• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Ja det är ju lite synd om männen faktiskt. Det är ju en sak att fläka upp sig i gynstolen och en helt annan att tvingas "leverera" i en burk ett kalt rum... Och när man kliver in el ur rummet så vet alla vad man gör därinne. Näe, enda positiva som kan komma ut av det är ju att få veta att man har prima kvalitet på simmarna.

• mugglesfan

Vi har beställt sushi till lunch och ska ut på kajkanten och äta

Såhär ser det ut: www.lindholmen.se/ext/lsp_area.php

Jag är väldigt nyfiken på om japanska kvinnor äter riktig sushi - jag tror att det gör det. Kan inte du ta reda på det Syrran? Var på en sushirestaurang igår också och tog då veg rullar mm. Samma idag. Men eg säger mitt förnuft att det troligen är mer risk att gå över gatan och bli påkörd än att drabbas av en parasit från fisken?

• Bröllopstokiig

Koko, jag är hemma igen till 7/5, så det blir en snabbsemester på 10 dagar, men vi flyger natt både ner och hem, så vi sparar lite på det så att säga!

• Vänner-fan

Koko: Vad roligt att höra om äggen! det var goda nyheter!! Hoppas fortsättningen blir lika bra!!

Cicci: Ha så skönt på semestern! När du kommer hem kanske min medpassagerare har hoppat av!

Muggles: Åh sushi, det är ju så GOTT!! Och nu är det inte länge kvar tills jag med gott samvete kan slänga mig över lax-bitarna! Ser även fram emot att kunna ha på mig mina ringar igen. Jag hann ju knappt vänja mig vid den sista... Och lite senare ska det även bli gott med öl!

Och tack till alla som håller tummarna för mig imorgon! Det tar nog hela förmiddagen och sen kommer jag definitivt att ÄTA innan jag går in här och rapporterar resultatet.

• Storasystern

Lappis - hurra, en till som tittar på Grey's anatomy. När jag pratade om Patrick Dempsey för ett tag sen var alla som frågetecken och undrade vem det är??
    Jag tvingade maken att ladda ner resten av säsongen så jag kunde ta med mig en CD och titta här i Japan! Så nu har jag redan sett alla! :)

Mindre, håller tummarna! När är det dags "på riktigt"???
    Jag har inga cravings alls än, bara mat (ospecificerat) och dricka. Törstig hela tiden! :(

Koko - grattis!!! Det är ju fantastiskt att det har funkat! :) Hur många ägg tar de ut?

Muggles - jodå, de äter riktigt sushi, jag har sett dem! :) Vi har varit ute ibland och det händer att någon beställer in sushi eller sashimi.

• Liten med Mindre

Storasystern - så bra att du fick underhållning med dig. Japansk tv kanske inte är någon höjdare? :)

Stämmer min fördom om att de har en massa tävlingsprogram i tv där borta - fler och mer mysko än här?

BIM på måndag, enligt förra månadens cykel.

• mugglesfan

Aaaahhhh, det var jätteskönt ute! Härligt härligt, ska visst bli extra fint i helgen.

Vad gör man i Stockholm på Valborg? Här i Götet kollar man förstås på Cortégè - iaf om man är infödd göteborgare el chalmerist Inflyttade brukar vara mindre roade... Eftersom jag är ledig på måndag funderar jag även på att gå på körsången i Trädgårdsföreningen när de sjunger in våren. Brukar alltid jobba annars men i år har vi klämdag.

• _koko_

Jag kan berätta vad jag kommer att göra på valborg nu iaf - ta det väldigt lugnt!! Ska nämligen till uppsala och plocka ägg på morgonen första maj, har precis fått besked. :)

Storasystern - de plockar ut alla ägg som är mogna, så vi får väl se hur många det blir!

• Liten med Mindre

Ooooh - Koko, så spännande!!! :)

Äggen är alltså redo då. Så nära nu. HURRA!

• Lapinette

koko - så äggen ska ut på måndag, vad händer sen??? Berätta mera!!

muggles - vet inte vad alla andra gör i Stockholm men jag åker ut till vårt landställe, Mariefred. På kvällen är det vårsånger på kyrkotrappen (där vi gifte oss!) och sen är det majbrasa i sjön och fyrverkerier från slottet. Mysigt och precis så som jag vill fira Valborg.

Ska ni få fint väder i Götet? I Stockholm står det +7 grader på måndag. Just nu har vi dryga 20 och jag har varit ute och promenerat på Djurgården med en kollega och ätit glass så klart!

Svar på tråden När märker man av det?