• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Jaaa! Vad skönt att det verkar bra med äggen Koko! Tänk, om en vecka kanske du har ett embryo i dig. Häftigt!

Freijs, stort lycka till imorgon!

Vänner, hoppas det går bra imorgon med sockerprovet.

Hjortron, försökte leta upp tråden med dansande björnar åt dig, men fick bara träffar där den diskuteras. Kanske är den borttagen Annars kanske Vickan har något specialknep för att hitta? Det var i alla fall någon som ville ha dansande björnar a la rysk cirkus på sitt bröllop. Helst med kläder på vill jag minnas. Troligen ett troll som TS är väl min uppfattning, men ack vilka reaktioner det blev.

Här har jag slitit mig från jobbet och var ute och ätit med maken. Mmm, vitt vin i solen.

• Page

Koko! Vilka underbara nyheter! Med lite tur kan lilla pyret få sex syskon. Som jag sa tidigare så har Uppsala bra statistik så ägget och spermien kommer säkert fatta tycke och embryot kommer trivas bra hos dig!

Sweet, Njut av semestern för det kommer med all säkerhet bli er sista där ni bara är två på länge! Jag håller tummarna att du återhämtar dig snabbt efter operationen. Och sluta aldrig med kvällsbubblandet, det är ett sant nöje som INGEN kan scrolla sig förbi!

FruL, Var rädd om dig själv och om det finns en liten möjlighet att du kan ta det lugnt, gör det. Som du sa, allt handlar om MAGEN just nu. Glöm inte att spara Boris´hår så att han kan head banga inom snart framtid. Skickar över lite black no1 ifall Boris skulle få för sig att bli blond!

Frejis, du är nästan min idol med din doktorstitel! Så häftigt!!! Lycka till i morgon och hoppas att rösten håller! Jag hoppas så innerligt att du få se ett plus snarast möjligt men om det dröjer en stund till kom ihåg att man orkar mer än man tror. Men ibland så kostar det mer än smakar så kör inte slut på dig själv mentalt. Det finns säkert värre öden än att vara en hermeneutiskt tänkare som har sadlat om och en hundmamma.

Muggles, Kul att du har hittat en träningsform som fungerar för dig just nu. Förstår att det måste kännas härligt att få röra på sig. Hoppas att ni känner er nöjda med lägenheten och att Slick´n inte förstör de nya sofforna. Hahaha, glöm inte att berätta för Slick´n om smeknamnet och de galna tanterna på BT.

Snart så, lycka till med bröllopet och Kick´n kommer att bli en urgullig blomsterflicka/pojke. Håller tummarna för dig att du får föda naturligt och att de kan ta bort myomen efter förlossningen!

Lapinette, Spåtanter har ju rätt, så en pytteliten kanin måste vara på väg. Du ska se att du kommer bli en riktig kaninmamma till slut, med en ansenlig kull!

Mindre, en bubblig mage kan vara en gravid mage annars finns ju alltid soffkuddarna fram till dess att det blir så!

Start september, tre månader är egentligen inget?även om det är hemskt det som har hänt så vet du att du kan bli gravid och nästa gång det händer kommer säkert allt stämma och ni får njuta av många sömnlösa nätter.

Victory, Hoppas hoppas hoppas att maken lyckas ?leverera? i äggtider?annars så ses vi kanske i Uppsala vid en eventuell insemination! Renovera inte ihjäl dig!

Storasystern, Åh, jag önskar att jag kunde snabbspola din Japanvistelse så att du och maken kunde få njuta av detta nya tillsammans!

Brudsommar och Vänner-fan, ett stort lycka till med kommande förlossningar och mysiga skrynkliga bebisar!

Cicci, ha det så himla trevligt i Dubai och jag hoppas att du lyckas lägga på dig några ynka kilon innan förlossningen. Fast å andra sidan så har du fått en liten bula nu som du kan njuta av. Alla symptomfria graviditeter kommer heta, i min värld, a la´ Cicci!
    Tack för mig och ha det gott! /A

• Storasystern

Tack, Page, men var ska du ta vägen? Du tänker väl inte försvinna nu??? *orolig*

Koko - det är så häftigt att jag har svårt att sitta still! Tänk att de ska göra embryon åt er! :) Hurra!!!

Sweet - ha det jätteskönt på semestern. Jag är grymt avis!!!

Mindre - du har rätt. Japansk TV är galen!!! Det är mest konstiga talkshows och lek-program som går ut på att förnedra varandra. Jag har för länge sedan slutat att försöka titta på TV och har numera med mig en stor drös dvd-filmer istället. Det spelar ingen roll om jag redan sett filmerna, det är ändå bättre än japansk TV!

Appropå galna trådar - såg ni den om killen som skulle bjuda sitt ex på en resa till Mallorca - trots att hon hade gjort slut. Så skulle han fria där också. Å hennes dotter skulle vara med. Äh, det låter inte så konstigt som det verkade kanske, men han verkade nästan lite besatt av henne...
    Jag ser om jag kan hitta tråden istället...
    Fast den om björnarna är förståss mycket värre! :)

• Storasystern

F.ö. håller jag helt med kokos om FL. De få gånger jag har varit där är det mycket hackande och gnällande i trådarna. Mycket mer än på BT. Trist, för där kanske ännu mer än här skulle folk behöva stöd... :(

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer

Nu har fruLlan precis inlett dagen med att gråta...
    av GLÄDJE faktiskt

kokos min absoluta super raring.
    DFyyyyyyy faaaaaaan
    vad jag blev glad då jag skummade igenom och insåg att ni är på väg.
    Åhhhhhh
    jag tror bara det är mitt eget pluss som slår det!!!!!!!
    GRATTIS!!!!!
    Ni har kämpat så hårt, och jag vet att du framförallt har lidit och tagit dig igenom ett sånt jääävla skithelvete fram tills nu.
    Så det känns så jävla kul.
    Åh vad jag blir glad!

Och fy vad spännande att det går så fort
    redan på tisdag
    ihhhhhhhhhhhhhhhh

och jagv tror attd et är helt super bra att du är ledig och bara kan ligga på soffan medans tvillingarna bygegr bo i din livmoder
    ronny och conny eller
    ha ha ha

näe men ärligt. jag känner mig så sjukt glad. Hoppas att ni firade riktigt ordentligt igår du och gubben.

Förlåt att jag inte ringde men jag satt i möten till 20,30 igår kväll...
    ska det vara så

nåja allt är ovensäntligt utom ditt äggplock och att ni kanske om en vecka har ägg instoppade igen och två bebbar på väg.

Åhhhh den här dagen har verkligen börjat så bra så ....
    ja....
    jag vet inte vad jag ska säga.
    Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

cicci: hann inte vinka av dig men hoppas att du får det super kalas underbart i Dubai.
    och jag hörde nåt rykte om att du gått ner i vikt igen.
    Fan ska jag behöva bli arg elelr
    nu får du fanimej ta och ÄTA ÄNNU mer. JAg vet att du äter ordenltigt men du får nog börja med lite mer mellanmkål oavsett om du är hungrig elerl inte.

Man SKA gå upp i vikt under grav. man behöver reserver att ta av under förlossning och första tiden.
    SÅ är det tjejer.
    Man behöver lite extra hull för att kla´ra en förlossning och en första tid av hysteria amning.
    Själv ska jag svälla rej'ält i sommar enligt plan.
    ha ha ha
    ser verkligen fram emot flip flops och en fat dress ala Homer Simpson
    ska tilloch emd ha en sån keps

så cicci ät MER!
    men puss på dig guymman!

är det idag frejan ska grillas? Lycka till gumman. men jag är inte orolig för dig faktiskt. Du kommer klara det galant. Så det så.

page: har redan börjat titta ut hårfärg till Boris ifall han inte redan har svart hår.
    Hittade även en svart sparkdräkt me Motörhead på häromdagen SÅÅÅÅÅÅÅ fin
    elelr helt ärligt var det min mamma som hittade den och tyckte att den skulle Boris ha
    ha ha ha
    hon vete faaan vad Motörhead låter som gissar jag men hon tyckte liksom att det "såg ut" som det var något som Boris skulle ha.
    ha ha ha
    bra emd en mamma som känner en

Annars så fick jag frågan häromdagen om avd mina MÅL är med det kommande året. och svaret blev att bli som mumin mamman. Inte alls ett svar som chefer och företagsledning uppskattar
    men vem faaaan bryr sig? Känns som om det finns viktigare saker just nu än planera karriär....

Näe nu ska jag förbereda lite möten sen drar det igång.
    Hoppas dock få en lite lugnare dag. Försöker titta in sen.
    puuuuuuuuuuuuuusssssss

• Liten med Mindre

Page ??? Inte säger du väl hejdå? Det där meddelandet lät ju jätteallvarligt - vi vill ha dig kvar här hos oss!!! (är allt lite fuktig i ögonvrån av oro)

Men om du tänker pausa så kanske du i alla fall "gör en Nenne", och tittar in här ibland? Vi kommer sakna dig något otroligt annars, med svammel, personbeskrivningar och porrbikinis. :(

• Liten med Mindre

Annars så hade jag en väldigt bra start på morgonen - sprang på en gammal kollega som jag inte sett på flera år, och som dessutom i tjänsten skulle har ringt mig för ett tag sen. Kul att prata och bra att påminna honom. :D

Det blir den andra gamla bekanta jag stöter på i veckan. Den andra var givetvis en tjej jag pluggade med, som nu jobbade på att komma iform efter sin förlossning för 6 månader sen. "Om du inte har prövat barn än Mindre - så rekommenderar jag det verkligen. Sååå underbart!"

Jo tack - försöker så gott jag kan!

• mugglesfan

Oj, det lät som ett avskedmeddelande från Page alias A - hoppas att det inte var det! Vaddå tack för mig? Vill inte bli av med Page... *orolig*

• BrudSommar2006

God morgon, helt plötsligt känns det som om tiden går jättefort, jag har en och en halv vecka kvar att jobba och jag förstår inte hur jag ska hinna avsluta allt.

Var i alla fall och träffade narkosläkaren igår för att prata om ryggbedövning i lugn och ro innan förlossningen och det verkar som att behöver jag det så ska det gå att lägga men det kan bli krångligt att få dit den med min rygg och kommer antagligen ta lite tid att få dit så vill jag ha det så måste den läggas i ett tidigt skede och så måste jag ändå förbereda mig på att det finns risk för att den inte tar. Synd eftersom man ju gärna hade velat prova utan först men nu kommer jag att bli tvungen att ha bestämt mig innan eftersom de nog måste lägga den så fort jag kommit in på förlossningen i så fall.

Jag kunde inte sluta läsa tråden om de dansande björnarna, helt otroligt!

Jag kan tycka att FL är bra om man vill leta inlägg om ett visst ämne, t ex har jag läst en massa om förlossning och amning där på sista tiden men att följa en tråd där känns nästan omöjligt eftersom det ramlar in så många hela tiden så de hinner försvinna så fort.

Muggles, jag hade planer på att börja på sån där mammavattengympa med förlossningsförberedelse, de finns här uppe också men det blev aldrig av.

Ska bli spännande att höra hur det gått för Frejis, eller det klart att det går bra, men jag hoppas att hon fått rösten tillbaka och firar duktigt ikväll.

Koko, oj vad spännande, helt plötsligt har allt gått jättefort!

Nej, nu gäller det att jobba på igen, ska på möte strax.

• Lapinette

Page - det var en himla sumering. Säger som tidigare talare, du ska väl inte lämna oss??!!!

Och by the way, den här kaninen kommer inte få en hel kull med kaninbebisar. I promise! Får nog vara glad om det kommer en liten söting.

Svar på tråden När märker man av det?