• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Mindre: Jag är inte sugen på något konstigt, jag äter och lever som vanligt. Jag kanske är fel person att fråga i och för sig.
    Jag tror man blir sugen på olika saker om kroppen har brist på den vara snarare. Tex järn som jag hade det jobbigt med i julas (innan jag visste att värdena var kass), då ville jag ha spenat...

• mugglesfan

Mindre: om jag ska vara petig fick jag intrycket att man ska göra precis tvärtom mot att spänna sig och hålla emot Men vem kommer att klara att inte spänna sig när det gör riktigt satans ont??? Men det är bra att veta i teorin. Vi fick bla göra en övning där vi dels tog ett djupt andetag och knep ihop hela ansiktet och spände hela överkroppen. Dels skulle vi stå avslappnade och bara djupandas. Vi fick göra det hela ett par ggr för att känna på skillnaden på hur mkt energi det går åt och hur jobbigt det är att spänna sig. Man fattar ju verkligen principen. Nyttigt var det även om jag som sagt tror det blir svårt i realiteten!

• Liten med Mindre

Cicci - fortfarande uttråkad på jobbet, och bråkig mage.

Har svårt att säga om knipen kommer från luft eller något annat jag hellre hoppas på. Förra gången var det ju förpestad luft. :( Droppar inte än, vilket ju tyvärr inte säger så mycket mer än att droppet kanske kommer senare än förra gången.

Ha en kanonskön resa! Njut för oss alla, utom möjligen Sweet som får njuta själv. :) Skulle nyheterna mot förmodan bli plussitiva så får du ett sms.

• mugglesfan

Just nu är jag inte sugen på ngt speciellt. V7 var jag extremt sugen på havregrynsgröt och åt det flera gånger per dag (och då hade jag ju problem med hård mage så det kanske var fibrer min kropp ville åt?!). Hade en period när jag var väldigt sugen på mer grönsaker faktiskt, och en period när jag var ovanligt sugen på choklad (jag är inte chokladoman i vanliga fall, utan mer en lösgodis - särskilt saltlakrits - typ). Men det har inte handlat om några okontrollerbara "cravings" utan mer ett vanligt sug som man kan känna då och då...

• mugglesfan

Jag håller tummarna Mindre!

Och Cicci innan du sticker - ha det så superskönt! Det låter härligt med sol, bad och fruktdrinkar!!! Inte alls avundsjuk...

• Liten med Mindre

Muggles - jag får göra dig lite mer avundsjuk och säga att jag var ute och sprang igår. Fick en "craving" - var bara tvungen att komma ut.

Sååå superskönt att springa i spåret när det var soligt och helt tyst. Precis vad huvudet behövde. Lite jobbigt när jag inte är van att springa bara, men det kommer väl. Mersmak!

• mugglesfan

Mindre: du lyckades! Jag saknar det jättemycket. Men men, snart kan jag göra det igen. Det är så härligt när fåglarna sjunger, det doftar skog (barr, kåda) och det är alldeles ljummet i luften - vem vill svettas inne på gym då?!

• Bröllopstokiig

Jag hoppas sååååå att du plussar denna gången Mindre! Håller tummarna!
    Jag åker inte förrän vid 15 idag, så jag kanske hinner in och vinka igen!

• _koko_

Äh, springa - BLÄ! :D

Däremot känner jag mig rätt sugen på att ta en cykeltur nu när vädret är så fantastiskt fint!

Cicci - När var det du kom hem igen?

Nu ska jag ut i solen!!

• Lapinette

Oj vad ni skriver! Själv har jag fått in lite order - ÄNTLIGEN - så jag har jobbat.

Koko - super med äggen!!!

Mindre - bra att mannen kom iväg till Sophia. Fick ju en rapport från min make också angående rummet mer ville han inte förtälja. I have deliver, that's it! var det jag fick ur honom.

Cissi - ha en superskön semester!

Svar på tråden När märker man av det?