• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Moppy - vilken MVC var du till? Det kan ju vara bra att veta den dag det ev är dags. Mysko läkare som inte har koll på det han jobbar med.

Råkade ut för liknande sak när jag bad om att få röntga ryggen för 3-4 år sen. Naprapaten hade tyckt att jag borde försöka få göra det eftersom jag ofta hade en viss typ av problem. När jag förklarade för läkaren såg hon frågande ut och kläckte ur sig: "Napra vad då för något?"

Hon hade ingen som helst koll på naprapater och vad de gör, eller ens kiropraktorer tror jag. Och så ska ryggproblem vara en av våra "folksjukdomar". Inte undra på att det bara skrivs ut mediciner vid ryggskott! :[

• mugglesfan

Vänner: ah, ja det är klart, det är ju säkert helt annorlunda värden efter sockerlösningen. Tänkte inte på det... Men jag hoppas iaf att det går bra på fre.

• Moppy

Mindre, jag går på Barnmorskorna Östermalm, den som är automatiskt knuten till BB Sthlm. Hoppas min BM är bättre än den där läkaren, om jag ska på läkarbesök igen, så kommer jag be om en annan läkare helt klart.

• Vänner-fan

Mindre,
    Min erfarenhet är också att naprapater etc. och läkare inte alls gillar varann! De har inte alls samma teorier. Min läkarväninna förstår inte alls vad jag ska till naprapaten att göra och en annan läkare jag pratat med hävdade att massage inte alls var nåt att rekommendera utan att öka blodgenomströmningen till musklerna genom att träna skulle räcka. Medan massörerna säger att knutor etc. inte försvinner av sig själva om de suttit ett tag utan att man måste massera bort de.
    Men själv märker man ju vad det är man blir hjälpt av och i vilken takt. Sen varför man blir bra känns inte lika viktigt att veta.

• mugglesfan

Idag ska jag på vattengympa som heter Magplasket, för första gången. Det är några barnmorskor som håller i vattengympa och förlossningsförberedelse (eg ska man gå först när man är i typ v28 och framåt men de har ingen kurs på sommaren så det fick bli redan nu). En massa höggravida som kommer vaggande vid bassängkanten (och så jag då, jag är ju inte direkt höggravid...) - det blir nog en rolig syn!!! Jag fick rekommendation att det var en bra grej, så nu är jag lite förväntansfull. Har aldrig varit på vattengympa heller. Fick ju sluta träna helt och saknar det. Härom dagen gick jag en rask 1h promenad och samma natt fick jag känningar i ryggen igen

• Liten med Mindre

Moppy, ok. Läkaren jag var till var på Gynekologerna i GamlaStan / Barnmorskorna i GamlaStan. Han kändes bra, kompetent och trevlig då. Blev lite orolig att jag kanske blivit "lurad".

*pustar ut*

Vill ju inte att undersökningen blir sabbad nu.

Fast å andra sidan kändes tjejen på labbet där (som skulle sticka mig armen för proverna) inte särskilt säker. Jag brukar inte vara svårstucken. Möjligen snarstucken på sistone. ;)

• Vänner-fan

Muggles,
    Tack! Det hoppas jag med! Och att jag inte har ihjäl nån i väntrummet under tiden

• mugglesfan

Det är ju samma sak med stretching. Många (inkl en sjukgymnast jag varit hos) hävdar att det inte finns några vetenskapliga bevis för att stretching minskar träningsvärk och ändå tycker jag att det är så tydligt att det funkar. Sjukgymnaste menade att det måste vara placebo men skit i det, även om det är placebo så är det ju bra att man får mindre ont

• mugglesfan

Vänner: höggravid och superhungrig - livsfarlig kombination! Huka er...

• Liten med Mindre

Simma lugnt Muggles. Låter som om det kan bli skoj. Rapport i morgon? :?

Vänner - lustigt att en läkare säger att massage är onödigt. Min kompis som gick läkarlinjen fick gå en kompletterande kurs i massage, när de ändå hade läst allt fysiologi. Både massage och naprapati funkar utmärkt på mig när jag har ont. Tror många skulle bli mer hjälpta av det än av medicinerna. Men då skulle ju förstås läkemedelsbolagen som peppar läkarna inte tjäna så mycket pengar... Luktar sammansvärjning lång väg.

(Precis som att mina magläkare hellre vill ge medicin än hjälpa till med kostomläggning som kan hjälpa magen att må bättre. )

Svar på tråden När märker man av det?