• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Kloka FruLlan har talat! :)

Jag har väl tyvärr en schizo-åsikt i frågan. Storleken spelar ingen roll - men det stör mig när jag eller andra inte tar hand om sig. Om jag bara stoppar in skräp och inga grönsaker i kroppen skulle jag bli äcklad av mig själv, om jag bara satt i soffan och jäste skulle jag må otroligt dåligt, sänka självförtroendet och förmodligen tycka illa om allt och alla.

Och det stör mig lika mycket när vissa inte kan släppa lös minsta lilla och äta tårta/glass/ost/mackor/vin eller vad det nu må vara, utan att de ojar sig om vikt, onyttighet och pris.

Men sen är det så otroligt trist att shoppa när inga storlekar passar - för stort eller för smått i varsin ände av samma plagg. :D Klassiker!

Lagom är bäst. Fast det verkar ju som om jag och kroppen har olika åsikt om vad lagom mycket glass är. Tycker magen skulle låta bli att svullna och protestera av godsaker. Kan jag lägga in en proposition om det någonstans?

God morgon förresten! Snart är det helg och vi ska till Dalarna. Ut och fotografera, äta gott (!) och bara mysa hoppas jag.

• start september

Hej!

Ännu en här som hamnat in i jobbkoman. Från semesterutvilad till överväxel på en vecka. Ja, ja. Det är ju faktiskt en långhelg även om man jobbar på måndagen.

Jag läser allt ni skriver men har ingen suck att skriva under dagarna. Det är dagens nästan bästa stund när man får läsa igen!

Även jag bli mer sällsynt här så finns jag alltså kvar, och laddar stenhårt för juni/juli!!!

Tyvärr var jag inne på FL (fy mig!) igår och hittade nån annan som inte fått rådet att vänta 3 månader som jag fick, då känns det ännu svårare att motvera sig för att vänta. Men jag tror ändå att det är rätt beslut.

Koko - jag hoppas så för din skull.

Håller tummarna för Vänner att det inte är någon fara med sockret!

Och alla tummar för Mindre och Vårbrud inför helgen!

Kram och vi hörs i helgen!

• Liten med Mindre

Hej Nenne! Kul att du kikar in ibland och hottar upp stämningen lite. :D

Liite slöseri är det allt med att spruta kräm så där. Det vore väl perfekt med en bebbe efter jul - du hinner jobba in dig ordentligt, och har anledning att äta massor med gott över julen.

Inser själv att det vore välidigt retsamt, och underbart, om det låg en böna och grodde i magen nu, när maken är iväg och våndas på Sofiahemmet.

• Liten med Mindre

Stå på dig september. Du kommer nog ångra dig något grymt ifall något skulle gå fel om ni försökte tidigare.

Jobbkoma i mitt fall innebär faktiskt koma. Sitter och stirrar. Får inget gjort. Har lust att be folk fara och flyga. Jag borde nog faktiskt ta semester på måndag. Om inte annat så för att få deppa ifred över mensen. Försöker dock peppa mig med att om det inte funkat - så är ju utredningen i full gång. Hjälper måttligt.

• Snart så....

Här kommer en trött snartis in...
    Kick´n höll igång till 24 igår och väckte mig 5 imorse. Hellugn hela kvällen men så fort jag kryper ner i sängen så ska det var rockshow där inne

Frullan; tack själv ja gärna mer sånt, jag kommer nog ha tid efter flytten :D
    Tyvärr var glassen slut(orkade inte handla ny) men mumsade loss på digestive kex hahahahah

koko: Håller alla tummar och tår för dig idag. Hoppas du har äggat loss orderntligt och har flera ägg att plocka :D

hoooohooo jag kommer bli en stor MUMIN mamma :)
    Härligt :) :)

• BrudSommar2006

God morgon! Nu ska jag strax iväg till KS, jag har ju remiss för att träffa narkosläkare idag och se att det fungerar att lägga ryggbedövning utan problem om det skulle behövas.

Annars är jag helt slut, tur att måndag är klämdag och det nästan är fredag. Först tar det ett par timmar att hitta någon slags bekväm sovställning och vänta på att hon ska sluta sparka, sedan är man uppe varje timme och dricker vatten och går på toaletten. I morse blev jag dessutom väckt redan vid fem av att hon hade hicka och det slutade inte förrän strax innan det var dags att gå upp. Har faktiskt aldrig hänt förut att jag känt att hon hickar, måste vara för att huvudet är fixerat nedåt nu och minsta lilla rörelse av huvudet känns tydligt. Det var urjobbigt att magen hoppade till var fjärde sekund.

• Lapinette

Var det någon som såg Greys igår? Inte för att jag vill skrämma upp någon men gud vad jag grät när det där paret fick föda sitt döda barn. Maken var tvungen att säga åt mig att inte leva mig så in i varje tv-serie. Men det var så HEMSKT!!

Frullan - vet att man inte ska nojja sig men jag vill gärna behålla mina kläder (storlek). Det är mest där jag känner att jag snart har gått över gränsen. Sen är jag sådan som äter och dricker vad jag känner för (har så även alltid gjort) men försöker motverka det med att röra på mig. Jag mår helt enkelt bra av sport. Har försoffat mig sen maken flyttade hit men hoppas nu när det blir varmare att vi kan börja göra saker utomhus, vilket vi är vana vid från Cannes. Skulle inte säga att jag har något fel på min självkänsla för den sakens skull.

• viktualia

Nenneskrutt - mailade dig som sagt igår.. men om du inte får tag i det mailet kan du väl höra av dig till pratglad@sverige.nu

torsdag 10 maj vill jag leka med dig i Gävle - en afterwork kanske?

• Liten med Mindre

FruLlan - var det inte UL igår? Hur gick det? :?

Får jag ingen egen graviditet får jag leva genom andras... ;) tills det tar sig.

• _koko_

Heeeeeej!!!!!! Redan tillbaka från ett snabbt besök i uppsala, shit vad de är fantastiska där!!!! Allt var klart på en kvart, och under den kvarten hade jag fått veta att allt ser bra ut, att jag har 7 mognande ägg på ena äggstocken (inga på den andra stympade), vilket läkaren sa var bra och tagit blodprov för att kolla hormonnivåerna.

Sambon har även fått uppleva sitt livs första gynundersökning och var helt chockad efteråt över hur stor ultraljudsgrejen är. :D :D :D

Svaret på blodprovet får jag i eftermiddag och då får jag även tid för äggplock!
    Milstolpe ett är nu avklarat, sååååå otroooooligt skönt!!! Är lite nojig över att det ska vara cystor och inte äggblåsor, för jag glömde fråga om man kan förväxla det.

nenne - skönt att veta att du smygläser iaf!! :D Tycker också att vi behöver minst en mininenne i världen så snart som möjligt.

Jag har en teori ang viktdiskussionen som jag tror stämmer rätt bra in på mig iaf: Egentligen är jag nöjd med hur jag ser ut, men jag tror ju inte på något sätt att jag är perfekt, och därför känner jag (omedvetet) att jag ibland måste påpeka det för andra, för att ingen ska gå och tro att jag tycker att jag är perfekt. Låter det bekant någon?? ;)

FruL - slå gärna en signal nån gång när det passar, jag jobbar hemma idag. :)

Svar på tråden När märker man av det?