• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Och varför blir det så attans kallt på kontoren när det blir varmt ute? Givetvis är jag "lättklädd" och iskall.

Kanske skulle begära att få en arbetsplats i solen på terassen? :? Ser mig själv gå härifrån knallröd i eftermiddag. :) Hög UV-varning tydligen. (Pricklisan här har koll.)

• _koko_

Just det, jag som aldrig tittat på greys anatomi förut såg naturligtvis gårdagens avsnitt, gissa om det kändes som ett dåligt omen... ;)

• Liten med Mindre

Vilka äggande nyheter koko! GRATTIS till äggen!

För givetvis är de ägg - annat är inte att tänka på. (Tror nog de har sätt många ägg nog för att se skillnad.)

Vad skönt att det rusar framåt!

Angående Uppsala så kan jag ju kontra med att Sofiahemmets "provrum" inte är någon höjdare. Fick rapport från mannen. Litet, kalt med stol och bord plus några gamla killtidningar (obs, ej herrtidningar). Undrar om normalkillen tänder mer på en snygg bil än porrig oaptitlig nakenmodell? :?

• Liten med Mindre

Själv skulle jag nog ha svårt att gå igång på typ Elle, eller Amelia.

FAst de kanske mest fanns där i lugnande syfte? (Avslappnande syfte låter olämpligt. :D )

Eloge till alla killar som faktiskt presterar något i ett sånt rum.

• Meddelande borttaget
  • _koko_

Ooops, jag fastnade i filtret, men vet ni, nu finns texten kvar när man klickar på back i browsern!!! Stor förbättring!!!!!
    Så det var bara att rätta, ni fattar nog vilket ord som fastnade. :D

mindre - va?? Inte ens en sketen porrtidning? Det var väl ändå dåligt. Hahahaha, r*nka till flashiga bilder på volvo... Stackare!!

• Bröllopstokiig

Sept: jag har hört om en bekant som fick X och som blev rådd att vänta men jag tror att det var minst 3 mån, kanske längre. Så lite inte på vad de skriver på FL, man vet ju inte vilken skräpdoktor de har gått hos. Håller med Mindre att du komemr att ångra dig om ni inte kan vänta, det går fel coh allting förskjuts ännu längre. Tiden komemr att gå fort fram till sommaren nu - håll ut!

Ang: massage kontra träning - min sjukgymnast som jag gick hos när jag haft problem med spänningshuvudvärk och värk i skuldror i flera år (som sedan ledde till akut nackspärr vilket gav mig remiss till sjukgymnast) sa samma sak: massage, värmebehandling mm är bara till för att lindra tillfälligt och mjuka upp musklerna. Det enda som hjälper långsiktigt mot ont är träning. Jag fick övningar att utföra i gymmet och hon hade definitivt rätt. Efter att ha haft ont i flera år försvann ontet på 6 mån med rätt träning.

frullan: du är så klok i dina vikttankar, håller teoretiskt med dig även om jag kan falla in i viktnoja litegrann ändå. Men det sköna är att jag känner mig jättefin i min gravidkropp trots att den ser betydligt frodigare ut än min ogravida dito. Större bröst och mage, annars inte mycket mer fett - det är fint att det syns nu

Kan förresten rapportera om Magplasket att det var jättemysigt! Vi var i en ganska ny varmbassäng med höj/sänkbart golv (fräckt!) där vattnet var 34 grader. Skön musik och sol som sken in genom de stora fönstren. Och så 10 glada gravidtjejer Det var jätteroligt att träna igen (kände att jag fick endorfinkick - har verkligen saknat att röra mig!) och mysigt med avslappningsövningarna. Vi fick också flyta omkring mha en "flytkorv" och bara slappna av och tänka på andning. Och då fick jag en aha-upplevelse. Tänkte på förlossningen och fick liksom en tanke att "det är ju jag och bebisen tillsammans som ska igenom det här". Nu låter det bergis superflummigt a la DiLeva men för mig var det en positiv tanke. Det är inte bara jag som ska gå igenom detta (mannen är ju med självklart men ni fattar...), vi är ju två! Vet inte om ni fattar hur jag menar, men det kändes som en fin tanke som jag ska försöka hålla fast vid. Sammantaget tyckte jag det var en jättepositiv upplevelse och jag kan rekommendera det till alla göteborgare!

• Liten med Mindre

Muggles - lilla bebben ska ju ut ur varma, goa, om än något trånga magen - in i en ännu trängre passage och sen ut i kylan. Jo, två är ni definitivt om saken. Hoppas att ni samarbetar bra. ;)

• mugglesfan

STORT GRATTIS till Koko! Jipppiiieee, en massa ägg (jag tror som Mindre att de hade sagt till dig om det fanns minsta tvekan att det kunde vara annat än äggblåsor), men förstår att du nojar... Det finns alltid ngt att noja över eller hur?!

• Liten med Mindre

"Å - om jag skjuter ifrån med fötterna nu, så kanske morsan fattar att hon ska spänna magen och hålla emot. Aj, vrider till axeln lite och kickar åt sidan istället. TRYCK till nu då för mfsmfrs... *attans, munnen tilltäppt*

Svar på tråden När märker man av det?