakat detta själv. Har ätit jättemycket sött, speciellt sen jag slutade jobba. Har ju svårt att äta choklad i vanliga fall pga migrän, men nu under grav. har det ju funkat och då har jag passat på. Och så äter jag MYCKET mjölkprodukter och det var visst inte heller bra med tanke på mjölksockret i det, vilket jag inte hade en aning om!
Sen lät testet inget vidare heller för en som är känslig med sina mattider. Får inte äta eller dricka (helst inte ens vatten enligt henne!?) på 12 timmar och sen ta ett första test. Sen dricka en sockerlösning på fastande mage och ta ett till test efter 2 timmar. HOPPAS bara att jag får en tid på morgonen säger jag bara. Annars finns det fara för de människor som kommer i min väg under tiden... Gör det nog ändå iofs...
Får trösta mig med att betydligt värre saker kan hända. Men det känns ändå inget bra. Tänkte jag skulle bege mig ner på stan nu och shoppa lite så jag får nåt annat att tänka på. De skulle ändå kontakta mig om test-tid på mobilen.